• Home
  • V1
  • Leads
  • Modecadeau Fashioncheque gelanceerd

Modecadeau Fashioncheque gelanceerd

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Leads

Onder luid tromgeroffel reikte de organisatie van de nieuwe cadeaubon voor mode, Fashioncheque, de eerste cheque van vijftig euro zondag uit aan hoofdredacteur Hilmar Mulder van glossy Grazia. Letterlijk tromgeroffel; een ritmische band trommelde de spanning voor de lancering

omhoog. Mulder nam het cadeau in ontvangst en zei dat de opbrengst van die cheque naar een goed doel zou gaan. Een tegenstrijdige boodschap als je bedenkt dat dit tafereel plaatsvond in de decadente P.C. Hooftstraat in onze hoofdstad. En waar even daarvoor winkels als Iceberg, Emporio Armani, Tod's, Chanel en Gucci hun wintercollecties hadden getoond op een catwalk die evenlang was als de straat zelf. Een show georganiseerd door, jawel, datzelfde Grazia.

Het zag er prachtig uit, dat moet gezegd. Als je je volledige wintergarderobe zou shoppen in de P.C. loop je er op alle fronten warmpjes bij. Wat er ook leuk uitzag, en vooral grappig klonk, waren de trommelaars die de aandacht vroegen na de show. Na de trommelaars danste een vijftal breakdancers de spanning omhoog voor de uitreiking van de eerste cheque. Niet echt het glamourgevoel dat je zou verwachten bij de lancering van een modecadeau, maar desalniettemin - mede dankzij het mooie weer - grappig om te zien.

"De break moest zorgen voor een nieuw moment. En Fachioncheque staat voor celebration, net zoals de raffle en het dansen," verklaart Mabel Nummerdor van Fashioncheque achteraf de keuze voor de dansers en de muzikanten.

Reden voor een feestje was er sowieso wel. De Fashioncheque is na een lange voorbereiding eindelijk verkrijgbaar. De verwachtingen zijn hooggespannen, want de cadeaumarkt in Nederland is groot. Uit onderzoek van MarketResponse blijkt dat 62 procent van de mannen graag een mode-item cadeau geeft maar door gebrek aan kennis over de gewenste kleur en/of maat vaak afhaakt. En dat terwijl maar liefst de helft van de Nederlandse vrouwen dolblij zou zijn met een modecadeau. Dat aandeel zal buiten ons land niet minder zijn, weet ook de organisatie. "Onze ambitie is natuurlijk ook naar het buitenland te gaan," zegt Nummerdor.

Vanaf maandag 1 september is de cheque, die eruitziet als een pinpas en wordt gepresenteerd in een handig schuifdoosje met klein informatieboekje, in te wisselen bij verschillende winkels in de P.C. Hooftstraat. Halverwege de maand zullen meer winkels zich aansluiten. "Het is een proces van opbouwen. Technisch is het onmogelijk alles op hetzelfde moment in orde te hebben. Je moet het zien als een olievlek," legt Nummerdor uit. Wel hebben al 1200 winkels te kennen gegeven de cheque te willen accepteren. In oktober hoopt Nummerdor die winkels te hebben aangesloten. "En voor het eind van het jaar willen we dit aantal verdrievoudigen." De organisatie probeert de winkelier daarom massaal te bereiken. Nummerdor: "Door de samenwerking met brancheorganisatie Mitex stromen de aanmeldingen binnen. Echt ingewikkeld is het niet. Een kwestie van een formulier invullen, het contract ondertekenen en het hebben van een geschikte pinterminal. Niet meedoen betekent eigenlijk mensen hun geld weigeren," vindt Nummerdor. Begin september gaat de site in de lucht met daarop onder andere informatie over de verkooppunten.

Na afloop van het partijtje ter gelegenheid van de lancering wachtte de aanwezigen een goodiebag, waarin - zo hoopte uw verslaggeefster al - inderdaad een Fashioncheque. Verheugd als een van de eersten zo'n cheque te mogen inwisselen, was de teleurstelling groot toen bleek dat het een dummy was. Dan nu maar hopen dat de cheque de mannen inderdaad over de streep trekt iets 'draagbaars' cadeau te doen.

www.Fashioncheque.nl

 

Fashioncheque