• Home
  • V1
  • Show
  • Rode winkel heeft mooiste etalage

Rode winkel heeft mooiste etalage

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Show

Designing Haaker uit Badhoevedorp heeft de Etalage van het jaar 2011 verkiezing gewonnen voor hun jeansetalage bij de Rode winkel in Utrecht. De award werd 1 juni voor de vijfde keer uitgereikt. Josine Versluijs, etaleur van Designing Haaker, noemt het winnen ‘fantastisch’ en ‘ontzettend gaaf’. “Ik heb er hard voor gewerkt en eindelijk heb ik hem binnen. Een kroon op mijn werk,” aldus de winnares. Inspiratie voor het ontwerp van de etalage - een zwart-wit setting, met spijkerbroeken als kleurcontrast - was volgens Versluijs een badkuip en jeansweken.

Anders dan voorgaande jaren was dat dit keer niet de vakjury de uiteindelijke winnaar bepaalde, maar de consument. Uit 350 inzendingen koos de jury, bestaande uit Nel de Jager (winkelstraatmanager Haarlemmerdijk en -straat), Inge Koenen (kunstenaar en winnaar Etalage van het Jaar 2010) en Tjarda Wessels (visual merchandiser Vlisco Nederland), acht genomineerden.

Tot de kanshebbers behoorden ook Stijl Retail Design, Atelier 25, Hamberg Mode, 4 Styling, Rinsma Fashion Plaza Gorredijk en R. Etalageverzorging Ruud Verdam. Een maand lang hebben de genomineerden de tijd gekregen om hun etalage te promoten en zoveel mogelijk stemmen binnen te halen voor hun etalage. Duizenden consumenten brachten hun stem uit. Maar liefst 87 procent van hen gaf daarbij aan dat de etalage bepaalt of zij een winkel binnengaan of juist doorlopen.

Het doel van de Etalage van het jaar verkiezing is om het belang van een goede etalage onder de aandacht te brengen. “Juist in deze tijden, waarin winkelleegstand en online verkoop de markt beheersen, blijft etaleren dé manier om je als ondernemer te onderscheiden," aldus Inge Wiersma, zakelijk directeur van Beekwilder.

Foto: Beekwilder
Beekwilder
De Rode Winkel
designing Haaker
etalage van het jaar