• Home
  • V1
  • Leads
  • Nieuwe site Wehkamp goed ontvangen

Nieuwe site Wehkamp goed ontvangen

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Leads

Nog geen week is-ie in de lucht en nu al wordt de nieuwe site van online warenhuis Wehkamp bejubeld. De postitieve reacties van klanten zijn niet voor niets; de site ziet er lichter uit dan voorheen en ook de fotografie is aangepast. De totale restyling, waaronder ook de lay-out van de gids valt,

is ‘verrassender, inspirerender en lekker eigenzinnig’, volgens het warenhuis.

Behalve de site en de gids zijn ook het assortiment, de services, de prijsstelling en communicatie van Wehkamp aangepast. De pijlers (verrassend, eigenzinnig, betrokken en actueel) zijn in alle onderdelen van de winkel terug te vinden.

Volgens Ton van Eijk, Creative Director van wehkamp.nl, paste de site van Wehkamp niet meer bij deze tijd. “Ondanks de bijzondere kwaliteiten van wehkamp.nl, vonden we dat we de laatste tijd onvoldoende aansluiting hadden bij de huidige tijdgeest en de persoonlijke waarden van de consument. Dat waren de belangrijkste redenen om de merkidentiteit aan te passen en de werkwijzen te verbeteren. Het gaat erom dat we continu vernieuwend, creatief, gepassioneerd en gedreven zijn. Wij vragen onze medewerkers voortdurend over bestaande grenzen en kaders heen te stappen; op die manier zal het nieuwe wehkamp.nl een succes worden, daar ben ik van overtuigd.” Wehkamp werd opgericht in 1952 als postorderbedrijf. In 1995 werd daar wehkamp.nl aan toegevoegd, dat op dit moment in Nederland marktleider is op het gebied van homeshopping. Door de multimedia/multichannel aanpak - waardoor elke klant op afstand kan winkelen via welk kanaal en vanuit welk medium dan ook - is internet inmiddels zowel het kanaal als het medium met de meeste afzet. En met een omzetaandeel van meer dan 80% via internet is Wehkamp de grootste webwinkel van Nederland. Wat ook bijdraagt aan de populariteit is de mogelijkheid producten gespreid te betalen.

wehkamp.nl heeft circa 1,3 miljoen vaste klanten en levert jaarlijks ruim 4,6 miljoen zendingen af. Wekelijks bezoeken gemiddeld 1,2 miljoen mensen de website wehkamp.nl. Het assortiment bestaat uit zo’n 25.000 artikelen.

In 2006-2007 boekte Wehkamp Groep (RFS Holland Holding bv) een omzet van ruim € 361 miljoen exclusief omzetbelasting.
Wehkamp
Wehkamp.nl