• Home
  • V1
  • Leads
  • Levi’s toont zich optimistisch

Levi’s toont zich optimistisch

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Leads

De omzet in het vierde kwartaal nam met 4 procent af in Europa, het Midden Oosten en Noord Afrika, maar toch scoorde de spijkerbroekenfabrikant over het hele jaar een omzetplus van 9 procent, mede dankzij de -voor het bedrijf- gunstige wisselkoersen. De totale omzet van

Europa, het Midden Oosten en Noord Afrika kwam uit op 1,2 miljard dollar.

Wereldwijd kon Levi's een omzet van 4,4 miljard dollar noteren, ten opzichte van vorig jaar een stijging van 1 procent. De omzetdaling in het vierde kwartaal was volgens het concern te wijten aan gestegen verkoopkosten. Het courante resultaat (winst met aftrek van operationele kosten) kwam 18 procent lager uit op 525 miljoen dollar. De reden hiervoor is dat het bedrijf meer geld heeft uitgegeven aan het openen van nieuwe winkels en reclamecampagnes.

"Zelfs in economisch zware tijden is Levi's in staat om te groeien," zei CEO John Anderson van Levi Strauss & Co optimistisch. "De wereldwijde marketingcampagne voor 501 heeft geholpen de verkoop van het model te stimuleren. De groei van ons retailnetwerk heeft geholpen de stagnerende groei in onze wholesalekanalen op te vangen."

Toch was er niet alleen maar goed nieuws. Zo daalde de nettowinst van het concern met 50 procent naar 229 miljoen dollar. Dit is echter een vertekend beeld omdat het bedrijf in 2007 eenmalige belastingmeevaller bij het bedrijfsresultaat kon optellen. Anderson blijft dan ook positief: "We verwachten een moeilijk jaar, Met dit in ons achterhoofd zullen we blijven investeren in ons merk en marktaandeel winnen, zodat we er goed voorstaan zodra de marktconditie verbetert."

Levi's
Levi Strauss & Co
Levis