• Home
  • V1
  • Leads
  • Delvaux wil internationaal

Delvaux wil internationaal

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Leads

Het Belgische luxemerk Delvaux zoekt een partner waarmee het de internationale markt kan gaan betreden. De lederwarenfabrikant is nu volledig afhankelijk van de thuismarkt waar het gros van de omzet wordt gegenereerd en lijdt verlies.

De volumes zijn laag, terwijl de kosten (voor handwerk en dure materialen) hoog zijn. Door groei in het buitenland hoopt het bedrijf weer winstgevend te worden. Dat meldt het Belgische dagblad De Tijd.

Delvaux heeft de afgelopen jaren een herpositionering doorgevoerd. De productie werd naar Vietnam verplaatst waar een fabriek en commercieel centrum zijn geopend. Véronique Branquinho is aangetrokken als artistiek directeur en het aanbod werd verbreed. De eerste collecties van het vernieuwde Delvaux komen nu op de markt.

Delvaux-topman Christian Salez zegt in De Tijd op zoek te zijn naar een solide partner voor internationale groei. "Als familiebedrijf zijn we te klein om bestendige groei in het buitenland te realiseren. We kunnen dit niet alleen." Volgens Salez is nog niet beslist welk soort partnerschap er komt. "We willen de komende twaalf tot achttien maanden bekijken wat de beste vorm voor een partnerschap is. Pas dan kunnen de cijfers worden ingevuld."

Het Belgische tassen- en bagagemerk werd in 1829 opgericht in Brussel. Frans Schwennicke nam Delvaux in 1933 van de oprichters over. Frans' zoon François staat sinds 1994 aan het roer. Sinds 2007 wordt hij daarbij bijgestaan door CEO Salez. De jaaromzet van Delvaux wordt geschat op 18 à 22 miljoen euro. Behalve in België wordt het merk ook in Frankrijk (op twee adressen), Japan (tien) en Rusland (één adres) verkocht.

Delvaux