• Home
  • V1
  • Leads
  • Nieuwe plannen ‘Mode City' in Parijs

Nieuwe plannen ‘Mode City' in Parijs

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Leads

Het is dit jaar voor het eerst dat lingeriebeurs 'Mode City' niet plaatsvindt in Lyon. In plaats daarvan wordt de beurs gehouden in Parijs, tegelijkertijd met de beurzen Pret-a-porter (PAPP), Interfilière en Midec. Het aanbod is ongeveer even groot als vorig jaar, maar door de aanwezigheid

van andere beurzen in het complex verwachten de organisatoren meer bezoekers dan voorgaande jaren.

Eurovet, de organisator van Mode City doet er alles aan om deze eerste ronde in Parijs tot een succes te maken. Zo is er een nieuwe reclamecampagne gestart en is het aanbod op de beurs opnieuw geselecteerd. Verder zijn er thematische lezingen te volgen, er zijn trendpresentaties opgesteld en er zijn catwalkshows te bezoeken. Voor retailers is er een conceptstore opgezet waar zij ideeën kunnen opdoen voor hun winkels.

Ook nieuw is de indeling van de beurs: De ongeveer achthonderd aanwezige merken zijn onderverdeeld in vier duidelijke sectoren, te weten: Young Fashion, Designers, Cocooning en Essentials. "Vooral het aantal designerlabels is fors gegroeid," zegt Caroline Le Grelle, die verantwoordelijk is voor alle trendpresentaties op de beurs. Onder de nieuwe labels zijn het label van Viktor & Rolf en het merk Custo. Opvallende afwezige is het merk Aubade, dat vorige editie ook al verstek liet gaan: "Het merk kon zich niet vinden in de koers van de beurs," laat Le Grelle weten.

De beslissing om de met de beurs uit Lyon te vertrekken werd ingegeven door het afnemend aantal bezoekers. "Zowel bezoekers als exposanten hebben te kennen gegeven liever naar Parijs te komen," vertelt Wim Strijbosch van Eurovet. Met de aanwezigheid van de andere modebeurzen verwacht Eurovet dit jaar zo'n 22.000 bezoekers op de Mode City.

Mode City