Groei voor Gerry Weber
bezig met laden...
Met d
Ook de eerste resultaten van het nieuwe boekjaar zien er rooskleurig uit. De eerste maand van het nieuwe boekjaar nam de omzet in het retailsegment toe met 30 procent. Dat is voor een deel te danken aan de nieuwe winkels die het bedrijf opende; bij een gelijkblijvend aantal winkels steeg de omzet met 16 procent. Vooral in Spanje en Denemarken is de groei veelbelovend, met respectievelijk 14 en 23 procent meer omzet. “Onze collecties komen tegemoet aan de modewensen van klanten over de hele wereld,” verklaart CEO Gerhard Weber de groei.
De afgelopen jaren heeft het bedrijf zichzelf onder zijn leiding geherpositioneerd tot een internationaal modemerk. Inmiddels komt meer dan de helft van de omzet uit het buitenland. Die groei is nog niet ten einde:“Ons bedrijf maakt zich sterk voor het voortzetten van de dynamische groei van onze eigen retailactiviteiten. We zijn van plan het komende jaar 65 nieuwe winkels te openen in binnen- en buitenland,” laat retailmanager Ralf Weber weten. In de komende jaren richt het bedrijf zich vooral op uitbreiding in Noord Amerika en het Oosten.