Fast Retailing prognose onder de maat
Door FashionUnited
bezig met laden...
Het afgelopen
Focus op duurdere items
Fast Retailing voorzitter Tadashi Yanai zei dat de nadruk de komende tijd zal komen te liggen op de marketing van duurdere items in het assortiment. Reden hiervoor is dat de aanschaf van discountmode in thuismarkt Japan al voor de tiende achtereenvolgende maand is gedaald en de promotionele activiteiten hiervoor de marges in Japan drukken. In een poging om het imago te verbeteren heeft Fast Retailing onlangs een Uniqlo filiaal geopend in de luxe winkelbuurt Ginza in Tokyo."We zullen Uniqlo's marges beheersen en winst stimuleren in onze thuismarkt," zei Yanai. "We passen onze marketingaanpak aan om op kwalitatief hoogwaardige stoffen en functionele kledingstukken te concentreren, en niet zozeer op de prijs." In Japan daalde Uniqlo's operationele winst met 5,4 procent naar 96,8 miljard yen, terwijl de omzet met 10 procent steeg naar 683 miljard yen. In het buitenland steeg de winst met maar liefst 67 procent naar 18,3 miljard yen, terwijl de omzet 251,1 miljard yen bedroeg.
Fast Retailing is van plan jaarlijks 200 tot 300 verkooppunten in het buitenland te openen. In voorjaar 2014 openen de eerste vestigingen in Australië en Duitsland. Er komen ook winkels in China en Indonesië en er worden dit jaar zo'n 30 winkels in de Verenigde Staten geopend. Het bedrijf verwacht dat de uitbreiding in het buitenland een omzet van 5 triljoen yen zal opleveren in 2020.