Artikelen door Isabella Naef
Calzedonia-moederbedrijf Oniverse overtreft 3,5 miljard euro omzetgrens in boekjaar 2024
Volgens de voorlopige verkoopcijfers voor het boekjaar 2024 heeft de Oniverse Group een omzet van meer dan 3,5 miljard euro behaald, een stijging van 13,5 procent bij huidige wisselkoersen. Het aandeel van de omzet gegenereerd in het buitenland bereikte 2,2 miljard euro. Op 31 december 2024 waren er in totaal 5.732 verkooppunten actief onder de...
Businessbezig met laden...
Moncler bereikt 3,1 miljard euro omzet in 2024, groeit 7 procent
Moncler S.p.A. behaalt in 2024 een geconsolideerde groepsomzet van 3.108,9 miljoen euro, een stijging van 7 procent op constante wisselkoersen en 4 procent op actuele wisselkoersen vergeleken met 2.984,2 miljoen euro in 2023. De groeps-EBIT groeit naar 916,3 miljoen euro, ten opzichte van 893,8 miljoen euro het jaar ervoor. Dit resulteert in een...
Businessbezig met laden...
Marco Gobbetti: Wie is de man achter de transformatie van Burberry en Ferragamo?
Marco Gobbetti verlaat zijn functie als CEO van Salvatore Ferragamo, het luxemerk dat hem in 2022 aantrok om het bedrijf nieuw leven in te blazen. Sinds zijn aantreden voert hij belangrijke veranderingen door, zoals het versterken van de merkidentiteit, het vernieuwen van de klantenrelatie en het versnellen van de digitalisering. Gobbetti,...
Mensenbezig met laden...
Pitti Bimbo past standconcept aan om merken 'in transformatie' tegemoet te komen
Pitti Bimbo gaat woensdag 22 januari van start met een nieuwe lay-out. De Italiaanse kindermodebeurs transformeert het Fortezza da Basso in een speelse en kleurrijke stad: een promenade, vier pleinen en een breed scala aan mode, lifestyle, beauty, uitgeverijen en food, gepresenteerd door 170 prominente merken. Het is eveneens de jubileumeditie...
Beurzenbezig met laden...
Pitti Uomo: Een etalage gevuld met een mix van denim, sneakers en een beetje damesmode
Florence - De 107e editie van Pitti Uomo opende op 14 januari haar deuren in de Italiaanse stad Florence. Ruim 770 merken, waarvan 45 procent buitenlands, presenteerden hun herfst/wintercollecties 2025-2026. Binnen de Fortezza da Basso leek de opkomst op de eerste dag redelijk. De officiële cijfers worden op vrijdag 17 januari, de laatste dag...
Beurzen|verslag bezig met laden...
China, Bangladesh en Frankrijk blijven grootste leveranciers voor Italiaanse mannenmodesector
Een afnemende koopbereidheid bij consumenten, sterke kostenstijgingen, een vertraging van veel belangrijke economieën, geopolitieke spanningen in verband met zowel de verschillende lopende conflicten als een reeks belangrijke politieke verkiezingen, zoals de Europese verkiezingen van afgelopen juni en de recentere Amerikaanse verkiezingen: veel...
Businessbezig met laden...
Oliviero Toscani en zijn controversiële maar succesvolle campagnes voor Benetton
De naam Oliviero Toscani, die vandaag in Cecina overleed, is onlosmakelijk verbonden met die van de familie Benetton. Voor het Venetiaanse merk (dat momenteel een diepe crisis doormaakt en wordt geherstructureerd onder leiding van CEO Claudio Sforza) creëerde Toscani de historische campagnes die het wereldwijde succes van United Colors of...
Mensen|IN MEMORIAM bezig met laden...
Denim Première Vision: Trends en nieuws uit Milaan
Stijl, duurzaamheid en performance verenigen: dat is de filosofie achter de Isko SS26 collectie die gepresenteerd werd op de 34e editie van Denim PV, die op 4 en 5 december plaatsvond Superstudio Più. De beurs brengt de belangrijkste spelers uit de denimindustrie samen, die hun nieuwste innovaties en collecties voor het lente/zomerseizoen 2026...
Beurzenbezig met laden...
'Benetton wil 500 winkels sluiten'
Kersverse CEO Claudio Sforza legt de laatste hand aan het reorganisatieplan van de Benetton Group. Hij werd afgelopen zomer aangesteld om het tij te keren bij het bedrijf. Door de reorganisatie moet binnen een jaar het verlies worden verminderd van 230 miljoen naar 110 miljoen euro. Het break-even point wordt gezet in 2026. Om dit doel te...
Retailbezig met laden...
Pitti Bimbo krijgt nieuw format voor januari-editie
De 100e editie van de Italiaanse kindermodebeurs Pitti Bimbo is op 22 en 23 januari in de Fortezza da Basso in Florence. De organisatoren benadrukken dat het "niet alleen een super verjaardag is, maar een heel nieuw project". Er is een nieuwe lay-out voor het evenement ontworpen door architect en interieurontwerper Ilaria Marelli, de...
Beurzenbezig met laden...