• Home
  • V1
  • Leads
  • Telegraaf verkoopt belang in Modefabriek

Telegraaf verkoopt belang in Modefabriek

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Leads

De Telegraaf Media Groep heeft op 13 augustus zijn belang van vijftig procent in de Modefabriek terugverkocht. Woordvoerder Hans Elekam legt uit dat tot de verkoop werd besloten omdat de Modefabriek geen deel uitmaakt van de kernactiviteiten van de TMG: "In 2005 was

TMG nog een joint venture met Expomedia Events, maar daaraan is in de tweede helft van vorig jaar een einde gekomen. Het organiseren van dergelijke evenementen ligt daarmee niet langer voor de hand."

Telegraaf Events nam in 2005 na anderhalf jaar onderhandelen een belang van vijftig procent in de Modefabriek. Destijds zei directeur Bey in de Telegraaf dat mode altijd al belangrijk is geweest voor de Telegraaf Media Groep en dat er plannen bestonden om het evenement uit te breiden naar het buitenland. De Modefabriek toonde zich destijds vooral enthousiast over "de enorme kansen voor wat betreft mediakennis en -exposure". En niet voor niets: de afgelopen edities van de modevakbeurs werden voorafgegaan door onder meer paginagrote advertenties in het dagblad de Telegraaf.

De aandelen die TMG bezat zijn terugverkocht aan de oprichters en mede-aandeelhouders van de Modefabriek: Caroline Krouwels, Anne-Clair Petit, Rick van Rijthoven en Lucel van den Hoeven. Over de prijs waarvoor de aandelen zijn verkocht, worden geen uitspraken gedaan.

CEO Lucel van den Hoeven van de Modefabriek zegt het in een persbericht te betreuren dat de samenwerking stopt, maar ziet ook kansen "nu de jonge ondernemersgeest zich weer volop zelfstandig kan ontwikkelen."

Foto: De Modefabriek is weer een zelfstandige beurs


Modefabriek