Tijdreizen met 3D-film van C&A

De ontwikkeling van de televisie in de jaren vijftig, de minirok uit de jaren zestig en flowerpowertrends. Met een 3D-film, geprojecteerd op het Duitse Berlinahaus, wilde het Nederlandse modebedrijf C&A consumenten meeslepen op een reis door de tijd.

Op donderdag 3 november was de premiere van de 3D-film op het Berlinahaus – waar een filiaal van C&A is gevestigd – aan het Alexanderplatz in Berlijn. De film, met beelden van de mode door de jaren heen, werd op de gevel van het gebouw geprojecteerd en is nog terug te kijken via een video. De holografische show van C&A wordt vooral leuk vanaf 5:00 minuten.

De film liet, ter ere van het 170-jarig bestaan van de modeketen, de band zien tussen C&A en de ontwikkeling van de mode in Europa. C&A werd 170 jaar geleden opgericht in Zürich dat vlak bij de Afsluitdijk in Friesland ligt. In Duitsland viert C&A precies het honderdjarige jubileum.

C&A is niet het eerste modebedrijf dat de lichtshow uit de kast trekt: Ralph Lauren presenteerde een jaar geleden al een film op een gevel met polo-spelers en Ralph Lauren himself zwaaiend naar zijn klanten. Modeketen H&M opende met een spectaculaire lichtshow de deuren van de flagshipstore op de Dam in Amsterdam in november 2010.

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN