• Home
  • V1
  • Leads
  • DOC Roermond opent New Fashion Street

DOC Roermond opent New Fashion Street

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Leads

McArthurGlen opende donderdag de derde uitbreiding van Designer Outlet Roermond in Nederland. Met meer dan 3,8 miljoen bezoekers per jaar is het het grootste in zijn soort in Nederland, Duitsland en België en met de New Fashion Street

wordt verder gewerkt aan de plannen om het grootste outletcenter van Europa te worden.

"Op

een schaal van 0 tot 10 scoort dit beslist een 10, zo blij ben ik met de opening. Die is uitstekend verlopen," zegt Marc Bauwens, General Manager van Designer Outlet Roermond na de feestelijke opening van New Fashion Street. Toen het centrum in 2001 geopend werd, beschikte het over een totaal verkoopoppervlak van 17.500 vierkante meter, sinds donderdag is dat met 35.200 vierkante meter het dubbele. Na de nieuwe uitbreiding met 7.200 vierkante meter biedt het nu ruimte aan in totaal 150 zaken met internationale luxe- en designerlabels en met mainstream-merken. Als nieuwe huurders konden onder andere Moncler, Desigual, Guess, Mexx, Bench, River Woods, Navyboot en Converse binnengehaald worden. De focus lag vooral op merken in het modesegment voor vrouwen tussen de 20 en 40 jaar, omdat die tot nu toe ontbraken in het portfolio van het outletcenter.

"We waren meer dan rijp voor de derde bouwfase", legt Bauwens uit. "Normaal gesproken zou een dergelijk oppervlak zeker genoeg zijn voor een outletcenter, maar rekening houdend met ons verzorgingsgebied, dat echt uniek is in Europa, hebben we al plannen voor de vierde uitbreiding." In het grensgebied tussen Duitsland, België en Nederland wonen meer dan 26 miljoen potentiële klanten, die het outletcenter binnen 90 minuten met de auto kunnen bereiken. "Het is ons doel om die hier allemaal welkom te heten. Zelfs tien jaar na de opening van Designer Outlet Roermond komt 30 procent van de bezoekers voor het eerst", voegt hij hier nog aan toe.

Het aantal Duitse bezoekers is opvallend. "Ongeveer 54 procent van onze gasten is Duits, wat niet zo vreemd is, omdat meer dan de helft daarvan in Noordrijn-Westfalen woont, de dichtstbevolkte deelstaat van Duitsland." Het outletcenter richt zich met zijn merkenportfolio op de smaak van de Duitse klanten en biedt merken als Strenesse, Aigner en René Lezard. Het veelzijdige merkenportfolio trekt echter niet alleen bezoekers uit de Euregio, maar ook veel internationale gasten. Chinezen zijn bijzonder sterk vertegenwoordigd, maar zij zijn alleen geïnteresseerd in de grote merken, zoals Burberry, Gucci en Prada. Het internationale toerisme vormt intussen 7 procent van de totale omzet van de outlet.

De groei van Designer Outlet Roermond heeft zijn hoogtepunt met de opening van de derde bouwfase nog niet bereikt. "We gaan het huidige oppervlak nog eens met 11.000 vierkante meter uitbreiden. Aan de Maas ligt een cementfabriek waarvan we de grond al gekocht hebben", vertelt Bauwens. Vanaf 2014 komen er 50 tot 60 nieuwe shops bij. Zo moet in de komende jaren het doel van zeven miljoen bezoekers per jaar worden bereikt.

Marie Mertens

Designer Outlet Roermond