Supertrash in zee met Campina: eenmalig jongenskleding
bezig met laden...
Supertrash ontwerpt voor het eerst jongenskleding
Het werd een kinderkledingcollectie, voor meisjes èn voor jongens, die exclusief te verkrijgen is via het spaarprogramma van Campina. De jassen, sneakers, longsleeves en spijkerbroeken werden geïnspireerd op melkproducten. Zo is er een shirt met de tekst 'My Milky Way'. Tijdens het ontwerpproces werd gesproken met kinderen. Gulsen: "Die zijn zo bloed eerlijk. 'Dit is lelijk', zeggen ze. Kinderen nemen geen blad voor de mond, daar houd ik wel van." Frenkel Denie, marketingdirecteur van Campina, vult aan: "We toonden de collecties ook aan moeders. Die waren zo enthousiast dat ze vroegen of er geen grotere maten waren. Dus we hopen dat ze stiekem meesparen voor zichzelf."
Supertrash lanceerde in 2011 een lijn voor meisjes, op vakbeurs de Kleine Fabriek in Amsterdam. Voor Campina maakte het merk voor het eerst een jongenscollectie. "Ik heb de hulp in geschakeld van een mannelijke designer, want jongens- en mannenkleding is een heel ander vak dan damesmode. Onze creatief directeur is toevallig getrouwd met een ontwerper die jongenskleding maakt. Samen hebben we er een paar maanden over gedaan om de collectie te maken," vertelt Gulsen. "Ik vind het superleuk, maar ik denk niet dat we het nog een keer gaan doen. We zijn sterk omdat we alleen maar damesmode hebben."
Samenwerking Campina goed voor naamsbekendheid kinderlijn Supertrash
Behalve dat Gulsen een gezonde levensstijl voor kinderen wil promoten, wil ze ook merkkleding bereikbaarder maken voor kinderen. Zelf heeft ze een moeilijke jeugd gehad, waardoor ze weet hoe het is om een kledingstuk of paar schoenen heel graag te willen, maar ze niet kunt betalen. Ook naamsbekendheid speelt een rol. "Heel veel mensen kennen Supertrash alleen maar als merk voor vrouwen. Op deze manier kunnen we in één klap alle Nederlandse huishoudens bereiken. Onze kinderkledinglijn is te klein qua omzet om te adverteren."
De kinderkledinglijn van Supertrash is volgens Gulsen nog klein. "Niet in percentages uit te drukken. We hebben 80 klanten in Nederland
En houdt Olcay Gulsen zelf ook van melk? “Ik drink echt zeven koppen koffie verkeerd op een dag, dat bestaat voor 80 procent uit melk. Ik krijg m'n dagelijkse portie dus wel binnen.”
Foto's: Cool to School collectie, Supertrash & Campina