Artikelen door Isabella Naef
In vuur en vlam: Dit kun je verwachten op de 107e editie van Pitti Uomo
bezig met laden... - Beurzen
De komende editie van Pitti Uomo, die van 14 tot 17 januari plaatsvindt in het Fortezza da Basso in Florence, geeft een podium aan 786 merken. Daarvan komt 45 procent uit het buitenland. Het nieuwe thema van de winteredities van de beursorganisator Pitti Immagine is “vuur”, zo werd gisteren bekendgemaakt op de persconferentie in Milaan. “Het is...
Aspesi benoemt Alessandro Pescara tot CEO
bezig met laden... - Mensen
De raad van bestuur van Alberto Aspesi & C. benoemt Alessandro Pescara tot CEO van de modegroep. "Dankzij zijn uitgebreide ervaring in de modesector, opgedaan in topfuncties bij marktleiders, is Alessandro Pescara aangewezen om het bedrijf te leiden via de business-to-business- en business-to-consumer-kanalen, zowel in Italië als daarbuiten, om...
Pitti Bimbo nr. 99 sluit af met ruim duizend inkopers
bezig met laden... - Beurzen
Ruim 1.000 inkopers hebben de 99e editie van Pitti Bimbo bezocht. Daarvan was 48 procent internationaal en kwamen zij uit meer dan 50 landen. “Het is duidelijk dat de markt een delicate fase doormaakt, gekenmerkt door een daling van de binnenlandse consumptie en de toenemende dominantie van ketens ten opzichte van onafhankelijke...
Dit gebeurt er in de Italiaanse mannenmodewereld nu Pitti Uomo het inkoopseizoen aftrapt
bezig met laden... - Beurzen
Pitti Uomo, de Italiaanse mannenmodebeurs die het startschot van het inkoopseizoen geeft, opent vandaag de deuren van zijn 106e editie in Florence. Bijna 800 mannenmodemerken presenteren hier hun SS25-collectie, waarvan 44 procent uit het buitenland komt. Onder de speciale evenementen zijn shows van gastontwerper Marine Serre en de teruggekeerde...
Omzet Valentino daalt met 5 procent in 2023
bezig met laden... - Business
Italiaans modehuis Valentino heeft in het boekjaar 2023 een omzet van 1,35 miljard euro behaald. Het betekent een daling van 5 procent in vergelijking met een boekjaar eerder bij huidige wisselkoersen, zo blijkt uit een statement in handen van FashionUnited IT. Dankzij de positieve ontwikkeling in de regio Azië-Pacific en Japan groeide de omzet...
Spanning op Rode Zee en in transport: Mode is een van de zwaarst getroffen sectoren
bezig met laden... - Business
De huurkosten zijn verdubbeld en de transporttijden zijn aanzienlijk toegenomen. De spanningen rond de Rode Zee in verband met de aanvallen van de Houthi-rebellen hebben een impact het Europese economische systeem. Uit een enquête van de Italiaanse ondernemersvereniging Confcommercio blijkt de impact van de crisis in de Rode Zee op het...
Sergio Rossi benoemt Helen Wright als nieuwe CEO
bezig met laden... - Mensen
De stoelendans gaat door. Deze keer is het de beurt aan Italiaanse schoenenmerk Sergio Rossi. Het bedrijf kondigde eerder vandaag de benoeming aan van Helen Wright als CEO. "Het Italiaanse luxe schoenenmerk Sergio Rossi kondigt de benoeming aan van Helen Wright als CEO, met ingang van 22 november 2023, ter vervanging van Paul Kotrba, die de...
Billy Berlusconi (Igoodi) over de avatar-economie in de mode en daarbuiten
bezig met laden... - Mode
"De technologie bestaat, we zijn er klaar voor." Dat zegt Billy Berlusconi, oprichter van Igoodi, een volledig-Italiaans bedrijf voor avatars, opgericht in 2015. Igoodi telt nu 21 medewerkers en focust op de modebranche en dan vooral op ‘tailor-made’, e-commerce, 3D-prototyping en modeshows in de metaverse. Er zijn talloze mogelijkheden te...
Pitti 100 keert terug naar Florence voor ingedamde maar optimistische editie
bezig met laden... - Beurzen | Reportage
Florence - De Italiaanse herenmodebeurs Pitti Uomo is van ongeveer 30.000 bezoekers en 18.500 kopers in juni 2019 naar 6.000 bezoekers en 4.000 kopers in juni 2021 gegaan toen het evenement zijn 100e editie vierde. Wellicht behoren zulke hoge aantallen bezoekers nu tot het verleden, sinds de opkomst van nieuwe digitale platforms die het...
Virgil Abloh lanceert Off-White Kids
bezig met laden... - Mode
Off-White en Virgil Abloh, de oprichter en creatief directeur van het label, kondigen de lancering aan van de eerste kledinglijn voor jongens en meisjes van 4 tot 12 jaar. "Ik zie vaak foto’s van Off-White klanten die ook graag hun kinderen in het merk zouden kleden," zei Virgil Abloh in een toelichting. "Ik wilde ons aanbod uitbreiden en iets...