• Home
  • V1
  • Leads
  • Guess scoort op Europese markt

Guess scoort op Europese markt

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Leads

De winst van kledingfabrikant Guess steeg in het tweede kwartaal van het fiscale jaar 2010 met 12 procent. Vooral op de Europese markt deed het merk het goed. CEO Paul Marciano is voorzichtig, maar wil wel groeien. Het bedrijf verdiende over het tweede

kwartaal 66,8 miljoen dollar; dat is 12 procent meer dan in dezelfde periode van vorig jaar. Voor een belangrijk deel is dat te danken aan de recordomzet die het bedrijf maakte. Met een stijging van ruim 10 procent kwam die omzet uit op 577,1 miljoen dollar.

In Europa werd aardig wat meer omgezet; de omzet steeg van 210 miljoen dollar naar 222,3 miljoen dollar. Dat is 6 procent meer in dollars (17,7 procent meer in euro’s). In Azië steeg de omzet met 43 procent naar 42,8 miljoen dollar. Vorig jaar maakte het bedrijf daar in het tweede kwartaal 29,5 miljoen dollar omzet. “We maken een geweldige ontwikkeling door in deze regio’s terwijl we de noodzakelijke infrastructuur ontwikkelen om ons marktaandeel op deze markten te vergroten,” aldus CEO Paul Marciano. “Het ontwikelen van deze markten blijven topprioriteit.” Ook in Noord Amerika steeg de omzet -met 6 procent- maar dat kon niet voorkomen dat de de brutowinst uit de Amerikaanse retail met 13 procent daalde.

De resultaten over het tweede kwartaal waren boven verwachting, verklaarde Marciano. Toch was hij niet onverdeeld optimistisch en waarschuwde dat de economische omstandigheden in veel markten onzeker blijven en dat consumenten zich voorzichtig blijven gedragen. Voor het volledige jaar verwacht het bedrijf een omzet tussen de 565 en 580 miljoen dollar. De thuisbasis van Guess is Los Angeles. Het merk heeft wereldwijd meer dan 1,300 winkels.

Guess