Artikelen door Florence Julienne
Yusuke Takahashi (CFCL) over de verhuizing naar Parijs en duurzame mode
Het Japanse merk CFCL (Clothing for Contemporary Life), dat meedoet aan de Paris Fashion Week, heeft ervoor gekozen zich in Parijs te vestigen. Dit doen ze niet alleen om economische redenen, maar ook om gebruik te maken van de grote invloed die Parijs heeft in de modewereld. CFCL zet sterk in op duurzame en innovatieve productiemethoden, die...
Business|Interview Featuredbezig met laden...
Algemene vergadering LVMH: Focus op kwaliteit boven groei
Kwaliteit boven groei ten koste van alles, de wens om een vrijhandelszone met de Verenigde Staten te creëren en een positieve stemming voor het aanblijven van Bernard Arnault tot zijn 85e: dit zijn de enkele aankondigingen van de algemene vergadering van luxeconcern LVMH, die op donderdag 17 april 2025 plaatsvond in het Carrousel du Louvre. De...
Businessbezig met laden...
Riga Fashion Week 2025: Letse modewereld vecht tegen geopolitieke uitdagingen
Riga Fashion Week, die van 7 tot en met 10 april 2025 in de Letse hoofdstad plaatsvond, toont de veerkracht van de modeontwerpers van een kleine Europese natie die zich op de lokale markt richten. De collecties van Letse ontwerpers op Riga Fashion Week 2025 laten een algehele indruk van vrije expressie achter. Deze behoefte aan creatieve...
Mode|In beeld Featuredbezig met laden...
Winkelinspiratie: Binnenkijken bij de nieuwe Printemps in New York
Frans warenhuis Printemps opent vandaag, donderdag 20 maart 2025, haar flagshipstore in New York. De eerste beelden van het nieuwe pand zijn eindelijk vrijgegeven. Printemps, eigendom van Qatar Divine Investments SA, een Qatarees investeringsfonds, koos 1 Wall Street, een wolkenkrabber in Lower Manhattan, als locatie voor haar eerste stap op de...
Retail|In Beeld bezig met laden...
Première Vision Paris: Vakmanschap centraal in editie februari 2025
Tijdens de Première Vision Paris beurs, die donderdag 13 februari 2025 eindigde, onthulde Florence Rousson, algemeen directeur van de modedivisie van GL events, de naam van de nieuwe entiteit die de modebeurzen van GL events samenbrengt: The Creative Pole. Het is een ontwikkeling die de veranderingen binnen de mode-industrie onderstreept. De...
BeurzenFeaturedbezig met laden...
Stella McCartney en LVMH beëindigen samenwerking na vijf jaar
De luxegroep LVMH, onder leiding van Bernard Arnault, maakt vandaag bekend dat de samenwerking met het merk Stella McCartney na vijf jaar ten einde komt. Volgens het persbericht neemt Stella McCartney het minderheidsbelang van LVMH over in haar gelijknamige modehuis. "Na meer dan vijf jaar succesvolle samenwerking met LVMH," stelt het...
BusinessFeaturedbezig met laden...
Lingerietrend herfst/winter 2025/26 'New Sexy' domineert Salon International de la Lingerie
De Salon International de la Lingerie (SIL), gehouden van 18 tot 20 januari en georganiseerd door WSN Developpement, introduceert de lingerietrend 'New Sexy' voor de herfst/winter 2025/2026. Het Wellness-gedeelte op de beurs en de gepresenteerde producten sluiten aan bij een bredere maatschappelijke trend rondom welzijn. De beurs vindt plaats in...
Beurzen|In Beeld bezig met laden...
Who's Next breidt beurs uit met sourcing en design
De sfeer op de Who's Next vakbeurs in Porte de Versailles, Parijs, die plaatsvond van 18 tot 20 januari 2025, was er een van solidariteit tussen alle generaties van de Franse mode-industrie. Deze eenheid stelt de organisator, WSN Développement, in staat om de reikwijdte uit te breiden naar materiaal sourcing en design. Voor de editie van januari...
Beurzen|VERSLAG Featuredbezig met laden...
Mogelijke staking bij Decathlon Frankrijk na uitkering van 1 miljard euro aan aandeelhouders
De Mulliez Family Association (AFM), het moederbedrijf van de Franse multinational Decathlon, kondigt een uitkering van een miljard euro aan haar aandeelhouders aan als vergoeding voor 2024. De Franse Democratische Confederatie van de Arbeid (Frans: Confédération française démocratique du travail, CFDT) noemt dit "onaanvaardbaar" en roept op tot...
Businessbezig met laden...
Tech for Retail: Zes kunstmatige intelligenties (AI) voor de mode-industrie
Kunstmatige intelligentie (AI) was hét gespreksonderwerp tijdens de Tech for Retail beurs, die plaatsvond op 26 en 27 november 2024 in het expocenter Porte de Versailles in Parijs (Frankrijk). Bijna alle stands (325 in totaal) presenteerden AI als de nieuwe heilige graal voor een succesvolle business. De conferenties (150) stonden bol van...
Beurzenbezig met laden...