Yoox boekt omzetgroei en start in China
bezig met laden...
O
Interessant is ook te zien dat het aantal bezoekers van Yoox blijft groeien. Het bedrijf meldt dat het aantal geregistreerde bezoekers in 2010 is opgelopen naar 8,6 miljoen. In 2009 waren dat er 6,4 miljoen, wat een groei betekent van 33,4 procent. Ook het aantal geplaatste orders is opgelopen van 1148 duizend in 2009 naar 1523 duizend in 2010. Gemiddeld besteden consumenten 179 euro per order op de site (was
170 euro). Het aantal werknemers van het bedrijf is met 30
procent gestegen naar 372.
In december heeft Yoox zijn plannen voor de Chinese markt onthuld. China vormt samen met de VS en thuisland Italië de top drie van belangrijkste markten voor het bedrijf. Consumenten in China kunnen nu ook bij Yoox online bestellen (in hun eigen taal, maat en munteenheid) en worden bediend vanuit een lokaal distributiecentrum en eigen kantoor in Shanghai. De Chinese webshop van Emporio Armani, 'Powered by Yoox Group', was eind november de eerste monobrand webshop die in China online ging. In de eerste helft van dit jaar moeten diverse andere monobrands volgen (Marni.cn is op 1 maart live gegaan) evenals -in de tweede helft van 2011- de multibrand Thecorner.com welke Yoox in 2008 heeft gelanceerd.