Jeansmerk G-star heeft een webshop gelanceerd. De beta test shop staat op de homepage aangekondigd en gelinkt. De shop is half augustus
live gegaan en wordt momenteel getest. Online zijn de wintercollecties van deRaw Essentials en de Correct Line voor dames en heren verkrijgbaar. Naast een breed aanbod jeans (25 modellen voor dames, 34 voor heren) ook T-shirts,
knits, jassen, ondergoed en accessoires. De webshop, die in het Nederlands en in het Engels is uitgevoerd, is vooralsnog alleen bedoeld voor consumenten in Duitsland, België en thuisland Nederland.
G-star heeft zelf nog geen ruchtbaarheid aan de opening gegeven. Het Franse FashionMag en een Duits shop-blog maakten er onder andere melding van. Volgens Twinkle magazine is de webshop van G-star gebouwd door Eperium. Eperium is een Nederlands e-commercebedrijf dat ook BCC, Euretco, We fashion, M&S mode, De Telegraaf en Protest tot zijn klanten rekent.
Het Nederlandse merk G-star werd in 1989 opgericht als Gap Star. In 2002 splitste het merk zich af van moederbedrijf Secon Group en ging zelfstandig verder. Het concept 'Raw Chic' waarmee het bedrijf sinds 1996 internationaal succes heeft, werd bedacht door de Franse hoofdontwerper van het merk, Pierre Morisset. Ook de introductie van de Elwood jeans betekende een doorbraak. Anno 2010 heeft G-star ongeveer 6000 verkooppunten en 170 monobrand stores in 70 landen. Het merk presenteert zijn nieuwe collecties sinds enkele seizoenen tijdens fashion week in New York.