Artikelen door Florence Julienne
Tech for Retail: Zes kunstmatige intelligenties (AI) voor de mode-industrie
bezig met laden... - Beurzen
Kunstmatige intelligentie (AI) was hét gespreksonderwerp tijdens de Tech for Retail beurs, die plaatsvond op 26 en 27 november 2024 in het expocenter Porte de Versailles in Parijs (Frankrijk). Bijna alle stands (325 in totaal) presenteerden AI als de nieuwe heilige graal voor een succesvolle business. De conferenties (150) stonden bol van...
Sylvette Lepers: “La Redoute biedt designerkleding tegen prijzen die toegankelijk zijn voor een breed publiek”
bezig met laden... - Business | Interview
De volgende La Redoute X samenwerking met Jeremy Currat (ex Louis Vuitton) staat gepland op 4 december 2024. In het kader van de samenwerking legt Sylvette Lepers, hoofd van ontwerpersamenwerkingen en speciale projecten bij La Redoute, eigendom van de Galeries Lafayette groep, aan FashionUnited uit hoe ze te werk gaat. Welke taken beheert u bij...
Welke zakelijke kansen zijn er voor deelnemers aan het Hyères Festival?
bezig met laden... - Business | Interview
Nu de 39e editie van het Hyères Festival is afgelopen en Dolev Elron de Grand Prix heeft gewonnen, besluit FashionUnited om enkele voormalige deelnemers aan de wedstrijd te spreken. We willen weten wat ze sinds hun deelname hebben bereikt. We praten met Laura Sonney, Christophe Lhote, Christoph Rumpf, Emma Bruschi, Normann Mabire Larguier en...
Van Parijs naar Mumbai: BRICS-alliantie wil machtscentra in de modewereld verplaatsen
bezig met laden... - Mode
Mode-industrie leiders uit meer dan 50 landen hebben een overeenkomst getekend om een internationale modefederatie van de BRICS-landen te vormen. De officiële naam: BRICS International Fashion Federation. De BRICS is een intergouvernementele organisatie die Brazilië, Rusland, India, China, Zuid-Afrika en sinds 2024 ook Egypte, Ethiopië, Iran,...
Alessandro Michele maakt debuut bij Valentino: gaat voor bohemien chic en nieuwe it-bag
bezig met laden... - Mode | In beeld
De eerste show van Alessandro Michele als creatief directeur van het modehuis Valentino was waarschijnlijk het meest langverwachte evenement van de Paris Fashion Week in september 2024. Zondag 29 september 2024, 15.00 uur, Porte de Châtillon, vond dé show van de Paris Fashion Week plaats. Twee legendes: het modehuis Valentino en Alessandro...
Athletic Chic: Anoraks, parka's en hoodies zijn trendy voor SS25
bezig met laden... - Mode | In pictures
Dior, Prada, Etro, Rabanne, en de jongere merken zoals Alain Paul, Maitre Pierre en Vaquera, laten tijdens de modeweken van Milaan en Parijs in september 2024 een nieuwe trend zien: 'Athletic Chic'. Eigenlijk bestaat de esthetiek al sinds Gabrielle 'Coco' Chanel, voordat het in de jaren tachtig met de ontwikkeling van sportbeoefening in een...
Op bezoek bij Lenzing: Een kijkje in de productie van kunstmatige vezels
bezig met laden... - Business | In beeld
Om beter te begrijpen waaruit zogenaamde "kunstmatige" (en niet synthetische) stoffen bestaan, reisde FashionUnited naar het hart van de Oostenrijkse vezelindustrie, naar Lenzing, een producent van cellulosevezels. We zeggen al snel "cellulose", maar dat vereenvoudigt de verscheidenheid aan bestaande kunstvezels die uit hout worden ontwikkeld en...
Emily in Paris: LISAA modestudenten creëren 'penispakken' die te zien zijn in Netflix-serie
bezig met laden... - Cultuur
De eerste helft van seizoen vier van "Emily in Paris", uitgebracht in augustus 2024, zorgt voor veel opschudding met een collectie 'penispakken' waarbij geslachtsdelen in allerlei vormen en maten zijn verwerkt. De collectie is ontworpen door enkele huidige mode-studenten van de modeopleiding van het Higher Institute for Applied Arts (LISAA Mode)...
Wie zijn de nieuwe luxeklanten en wat consumeren ze?
bezig met laden... - Business | Interview
Mercedes Erra, oprichter van merkstrategie adviesbureau BETC, en Clément Boisseau, medeoprichter van BETC en onderzoeksbureau CSO, hebben een onderzoek uitgevoerd naar de klanten wiens luxeaankopen zijn gestegen tijdens de Covid-crisis. Ze onderzoeken ook hoe deze nieuwe consumenten zich verhouden tot luxe na Covid-19. Waarom heeft u onderzoek...
Olympische Spelen Parijs 2024: Een kijkje in het Adihouse van Adidas
bezig met laden... - Business
Voor merken bieden de Olympische Spelen van Parijs 2024 een unieke kans om hun internationale zichtbaarheid te vergroten. Een opvallend voorbeeld is AdiHouse, een exclusieve ruimte gehuurd door Adidas, die tot 11 augustus 2024 – de laatste dag van de Spelen – beschikbaar is. Adidas, een sponsor van het evenement, heeft een privéplek gecreëerd...