Clarks schoenen bij We Fashion
bezig met laden...
De samenwerking
De schoenen van Clarks zijn vanaf het najaar en in de winter te koop bij We. De keten wil met de collectie klanten meer keuze geven op schoenengebied. “De desert boot is op dit moment hèt mode-item voor mannen. Dankzij de samenwerking met Clarks vind je bij ons de enige echte,” zegt Martine van der Graaf, concept design manager accessoires bij WE Fashion. De collectie bestaat uit schoenen voor mannen, vrouwen en kinderen. Onder andere hooggehakte enkellaarsjes, suède wedges en brogues.
Clarks, in 1825 opgericht door de broers Cyrus en James Clark, is sinds 2008 bezig met een verjonging van het merk. Het familiebedrijf heeft miljoenen geïnvesteerd in intensieve mediacampagnes om naamsbekendheid van het merk te vergroten en nieuwe winkels te openen. Met de herpositionering wil het schoenenlabel een nieuwe consumentendoelgroep bereiken: een stuk jonger en meer modegericht dan de traditionele consument waar Clarks zich eerder op richtte. “We gaan onze oude klanten niet uitsluiten, maar de focus ligt nu op de jongere, modische consument. Omdat we een merk zijn met collecties voor jong en oud, verwachten we dat de jonge doelgroep door modieuze items uit de Clarks collectie te kopen, ook invloed zal hebben op het koopgedrag van de rest van de familie,” zei Judith van Kaathoven, marketingmanager bij Clarks eerder tegen FashionUnited.
Nadat Clarks de koers wijzigde werd het merk al uitgeroepen tot grootste schoenenmerk ter wereld, door het Europese schoenenvakblad Shoe Intelligence. Ook werden de schoenen, waar stijliconen Alexa Chung, Florence Welch en Olly Murs regelmatig in gespot worden, deze maand door Which? magazine bekroond. Clarks werd nummer één in een overzicht van 100 beste winkels in kleding, schoenen en accessoires. Het merk liet daarbij Primark, Marks & Spencer en Monsoon achter zich.
Momenteel verkoopt Clarks zo’n 50 miljoen paar schoenen per jaar in meer dan 35 landen wereldwijd. De desert boot die nu weer vollop in het straatbeeld en in de winkels te zien is, werd al in 1949 ontworpen.