Marketingbeleid Wehkamp.nl opnieuw succesvol
bezig met laden...
De campagne,
Alexander van Slooten, marketingdirecteur van Wehkamp.nl, zegt trots te zijn op de prijs die Wehkamp in de wacht sleepte. “Het San Accent is een kroon op het werk van het ontwikkelen van een brede campagne. We bleken tevens de enige partij die de gehele campagne in eigen huis heeft geproduceerd. Daarom gingen wij zowel met de award voor de adverteerder als die voor het bureau naar huis," zegt hij in een persbericht.
Wehkamp.nl heeft al jaren marketingcampagnes die worden bekroond. In 2008 kreeg de Zwolse retailer een Zilveren Email Marketing Award. Het bedrijf stuurt e-mails naar consumenten die een online winkelmandje hebben gevuld, maar de bestelling uiteindelijk niet afronden.
Het bedrijf werd daarna vooral bekroond voor de transformatie die het onderging: van postorderbedrijf naar webwinkel. Onder leiding van Ton van Eijk ging het bedrijf volledig overstag. De papieren catalogus werd de deur uit gedaan, producten zoeken kan enkel nog online. In 2011 werd het bedrijf door deze strategiewijziging uitgeroepen tot 'Beste Marketingbedrijf van het Jaar'. “Wehkamp.nl heeft een grote turn around gemaakt,” was het juryoordeel toen.
De man die in 2010 nog marketeer van het jaar was, is van mening dat de verandering Wehkamp van de ondergang heeft gered. Van Eijk stapte in januari dit jaar op bij Wehkamp. Begin deze maand werd bekend dat ook CEO Paul Nijhof het bedrijf gaat verlaten.
Wehkamp werd opgericht in 1952 als postorderbedrijf. In 1995 werd daar Wehkamp.nl aan toegevoegd. Momenteel groeit het bedrijf vooral door m-commerce. Inmiddels is de omzet via mobiele telefoons en tablets goed voor 22 procent van de totale omzet. In het boekjaar 2011 was dat nog 7 procent.