• Home
  • V1
  • Leads
  • We lanceert Style Advisor service

We lanceert Style Advisor service

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Leads

We Fashion biedt consumenten vanaf heden de mogelijkheid om kosteloos en op afspraak hulp in te roepen van een stijladviseuse. 'We bring style to the people' is het motto, waarbij We Fashion de nadruk legt op de eigen stijl van de klant.

Met persoonlijke aandacht wil de Nederlandse modeketen zich onderscheiden van de concurrentie. De speciale service is nu in acht winkels beschikbaar en wordt in 2010 uitgebreid naar 50 grote filialen in Nederland en zal ook in België, Duitsland en Zwitserland worden gelanceerd. Het maken van een afspraak kan gewoon via internet.

Sales Directeur Nederland Caspar Kerckhoff van We Fashion is initiatiefnemer van de 'Style Advisor', een service voor mensen met een 'style crisis' of die verlegen zitten om advies wat aan te trekken voor een bijzondere gelegenheid. "In Londen heb ik zelf bij een winkel eens zo'n afspraak gemaakt. Leuk en verrassend was dat ik daar uiteindelijk een paar items heb aangeschaft die ik normaal niet zou hebben gekozen, maar die ik nu nog steeds met plezier draag." Zo moet het met de 'Style Advisors' van We Fashion ook gaan. "We willen mensen helpen een outfit te vinden die bij hen past en goed staat. Het is niet de bedoeling dat consumenten kleding wordt verkocht waar ze later spijt van krijgen."

Patricia Pronk is een van de eerste lichting van twintig medewerkers die de interne training met succes heeft afgerond. Vooraf krijgt de klant een vragenlijst toegestuurd en op basis van de antwoorden heeft Pronk al een drietal outfits uitgezocht. Na een rondje door de nieuw verbouwde winkel aan de Kalverstraat in Amsterdam is het tijd voor een kleuranalyse en om te gaan passen. Een lang grijs T-shirt wordt gecombineerd met een strakke broek en een zwart leren blazer, er is een asymmetrische broek en felgroene bloes met kort vestje en brede riem en een blazertje van spijkerstof met een donkerblauw shirt en een smal lakleren riempje in de taille. Bij de verslaggeefster -die normaal alleen zwart draagt- is de hebberigheid opgewekt. Voor de afspraak wordt ruim een uur uitgetrokken. Andere modellen worden aangerukt, bijpassende schoenen en accessoires gezocht en toelichtig gegeven op wat goed staat en bij het lijf past en wat niet. Het gaat een stuk verder dan een standaard verkooppraatje. "Draag je weleens bruin? Nee? Goed zo, dat staat je niet."

"Klanten die de winkel binnenkomen hebben een bepaalde verwachtig. Die verwachting willen wij overtreffen," zegt Kerckhoff. "Met de collectie, met de style advisor en met de medewerker die op een drukke zaterdagmiddag toch tijd maakt om even een andere maat te gaan halen. Het gaat erom dat de klant met een goed gevoel naar buiten gaat. Dat hij of zij dat met volle tassen doet is natuurlijk mooi meegenomen," voegt hij eraan toe.

Foto: We Style Advisor

WE Fashion
Wewewe