Marks & Spencer gaat 250 winkels openen voor 2017
bezig met laden...
M&S werkt sinds 1997 samen met Al-Futtaim, een conglomeraat uit de Verenigde Arabische Emiraten dat naast retail ook verzekering-, auto- en elektronicadivisies heeft. Het bedrijf exploiteert momenteel 46 M&S winkels in onder an
M&S gaat zijn aanwezigheid vergroten in alle bestaande markten, maar focust op priority markten India, China, Rusland, het Midden-Oosten en West-Europa. “Onze strategie om een internationale multi-channelretailer te worden is relevanter dan ooit tevoren vanwege het sterke groeipotentieel van internationale markten,” aldus CEO Marc Bolland.
Flagshipstores worden aangevuld met kleine M&S Beauty & Lingerie-winkels
De internationale uitbreiding zal aangepakt worden volgens de eerder gelanceerde ‘brick & clicks’-strategie. In belangrijke steden opent de retailer flagshipstores, die worden aangevuld met kleinere M&S Beauty & Lingerie en M&S Food-winkels. Het complete assortiment zal ook in alle landen online verkrijgbaar zijn.Voor losstaande lingerie- en beautywinkels ziet M&S voornamelijk nog uitbreidingsmogelijkheden in het Midden-Oosten en India. In Europa ziet de retailer ruimte voor meer M&S Food-winkels. Zo worden er in de komende drie jaar twintig Food-winkels in Parijs geopend en wordt het losstaande concept ook in de rest van Europa uitgebreid in samenwerking met franchisenemers.
De eerste franchisewinkels openen komende zomer. Als aanvulling op de franchisevestigingen en in lijn met het mixed ownership-model dat M&S hanteert voor West-Europa, opent het bedrijf komende zomer ook zelf twee nieuwe Food-winkels. Een van de Europese franchisepartners is Relay France, dat tientallen M&S Food-winkels gaat openen in de buurt van populaire toeristenbestemmingen in en rondom Parijs.