• Home
  • V1
  • Leads
  • Forever 21: ‘Europa en Nederland zitten vol groeipotentie’

Forever 21: ‘Europa en Nederland zitten vol groeipotentie’

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Leads

Forever 21 begon zijn Europese expansietoer in 2010 met een winkel in Londen. Sindsdien breidde de keten uit naar Oostenrijk, België, Frankrijk, Duitsland, Ierland, Spanje en Schotland en vorige maand streek het bedrijf ook in Nederland neer met een flagshipstore in Rokin Plaza in Amsterdam. En

dat is nog maar het begin. Fashionunited sprak global public relations manager Kirstin Strickler over de Europese uitbreidingsplannen van Forever 21.

De komst van Forever 21 werd enthousiast ontvangen. Wat denk je dat het geheim van de keten is?

Kirstin Strickler: “Forever 21 onderscheidt zich onder meer van andere merken met een breed aanbod en een sterke prijs. Ook zijn de collecties on top of trends en kunnen we, doordat er dagelijks nieuwe producten geleverd worden aan onze winkels, snel inspelen op nieuwe trends.”

Ziet Forever 21 potentie voor meer expansie in Nederland en Europa?
“We zijn heel verheugd over onze huidige expansieplannen en onze strategie is om zowel nieuwe markten aan te boren als het aantal winkels in onze huidige markten te vergroten. We voelen dat de Europese markt nog steeds barst van de groeipotentie en blijven dan ook uitbreiden in Europa. Dit jaar gaan we ook nieuwe winkels open in München, Madrid en Barcelona."

Waarom koos Forever 21 er ook voor het Europese hoofdkantoor in Nederland te vestigen?
“We kozen voor Nederland als locatie voor ons Europese satellietkantoor vanwege de centrale ligging van het land. Om de scheepvaart en de uitrol van de collectie naar lokale winkels te versnellen, besloten we ook een magazijn in Nederland te openen."

Welke eisen stellen jullie aan een nieuwe winkellocatie?
“We zijn heel selectief in de keuze voor een locatie. Onze belangrijkste focus is de consument en daarom is het onze topprioriteit om een winkellocatie te vinden die toegankelijk is, waar genoeg ruimte is voor ons aanbod en waar de collectie naar behoren gepresenteerd kan worden, zodat we trouw blijven aan onze merkidentiteit. We willen onze klant een echte winkelervaring bieden met behulp van een indrukwekkend en spannend interieur en een oneindige stroom van on-trend mode tegen een sterke prijs. We houden vast aan deze principes bij elke winkel die we openen, waaronder Rokin Plaza, maar zijn ook voortdurend aan het leren en doorontwikkelen omdat we geloven dat wat op het ene moment aanslaat in de mode-industrie, het volgende moment kan omslaan."

Foto 1: Forever 21
Foto 2: By Aranka
Forever 21