Artikelen door Florence Julienne
Staande ovatie voor de eerste damesshow van Jonathan Anderson voor Dior
De Paris Fashion Week veranderde opnieuw in de etalage van de modewereld toen Dior het debuut van Jonathan Anderson als creatief directeur presenteerde. Alle ogen waren gericht op de Jardin des Tuileries, waar traditie en innovatie samenkwamen. Nog voordat de modeshow begon, konden toeschouwers live op sociale media of op de website van het merk...
Mode|In Beeld Featuredbezig met laden...
'Fendi bereidt zich voor op de komst van Maria Grazia Chiuri als creatief directrice'
De benoeming van Maria Grazia Chiuri tot creatief directrice van luxemerk Fendi is nog niet officieel bevestigd door eigenaar LVMH. Toch lijkt haar komst een feit. Dit volgens goed geïnformeerde bronnen zoals Merle Ginsberg (WWD, Harper’s Bazaar, Rolling Stone, The New York Times Magazine, etc.), die schrijft: “Alles is goed, het is nieuw voor...
Mensenbezig met laden...
Conceptstore Colette herleeft als pop-up voor tentoonstelling Virgil Abloh in het Grand Palais
Van 30 september tot 9 oktober 2025 herleeft het concept van de iconische conceptstore Colette als pop-up store voor de tentoonstelling “Virgil Abloh: The Codes”. De Parijse conceptstore Colette, opgericht door Colette Roussaux en Sarah Andelman aan de rue Saint-Honoré 213, is een absolute referentie in de modewereld. Samen met Corso Como in...
Retailbezig met laden...
Première Vision: Biedt de uitbreiding naar technologie en beauty nieuwe zakelijke kansen?
De sourcingbeurs Première Vision Paris (GL events) heeft voor de editie van september 2025 een ruimte geopend die is gewijd aan nieuwe technologieën, met een expositie van de concurrenten van de Andam Innovation Award 2025, en zich opengesteld voor de beautybranche. Welke zakelijke kansen bieden deze ontwikkelingen voor modeprofessionals?...
Beurzen|VERSLAG Featuredbezig met laden...
Laura Kim en Fernando Garcia verlaten Oscar de la Renta om zich te richten op hun merk Monse
De creatief directeuren Laura Kim en Fernando Garcia kondigen hun vertrek aan bij Oscar de la Renta. Ze gaan zich volledig wijden aan de ontwikkeling van hun eigen prêt-à-portermerk, Monse. Kim en Garcia zijn sinds 2016 creatief directeur bij Oscar de la Renta, een particulier bedrijf dat eigendom is van de familie De la Renta en wordt geleid...
Mensenbezig met laden...
Olivier Theyskens start modemerk Boloria met organisatoren Tomorrowland
De Belgische ontwerper Olivier Theyskens begint een nieuw avontuur met de oprichting van een nieuw modehuis genaamd Boloria. Hij wordt hierin begeleid door de Belgische groep Weareone.world, organisator van het festival Tomorrowland. Weareone.world, gevestigd in Antwerpen, is een bedrijf dat actief is in de promotie en organisatie van artistieke...
Mensenbezig met laden...
Who's Next september 2025: Van modebeurs naar conceptstore voor de hele branche
In een tijd waarin traceerbaarheid een commercieel argument is geworden om de vragen van nieuwe consumenten te beantwoorden, vindt Who’s Next september 2025 zichzelf opnieuw uit. De beurs, eigendom van de WSN-groep, wil de hele modebranche bedienen – van confectiekleding, lingerie en modeaccessoires, van downstream tot upstream. Sinds zijn...
Beurzen|VERSLAG Featuredbezig met laden...
Kindermodemerk Petit Bateau verkocht aan Amerikaans investeringsfonds Regent
Het Franse kinderkledingmerk Petit Bateau, onderdeel van de Rocher Groep, wordt verkocht aan het Amerikaanse investeringsfonds Regent. In januari 2025 kondigde de Rocher Groep (Yves Rocher, Arbonne, Sabon, Docteur Pierre Ricaud en Petit Bateau) aan dat zij het merk, dat zij sinds 1988 in bezit heeft, wilde verkopen. De verkoop is nu afgerond en...
BusinessMemberbezig met laden...
Veranderende tijden: Waarom het zo veel betekent dat Maison Margiela Miley Cyrus als gezicht heeft
Een nieuw hoofdstuk is aangebroken voor het Belgische modehuis Maison Margiela. Om de herfst-wintercollectie 2025 te belichamen, koos Glenn Martens, de nieuwe artistiek directeur van Maison Margiela, de Amerikaanse actrice en zangeres Miley Cyrus, waarmee hij breekt met het DNA van het merk. De oprichter, Martin Margiela, weigerde altijd om...
Modebezig met laden...
Duurzaam transport of greenwashing? De overeenkomst tussen Lufthansa Cargo en Shein roept vragen op
Lufthansa Cargo, de Europese leider in luchtvracht en vrachtdivisie van de Duitse Lufthansa Group, gaat de internationale leveringen van ultra fast fashion-artikelen van Shein verzorgen. Daarbij wordt steeds meer gebruikgemaakt van duurzame vliegtuigbrandstof. Deze overeenkomst laat de tegenstelling zien tussen politieke regelgeving en...
BusinessMemberbezig met laden...