Wolford stopt met badmode in 2015
bezig met laden...
De
Wolford presenteert herstructureringsplan
Naast de collecties wordt ook de distributie aangescherpt. Wolford wil meer eigen winkels openen op top locaties in belangrijke markten. Het bedrijf wil blijven expanderen op reislocaties als vliegvelden. Warenhuis- en groothandelspartners moeten de aandacht krijgen die ze volgens Wolford verdienen. Daarom zullen de productlijnen meer worden afgestemd op hun wensen, zodat consumenten de producten kopen die ze willen hebben. De optimalisatie van de distributie houdt verder in dat het concern meer wil investeren in internetshoppen.Volgens Wolford toonde marktonderzoek aan dat vrouwen positief denken over het merk. Het bedrijf heeft een hoog aandeel trouwe klanten. Wolford wil echter ook nieuwe klanten aanspreken door het merk te introduceren bij nieuwe verkooppunten.
Afgelopen zomer werd duidelijk dat Wolford last heeft van de economische malaise in Europa. De inkomsten stegen met 1,6 procent in het boekjaar 2012-2013, wat een bedrag van 2,4 miljoen euro vertegenwoordigt. Daarmee kwam de totale omzet op 156,5 miljoen euro. De brutowinst daalde 48 procent tot 7,9 miljoen euro. CEO Holger Dahmen zei toen: “Als gevolg van investeringen in de uitbreiding van ons retail- en distributienetwerk hebben we in de eerste helft van het lopende boekjaar een verlies van 1,07 miljoen euro moeten rapporteren. De kosten voor nieuwe winkels en uitbreiding van het distributienetwerk in Azië vielen hoger uit dan verwacht."