• Home
  • V1
  • Leads
  • Dstrezzed: Luxueuze kleding om te dstressen

Dstrezzed: Luxueuze kleding om te dstressen

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Leads

Het Nederlandse kledinglabel Dstrezzed – uitgesproken als 'die-strest' - heeft zijn eerste stappen gezet in de Belgische markt. Het begon eerder deze zomer met een shop-in-shop in de Clinic kledingwinkel. Op vijf minuten afstand, in de Kammenstraat in Antwerpen, staat het nieuwe project van het

merk: zijn eerste winkel in de Benelux, genaamd 'Magasin Dstrezzed'. Hiermee profileert Dstrezzed zich voor het eerst op de internationale markt als een echt retail concept. FashionUnited nam een kijkje bij de feestelijke opening.

De oprichter van Dstrezzed, Dirk Aarden vertelt met een glas champagne in de hand: “Voor deze concept store ben ik de samenwerking aangegaan met Clinic. Dit is een kledingzaak – met ook een filiaal in Antwerpen - die onze collecties inkoopt, dus we kenden elkaar al. Ik wilde eerst een shop-in-shop en kijken hoe dat aan zou slaan. Deze liep goed. Vervolgens kwam het voorstel voor een eigen concept store. Het belangrijkste voor mij was dat de winkel de identiteit van het label uitstraalt. Als ik nu naar het resultaat kijk, is dat zeker gelukt.” Aarden wilde een merk op de markt brengen voor de arbeidersklasse. Hij wilde dat ze na het werk stijlvol en luxueus gekleed konden gaan en op die manier volledig konden 'dstressen'. Dit is terug te vinden in de collecties. Dstrezzed staat voor stoere en duurzame kleding met een vintage invloed. De filosofie van het label terug te vinden in de campagnes door mannen met baarden en tatoeages. Geen klassieke modellen, maar echte mannen met stijlvolle, vintage en stoere kleding.

Dstrezzed opent eerste concept store in Antwerpen

Het is ook diezelfde mindset die naar de gloednieuwe winkel in Antwerpen werd doorgetrokken. Daar zal Jeroen Smeekens – eigenaar van de concept store Clinic – de winkel uitbaten. “Het interieur van de winkel is een combinatie van vintage en Scandinavisch design. Het hout aan de muur met de stalen constructie zorgt voor een ruige uitstraling,” zegt manager Wouter Delvou, terwijl hij het personeel instrueert en rondkijkt of alles in orde is. In het doorzichtige kassablok worden de weekendtassen nog even snel recht gezet.

Het aanbod in de winkel bestaat voor 80 procent uit de collecties van het eigen merk met daarnaast kleding van onder andere Lee Jeans, Atelier LaDurance en Fromanteel. De herfst/winter collectie 2014 van Dstrezzed bestaat uit een combinatie van dandy elementen zoals suède hemden, blazers en strikjes naast stoere boots, denim en knitwear. De kleuren grijs, blauw, geel, bordeaux en kakigroen voeren de boventoon. De prijzen voor de broeken variëren van 75 tot 200 euro, shirts tussen 20 en 50 euro, Knitwear/sweaters van 50 tot 150 euro en Jassen/blazers tussen 80 en 450 euro.

Voorheen waren de collecties online en in multibrand stores te krijgen. Deze winkel is het eerste zelfstandige verkooppunt voor het Nederlandse merk. “Het is een grote stap vooruit. Ik hoop dat de kleding net zoals in de shop-in-shops goed zal aanslaan. Wellicht dat er dan meerdere winkels bij zullen komen,” vertelt Aarden. Zijn bedrijf onderging dit jaar een kleine transformatie met een nieuw logo en een vernieuwde website. 'Dstrezzed, the luxury vintage' staat op het logo in beige letters op een donkerbruine achtergrond. Deze kleuren zijn ook terug te vinden op de website en in de winkel. Na de feestelijke opening op donderdag 28 augustus, maakt de winkel zich op voor de eerste verkoopdag. De deuren openen voor de klanten op maandag 1 september.

Dstrezzed