• Home
  • V1
  • Leads
  • Winstverdubbeling voor PPR

Winstverdubbeling voor PPR

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Leads

Het Franse bedrijf in luxegoederen PPR SA wist de nettowinst van het eerste halfjaar te verdubbelen ten opzichte van de winst over dezelfde periode van vorig jaar. De nettowinst over de eerste zes maanden was 403 miljoen euro; ruim twee keer

zo veel als de 189 miljoen winst die het bedrijf in de eerste helft van vorig jaar wist te realiseren. De operationele winst kwam 21 procent hoger uit, op 708 miljoen euro. De totale omzet over de eerste helft van het jaar bedroeg 8,14 miljard, dat is 3,6 procent meer dan in dezelfde periode dan vorig jaar.

Elke divisie presteerde beter, maar vooral de luxetak deed het goed. De merken die vallen onder de Gucci group NV -Balenciaga, Alexander McQueen en Stella McCartney- scoorden 8,5 procent meer omzet dan in de eerste helft van vorig jaar. Die omzetstijging was vooral afkomstig van de Aziatische markt, die nu goed is voor 15,4 procent voor de omzet; een groter aandeel dan ooit tevoren. PPR concludeert dat het minder afhankelijk is van Europa dan ooit; in totaal komt nu 43 procent van de omzet van buiten Europa.

Tijdens de presentatie van de jaarcijfers maakte PPR-topman Francois-Henri Pinault nog eens duidelijk dat PPR het bedrijf opnieuw probeert op te bouwen, waarbij Puma en Gucci de belangrijkste merken vormen. De formules Fnac, Conforama en Redcats zullen op den duur worden verkocht. Pinault maakte echter duidelijk dat dit pas zal gebeuren bij de juiste marktvoorwaarden. Het bedrijf heeft een reputatie verworven op het gebied van het verkopen van formules voor een goede prijs; eerder al verkocht het met succes de warenhuisketen
Printemps en cosmeticamerk YSL Beaute.

Gucci
PPR