• Home
  • V1
  • Leads
  • Genomineerden Retailjaarprijs bekendgemaakt

Genomineerden Retailjaarprijs bekendgemaakt

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Leads

Met 433.969 stemmen is de longlist vastgesteld voor de verkiezing van de 'Beste Winkelketen van Nederland'. De lijst bestaat uit 214 genomineerde winkelketens, verdeeld over 24 branches. In de categorie Baby & Kind zijn veel modeformules genomineerd, waaronder de typische 

kindermerken Lief! en Villa Happ, maar ook ketens met een bredere doelgroep, zoals Didi, H&M, Zeeman en de Bijenkorf, die ook in de categorie damesmode genomineerd zijn. Ook de keten Prénatal, komt in beide categorieën voor. In totaal zijn er 32 damesmodeketens op de longlist geplaatst. Voor herenmodeketens zijn 25 kandidaten over, waaronder Jack&Jones, Jac Hensen en Adam en -wederom- de Bijenkorf, Zeeman en H&M.

Dezelfde ketens prijken op de lijst van tien kanshebbers in de categorie lingerie en ondermode, waarin ook Lindessa, Lincherie en Hunkemöller zijn opgenomen. Verfrissend is daarom de lijst van 22 genomineerden in de schoenenmode, waarop weliswaar H&M opnieuw wordt genoemd, maar waarop ook namen staan van heel andere ketens, zoals Sacha, Tango, Durlinger en Ziengs. Footlocker staat behalve op deze lijst ook nog tussen de negen andere sportketens in de categorie sport. Verder zijn er ook in de categorie webwinkels veel modewinkels te vinden. Onder de genomineerden bevinden zich onder meer de webshops van Kleertjes.com, Wehkamp.nl, Otto, H&M, Esprit, Hunkemöller en Hema.

De prijs voor Beste Winkelketen van Nederland is onderdeel van de Retail Jaarprijs, die in 1996 voor het eerst werd uitgereikt. Er zijn vier hoofdprijzen: de Vakjuryprijs voor Beste Winkelketen en de Beste Zelfstandige Winkel en daarnaast de Publieksprijs voor Beste Winkelketen en voor Beste Zelfstandige Winkel. Naast die vier hoofdprijzen zijn er prijzen te winnen op deelaspecten als innovatie, design, reclame, service en leukste winkel om bij te werken. De definitieve keuze voor de publieksprijs wordt bepaald door consumenten die kunnen stemmen op een speciaal daarvoor opgezette website.

De prijsuitreiking vindt plaats op 5 november tijdens het Retail Gala in Studio 21 in Hilversum. De Retail Jaarprijs wordt gesponsord door ING, Hoofdbedrijfschap Detailhandel, Accon avm, Torex, Corio, Euretco, Benschop, Hansnel Groep, Abn Amro, Intres, KCH, Lukkien, Mandev, Multi-Value en SoftBrick.

Retail Jaarprijs