• Home
  • V1
  • Leads
  • Denham wil na Berlijn meer winkels in Duitsland

Denham wil na Berlijn meer winkels in Duitsland

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Leads

Na een samenwerking met 14 oz., de winkel van Bread & Butter baas Karl-Heinz Müller en een pop-up store, vond Denham het tijd voor de eerste echte winkel in Duitsland: in Berlin Mitte. Jason Denham: “Berlijn is een goede modestad. En consumenten zijn gewend om iedere dag spijkerbroeken

te dragen, net als in Amsterdam.”

Denham opent winkel in Blue Yard in Berlijn

Berlijn is 'super belangrijk', zegt Jason Denham, oprichter van het jeansmerk, in de eerste Duitse winkel van het label. Het Nederlandse denimmerk opende een 125 vierkante meter grote winkel inclusief wasservice, de Denham Quick Wash, geïnspireerd op de handwasdienst die het merk al heeft in Amsterdam en Tokyo.

De winkel is gevestigd in de 'Blue Yard', die Karl-Heinz Müller samenstelt. De directeur van Bread & Butter wil een gebied met enkel denimwinkels. Nudie was het eerste merk dat een winkel opende in de Blue Yard, later moeten Japanse merken volgen. “Er komt ook een mooi café, zodat het echt een community wordt,” zegt Denham, die voor de winkel een joint venture sloot met Müller. “Het leuke is dat Karl-Heinz een grote passie heeft voor denim. Hij wil de beste concepten bij elkaar brengen en cureert de buurt. Dat maakt het speciaal.”

Hoewel het Nederlandse spijkerbroekenmerk de afgelopen tijd winkels opende in Sydney en Tokio, focust het merk vooral op Duitsland. “Het is ons buurland, dus het is logisch. En het gaat goed in Berlijn, dus we willen verder uitbreiden. Momenteel zoeken we winkels in Düsseldorf, Hamburg, München en Stuttgart.”

Bovendien is Duitsland ook een jeansland. “Ik begon drie, vier jaar geleden te vertellen dat Amsterdam de denimcapital van de wereld is. Ik denk dat nog steeds, omdat Amsterdam alles heeft, geweldige winkels en ook hoofdkantoren van merken als G-star en Hilfiger Denim. In Berlijn zijn geen hoofdkantoren. Maar consumenten zijn wel gewend om iedere dag spijkerbroeken te dragen,” zegt de oprichter van het denimmerk. “Nederland is de meest ontwikkelde markt. We proberen altijd de nieuwste dingen eerst in Nederland. Als het daar aanslaat, werkt het een jaar later ook in Duitsland. Wat spijkerbroeken betreft zijn Duitsers conservatiever.”

En Duitse retailers, hebben zij nog specifieke wensen? “Natuurlijk, in ieder land hebben winkeliers een andere smaak. Maar we hebben een goede collectie, dus we zeggen tegen onze klanten dat ze moeten eten wat op het menu staat. Hoewel je je soms als merk ook moet aanpassen. Zo hebben we in Japan maat 22 en gaat de mannencollectie in Duitsland tot maat 40. ”

Yasmine Esser

DENHAM