PPR lanceert duurzaamheidsplan

Dure merken doen meer aan duurzaamheid, denken consumenten volgens onderzoek van het Duurzaamheidskompas. Het Franse modeconcern PPR voegt de daad bij het woord en heeft een vijfjarenplan gelanceerd. Het bedrijf wil onder andere

CO2 uitstoot, afval en het gebruik van water, chemische stoffen en verpakkingsmateriaal verminderen.

PPR,PPR lanceert duurzaamheidsplan dat eigenaar is van onder andere luxe merken Gucci, Yves Saint Laurent en Alexander McQueen, wil dat het gebruik van koolstof, afval en water dat gebruikt wordt bij de productie van de mode-items, in 2016 met 25 procent verminderd is. Dan moet ook minstens de helft van het papieren verpakkingsmateriaal afkomstig zijn van gerecyclede materialen. Ook gaat PPR beter letten op de afkomst van materialen als goud, diamanten, leer en bont. Leer en bont zal binnen vijf jaar komen van gecontroleerd gefokte dieren, of van wilde, duurzaam beheerde populaties.

Alle gevaarlijke en chemische stoffen moeten in 2020 volledig uit het productieproces zijn verwijderd. De leveranciers zullen de komende twee jaar geëvalueerd worden. Ook gaat PPR hen begeleiden, om zo de duurzaamste resultaten te behalen.

Om het Environmental en Social vijfjarenplan te laten slagen heeft het Franse concern ook een belang van 5 procent genomen in Wildlife Works Carbon, een ontwikkelaar van projecten die de gevolgen van ontbossing en aantasting van de bossen helpt verminderen. Wildlife Works Carbon heeft 500.000 hectare onder zijn bescherming, en ontfermt zich daarnaast over enkele miljoenen hectare natuurlijke bossen over de hele wereld. Hoeveel PPR voor de aandelen heeft betaald is niet bekend gemaakt.

Francois-Henri Pinault, CEO van PPR, laat in een persbericht weten dat de komende vijf jaar cruciaal zijn als het aankomt op het duurzamer maken van mode. “We hebben nu een duidelijk beeld van wat we willen bereiken en de doelen die wij moeten nemen om duurzamer te worden. We hebben er alle vertrouwen in dat dit soort innovatieve en duurzame aanpakken, uiteindelijk nieuwe business-modellen zal genereren.”

De omzet van het Franse modeconcern PPR steeg in het eerste kwartaal van het lopende boekjaar met 15,4 procent, naar 3,26 miljard euro. De luxemerken die onder PPR vallen, waaronder Balenciaga, Alexander McQueen en Stella McCartney, zijn de motor achter de stevige omzetgroei. Pinault liet eerder dit jaar al weten er van overtuigd te zijn dat 2012 een jaar wordt met aanhoudende omzetgroei en verbetering van de operationele en financiële prestaties.

 

Related Products

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN