Artikelen door Jule Scott
SportOkay.com breidt uit naar Nederland
De Oostenrijkse online sportwinkel Sport Okay GmbH breidt uit naar Nederland. Na de lancering in Spanje en Frankrijk afgelopen jaar, start de in Innsbruck gevestigde beheerder van SportOkay.com nu in Nederland, zo meldt het bedrijf. De voornaamste reden voor de uitbreiding naar Nederland is de Nederlandse sportliefde. Volgens het Centraal Bureau...
Businessbezig met laden...
Waschbär stopt met Nederlandse webshop
Het duurzame mailorderbedrijf Waschbär uit Duitsland trekt zich terug uit Nederland. Er wordt gesaneerd bij het bedrijf. Er verdwijnen als onderdeel van de sanering 70 van de huidige meer dan 220 banen. Het doel van deze maatregel is om het bedrijf economisch te stabiliseren door middel van een slankere structuur en het bedrijf toekomstbestendig...
Businessbezig met laden...
Schiesser-moeder Delta Galil: Recordomzet en winststijging in het eerste kwartaal van 2025
Het Israëlische textielconcern Delta Galil Industries Ltd is succesvol gestart in het boekjaar 2025. In het eerste kwartaal behaalde het bedrijf, waartoe ook het Duitse lingeriemerk Schiesser behoort, recordomzetten en aanzienlijk hogere winsten, zo maakte Delta Galil donderdag bekend. Ondanks de positieve ontwikkeling ziet het concern zich...
Businessbezig met laden...
Differentiatie en samenvoeging: Zo wil LuxExperience de meest succesvolle e-commerce speler worden
LuxExperience is hard op weg om zich te vestigen als een toonaangevende speler in de wereldwijde luxe e-commerce. Na de overname van Yoox Net-a-Porter (YNAP) door Mytheresa, die op 23 april werd afgerond, is het bedrijf al de grootste aanbieder van online luxeproducten (gemeten naar bedrijfsomvang). Het concern, dat opereerde onder de naam MYT...
BusinessFeaturedbezig met laden...
Burberry's ommekeer: Minder personeel, meer merkmythe – is dat genoeg?
Het Britse luxe modeconcern Burberry kondigde niet alleen een forse banenreductie aan, maar gaf ook een update over de voortgang van het herstelplan. CEO Joshua Schulman pakt met de vorig jaar gestarte heroriëntatie de gevolgen aan van een mislukte hoogprijsstrategie en de frequente wisselingen in management en design. In het eerste volledige...
BusinessFeaturedbezig met laden...
Balenciaga benoemt adjunct-CEO
Nog voor de met spanning verwachte benoeming van een nieuwe creatief directeur heeft Balenciaga een nieuwe plaatsvervangend algemeen directeur (adjunct-CEO) bekendgemaakt. Nathalie Raynaud, tot nu toe Chief Product Officer van het modehuis, is met onmiddellijke ingang benoemd tot de nieuwe functie van adjunct-CEO, aldus het vakblad Women’s Wear...
Mensenbezig met laden...
Australian Fashion Week verbiedt bont en exotische dierenhuiden
Australian Fashion Week (AFW) verbiedt alle materialen afkomstig van wilde dieren, inclusief bont, exotische dierenhuiden en veren. Dit maakte de World Animal Protection Organisation dinsdag bekend. De nieuwe richtlijn, ontwikkeld door de Australian Fashion Council in samenwerking met Collective Fashion Justice, is per direct van kracht. De...
Modebezig met laden...
Omzetdaling bij Under Armour: Thuismarkt Noord-Amerika belast resultaat
Under Armour heeft het boekjaar 2025 afgesloten met een duidelijke omzetdaling. Toch ziet de Amerikaanse sportartikelenfabrikant zichzelf op de goede weg om het merk opnieuw te positioneren. Kevin Plank, de algemeen directeur, verklaarde woensdag bij de presentatie van de actuele bedrijfsresultaten: “We zijn bezig met het herstellen van onze...
Businessbezig met laden...
Nieuwe CEO voor Brits kledingmerk Belstaff
Het Britse kledingmerk Belstaff heeft een nieuwe algemeen directeur (CEO): Kerry Byrne. Het bedrijf maakte haar benoeming vorige week bekend via LinkedIn. Byrne is in april al begonnen in haar nieuwe rol. Ze krijgt de taak om Belstaff verder te leiden naar een gezonde en duurzame winstgevendheid. Byrne werkt al sinds 2021 bij Belstaff. Ze begon...
Mensenbezig met laden...
Frasers Group lanceert retailmedianetwerk 'Elevate' voor gepersonaliseerde reclame
Het Britse retailconcern Frasers Group Plc, eigenaar van onder andere Sports World, Aktiesport en Perry Sport, heeft een nieuw retailmedianetwerk gelanceerd. Het netwerk, genaamd Elevate, is gebaseerd op first-party data (data “uit eerste hand”) van de groep. Het is bedoeld om merkpartners te ondersteunen bij het bereiken van consumenten door...
Businessbezig met laden...