We lanceert Style Advisor service
bezig met laden...
Patricia Pronk is een van de eerste lichting van twintig medewerkers die de interne training met succes heeft afgerond. Vooraf krijgt de klant een vragenlijst toegestuurd en op basis van de antwoorden heeft Pronk al een drietal outfits uitgezocht. Na een rondje door de nieuw verbouwde winkel aan de Kalverstraat in Amsterdam is het tijd voor een kleuranalyse en om te gaan passen. Een lang grijs T-shirt wordt gecombineerd met een strakke broek en een zwart leren blazer, er is een asymmetrische broek en felgroene bloes met kort vestje en brede riem en een blazertje van spijkerstof met een donkerblauw shirt en een smal lakleren riempje in de taille. Bij de verslaggeefster -die normaal alleen zwart draagt- is de hebberigheid opgewekt. Voor de afspraak wordt ruim een uur uitgetrokken. Andere modellen worden aangerukt, bijpassende schoenen en accessoires gezocht en toelichtig gegeven op wat goed staat en bij het lijf past en wat niet. Het gaat een stuk verder dan een standaard verkooppraatje. "Draag je weleens bruin? Nee? Goed zo, dat staat je niet."
"Klanten die de winkel binnenkomen hebben een bepaalde verwachtig. Die verwachting willen wij overtreffen," zegt Kerckhoff. "Met de collectie, met de style advisor en met de medewerker die op een drukke zaterdagmiddag toch tijd maakt om even een andere maat te gaan halen. Het gaat erom dat de klant met een goed gevoel naar buiten gaat. Dat hij of zij dat met volle tassen doet is natuurlijk mooi meegenomen," voegt hij eraan toe.
Foto: We Style Advisor