• Home
  • V1
  • Leads
  • Groei voor Gerry Weber

Groei voor Gerry Weber

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Leads

Het Duitse dameskledingmerk Gerry Weber sloot het jaar 2010 goed af en ook de eerste cijfers in het nieuwe jaar zijn veelbelovend. Net als de plannen die het bedrijf nog heeft: wereldwijde expansie. De orders voor het zomerseizoen 2011

zijn met 23 procent toegenomen. Dat maakte Gerry Weber International bekend via een persbericht. Niet alleen bij het merk Gerry Weber namen de orders toe, maar ook bij de andere merken uit het concern: Taifun en Samoon. Het huismerk Gerry Weber wist 24,4 procent meer zomerkleding te verkopen, terwijl Taifun 12,6 procent meer kleding verkocht. Het merk Samoon deed het met 30,2 procent meer orders het beste.

Met d

eze cijfers wist Gerry Weber het financiële boekjaar positief af te sluiten. Hoe het merk presteerde gemeten over het hele jaar maakt het bedrijf eind februari bekend. Over de eerste 9 maanden van het jaar rapporteerde de groep eerder dit jaareen omzetgroei van 5 procent ten opzichte van de eerste drie kwartalen van 2009. Dat jaar was –met een omzet van 591 miljoen euro- een recordjaar voor het bedrijf.

Ook de eerste resultaten van het nieuwe boekjaar zien er rooskleurig uit. De eerste maand van het nieuwe boekjaar nam de omzet in het retailsegment toe met 30 procent. Dat is voor een deel te danken aan de nieuwe winkels die het bedrijf opende; bij een gelijkblijvend aantal winkels steeg de omzet met 16 procent. Vooral in Spanje en Denemarken is de groei veelbelovend, met respectievelijk 14 en 23 procent meer omzet. “Onze collecties komen tegemoet aan de modewensen van klanten over de hele wereld,” verklaart CEO Gerhard Weber de groei.

De afgelopen jaren heeft het bedrijf zichzelf onder zijn leiding geherpositioneerd tot een internationaal modemerk. Inmiddels komt meer dan de helft van de omzet uit het buitenland. Die groei is nog niet ten einde:“Ons bedrijf maakt zich sterk voor het voortzetten van de dynamische groei van onze eigen retailactiviteiten. We zijn van plan het komende jaar 65 nieuwe winkels te openen in binnen- en buitenland,” laat retailmanager Ralf Weber weten. In de komende jaren richt het bedrijf zich vooral op uitbreiding in Noord Amerika en het Oosten.

Gerry Weber