• Home
  • V1
  • Leads
  • Primark wint award door snelle groei

Primark wint award door snelle groei

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Leads

De jury was onder de indruk van de snelle groei van Primark. De Ierse modeketen is verkozen tot Multi Market Retailer of the Year op het World Retail Congress in Berlijn. Verder vielen in de modebranche onder andere Payless ShoeSource en Topshop

in de prijzen.

Modebedrijf Primark versloeg op de laatste avond van het World Retail Congres onder andere modeketen Mango en het Amerikaanse warenhuis Costco. Meer dan 1100 retailers uit 56 landen waren aanwezig bij het congres in de Duits Historisch Museum.

Met de prijs treedt Primark in de voetsporen van het Spaanse modeconcern Inditex, dat vorig jaar naar huis ging met de prijs voor bedrijven die met succes in verschillende landen opereren. De jury vond de klim naar de top van Primark opmerkelijk. Ondanks de economische crisis steeg de omzet van het modebedrijf, met winkels in Ierland, het Verenigd Koninkrijk, Spanje, Duitsland, Portugal, Nederland en België, vorig jaar met twintig procent. In Groot-Brittannië stootte Primark deze zomer warenhuisketen Marks and Spencer van de top en werd de grootste kledingretailer van het land. Met voordelige prijzen is Primark een bedrijf dat het goed doet in economisch sobere tijden.

Internetbedrijf Amazon, dat producten verkoopt van boeken tot muziek en kleding, is op het World Retail Congress verkozen tot retailer van het jaar. Payless ShoeSource, American Eagle Outfitters en Nike wonnen de Retail Avertising Award. De Zuid-Afrikaanse bedrijven Woolworths en Truworths werden verkozen tot Responsible Retailer of the Year en Emerging Market Retailer of the Year. Modeketen Topshop kreeg de prijs voor beste winkel design.

De World Retail Awards werden voor het eerst uitgereikt in 2007 in Barcelona. Ian Mc Garrigle, directeur van het World Retail Congress is blij dat de awards nu een vast onderdeel van het congres zijn. “We hadden dit jaar meer inzendigen dan ooit tevoren. De detailhandel is heel dynamisch. Elke inzending laat innovatie en toekomstgericht denken zien.”

Foto: Primark wintercollectie 2010/11

Primark
World Retail Congress