• Home
  • V1
  • Leads
  • Show met Danie Bles moet populariteit WFC opkrikken

Show met Danie Bles moet populariteit WFC opkrikken

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Leads

De show is ‘uitverkocht’. Het World Fashion Centre (WFC) in Amsterdam arrangeerde voor het eerst twee grote modeshows op een dag, voor winkeliers en inkopers, onder de naam World Fashion Today. De shows zijn zo populair, dat

er om geloot moet worden, blijkt op de Facebookpagina van het event. De eigenaressen van modewinkel Zusjes-enzo: “We weten alleen niet of we hiervoor moeten betalen. Krijgen we nog een rekening?”

He

t imago van het World Fashion Centre liep een flinke deuk op in de zomer van 2011. Het begon met een reeks kogels die eind juni 2011 op groothandel Balli Mode werd afgevuurd. Een maand later werd er een explosief naar binnen gegooid bij de onderneming. Ook de showroom van Popsy Mode bleek een doelwit: op 1 juli dat jaar werd er bij het bedrijf een explosief naar binnen gegooid. Kledinghandel bleek voor een aantal ondernemers in toren 3 van het gebouw slechts een dekmantel voor ondergronds bankieren. De methode wordt veel gebruikt door criminelen, die handelen in drugs, wapens en mensen. De handelaren kunnen op deze manier betalingen doen zonder een spoor achter te laten.

Danie Bles styled show in World Fashion Centre

De directie van het confectiecentrum wil het negatieve imago wegpoetsen. Om retailers vaker naar het WFC te lokken is daarom het evenement World Fashion Today bedacht. Naast een 'escalator catwalkshow’ op de roltrappen van het gebouw, staat in november een talkshow gepland. Daarna volgt een evaluatie over de strategie.

Stylist Danie Bles, die onlangs haar eigen modelijn lanceerde en jarenlang ervaring heeft met ‘mixen en matchen’, regelt de modeshow. Ze gebruikt van ieder merk in het WFC kledingstukken. Dat is te merken: de show duurt bijna een uur. Na de pauze – met zangeres en mini-magnumijsjes – druppelt de zaal langzaam leeg. Het resultaat is toch: een frisse show, met als rode draad de boho-stijl van Bles. Een nadeel van deze manier van werken is dat zomer- en winteroutfits door elkaar worden getoond.

De eigenaressen van modewinkel Zusjes-enzo in Tilburg, Marsha Bouckaert en Petra van Gestel, zijn enthousiast over het evenement. De ondernemers reizen bijna iedere maandag van Tilburg naar Amsterdam voor een bezoekje aan de showrooms. “Goede modellen. En we hebben wel interesse in een aantal kledingstukken,” zegt Van Gestel na afloop. Bouckaert vult aan: “Het is wel jammer dat we niet kunnen zien van welk merk de kledingstukken waren. Nu moeten we dat raden. En we hadden verwacht dat de kleding actueler zou zijn.”

Retailers konden de modeshow combineren met een bezoekje aan de nieuwste beurs van Euretco. De retailserviceorganisatie zette Style & Dress Fashion op poten in het World Fashion Centre. De orderbeurs is bedoeld om in te spelen op de behoefte van de retailer om efficiënt te werken in het inkoopseizoen. Euretco presenteert zowel lange- als korte termijncollecties en retaildiensten.

Danie Bles
WFC
World Fashion Centre