Artikelen door Jule Scott
Grote namen, kleine impact: wanneer debuten schommelen tussen hype en onbeduidendheid
Debuuts van ontwerpers waren ooit een noviteit. Ze gaven modeweken een gevoel van opwinding en nieuwigheid, iets wat alleen de mogelijkheid van een transformerende merkidentiteit kon oproepen. Tegenwoordig gaat er echter geen modeweek voorbij zonder een handvol debuten. Hoewel ze spannend zouden moeten zijn, heeft hun overvloed – in combinatie...
Mode|OPINIE Featuredbezig met laden...
Kering Eyewear neemt Italiaanse brillenfabrikant Lenti over
Het Franse luxeconcern Kering SA investeert opnieuw in zijn brillendivisie. Kering Eyewear neemt de Italiaanse brillenfabrikant Lenti over, zo maakte het bedrijf dinsdag bekend. De overname is een nieuwe mijlpaal in de lopende industriële ontwikkelingsstrategie van de Kering-dochteronderneming. Het biedt de mogelijkheid om interne expertise op...
Businessbezig met laden...
Nike promoot Tony Bignell tot Chief Innovation Officer
Enkele dagen na de aankondiging van het aanstaande pensioen van John Hoke, de Chief Innovation Officer van Nike, heeft het bedrijf zijn opvolger gevonden. Volgens een intern bericht waar Women's Wear Daily over schrijft, is Tony Bignell, de huidige vice-president hardloopschoenen, gepromoveerd tot Chief Innovation Officer. FashionUnited heeft...
Mensenbezig met laden...
Jack Wolfskin CEO Matthew Jung stapt op
Jack Wolfskin moet verder zonder CEO Matthew Jung. Hij verlaat de outdoor-uitrustingspecialist na drieënhalf jaar, waarvan anderhalf jaar als algemeen directeur (CEO). Jack Wolfskin bevestigde dit desgevraagd aan FashionUnited. De voormalige CEO vertrekt op eigen verzoek om zich te richten op nieuwe carrièremogelijkheden buiten het bedrijf. Het...
Mensenbezig met laden...
Mammoetaak voor Jonathan Anderson: Wat staat de ontwerper te wachten bij Dior?
De aanstelling van Jonathan Anderson als artistiek directeur voor zowel dames- als herenmode bij Dior was langverwacht en onderwerp van veel speculatie. Zijn dubbelfunctie is nu officieel bevestigd. Dit markeert een historisch moment: Anderson is de eerste creatief directeur sinds Christian Dior zelf die verantwoordelijk is voor alle segmenten...
MensenFeaturedbezig met laden...
SportOkay.com breidt uit naar Nederland
De Oostenrijkse online sportwinkel Sport Okay GmbH breidt uit naar Nederland. Na de lancering in Spanje en Frankrijk afgelopen jaar, start de in Innsbruck gevestigde beheerder van SportOkay.com nu in Nederland, zo meldt het bedrijf. De voornaamste reden voor de uitbreiding naar Nederland is de Nederlandse sportliefde. Volgens het Centraal Bureau...
Businessbezig met laden...
Waschbär stopt met Nederlandse webshop
Het duurzame mailorderbedrijf Waschbär uit Duitsland trekt zich terug uit Nederland. Er wordt gesaneerd bij het bedrijf. Er verdwijnen als onderdeel van de sanering 70 van de huidige meer dan 220 banen. Het doel van deze maatregel is om het bedrijf economisch te stabiliseren door middel van een slankere structuur en het bedrijf toekomstbestendig...
Businessbezig met laden...
Schiesser-moeder Delta Galil: Recordomzet en winststijging in het eerste kwartaal van 2025
Het Israëlische textielconcern Delta Galil Industries Ltd is succesvol gestart in het boekjaar 2025. In het eerste kwartaal behaalde het bedrijf, waartoe ook het Duitse lingeriemerk Schiesser behoort, recordomzetten en aanzienlijk hogere winsten, zo maakte Delta Galil donderdag bekend. Ondanks de positieve ontwikkeling ziet het concern zich...
Businessbezig met laden...
Differentiatie en samenvoeging: Zo wil LuxExperience de meest succesvolle e-commerce speler worden
LuxExperience is hard op weg om zich te vestigen als een toonaangevende speler in de wereldwijde luxe e-commerce. Na de overname van Yoox Net-a-Porter (YNAP) door Mytheresa, die op 23 april werd afgerond, is het bedrijf al de grootste aanbieder van online luxeproducten (gemeten naar bedrijfsomvang). Het concern, dat opereerde onder de naam MYT...
BusinessFeaturedbezig met laden...
Burberry's ommekeer: Minder personeel, meer merkmythe – is dat genoeg?
Het Britse luxe modeconcern Burberry kondigde niet alleen een forse banenreductie aan, maar gaf ook een update over de voortgang van het herstelplan. CEO Joshua Schulman pakt met de vorig jaar gestarte heroriëntatie de gevolgen aan van een mislukte hoogprijsstrategie en de frequente wisselingen in management en design. In het eerste volledige...
BusinessFeaturedbezig met laden...