• Home
  • V1
  • Leads
  • Moederbedrijf Wehkamp: minder winst, meer omzet in 2012

Moederbedrijf Wehkamp: minder winst, meer omzet in 2012

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Leads

Door competitief prijsbeleid is de brutowinst van RFS Holland Holding, het moederbedrijf van onder andere Wehkamp.nl, in het afgelopen boekjaar met 15 procent gedaald, in vergelijking met een jaar eerder. Maar het bedrijf is positief: de

omzet steeg wel 12 procent.

In totaal

kwam de omzet van Wehkamp.nl, Create2fit en Fonq uit op 569 miljoen euro. Een jaar geleden was dat nog 507 miljoen euro. RFS zag het aantal online verkochte producten toenemen met 17 procent tot 18 miljoen. Ook het aantal bezoekers aan de online winkels nam verder toe met 7 procent naar 147 miljoen op jaarbasis.

De winst voor aftrek van interest, belastingen en afschrijvingen op activa en leningen kwam uit op 51 miljoen euro; een daling van 15 procent in vergelijking met het voorgaande boekjaar.

Het Zwolse bedrijf groeit vooral door m-commerce. Inmiddels is de omzet via mobiele telefoons en tablets goed voor 22 procent van de totale omzet. In het vorige boekjaar was dat nog 7 procent.

Online warenhuis Wehkamp ging het afgelopen jaar weer een aantal strategische samenwerkingen aan. De collecties van onder ander Mango, We Fashion, Steps en Manfield zijn nu te koop via de webwinkel. Wehkamp startte ook met modelvideo's bij producten. Door de nieuwigheid worden klanten geïnformeerd over de lengte en pasvorm van een kledingstuk. "Bij wehkamp.nl is de productpagina enorm belangrijk. Hier beoordeelt de klant voor een groot deel of het kledingstuk wel of niet aan de verwachting zal voldoen. Wij denken dat dit nog beter lukt door content op een alternatieve manier aan te bieden,"aldus Frank Swarts, contentmanager bij Wehkamp.

RFS verwacht in het gebroken boekjaar 2013 en 2014 een groei van omzet en winst te realiseren. Op hoeveel groei het bedrijf hoopt, is niet bekend gemaakt.

RFS Holland Holding
Wehkamp
Wehkamp.nl