Artikelen door Jule Scott
Canada Goose onthult nieuw retailconcept met flagshipstore in Parijs
Canada Goose presenteert een nieuw retailconcept in Parijs. Het ontwerp beleeft zijn première in een nieuwe flagshipstore aan de wereldberoemde Champs-Élysées, zo meldt Canada Goose vrijdag. Een volgende winkel opent dit najaar in Milaan. Het nieuwe winkelconcept, een combinatie van kunst, architectuur en Canadees erfgoed, is ontwikkeld in...
Retailbezig met laden...
Olivier Rousteings Balmain: een nalatenschap tussen catwalk en social media
Meer dan een decennium lang stond Olivier Rousteing in het middelpunt van een mode-universum dat hij had gerevolutioneerd. Een wereld waar luxe en popcultuur samenkomen en waar Parijse ambacht en digitale zichtbaarheid elkaar ontmoeten. Met zijn vertrek bij Balmain na in totaal zestien jaar, waarvan veertien als creatief directeur, eindigt niet...
ModeFeaturedbezig met laden...
Olivier Rousteing verlaat Balmain na veertien jaar
Het Franse luxehuis Balmain en creatief directeur Olivier Rousteing scheiden hun wegen. Dit nieuws maakt het modehuis woensdag bekend via sociale media. De aankondiging markeert het einde van een van de langste ambtstermijnen in de recente modegeschiedenis. “Ik ben diep trots op alles wat ik heb bereikt en oneindig dankbaar voor mijn...
MensenFeaturedbezig met laden...
Consistentie loont op Lyst: Saint Laurent is het meest gewilde merk ter wereld
Terwijl de gesprekken in de branche dit seizoen draaien om een nieuw begin, wijst de nieuwste Lyst Index erop dat consumenten misschien naar iets heel anders verlangen: consistentie. Te midden van creatieve wisselingen en collectieve herpositioneringen lijkt één ding zeker: de merken die momenteel succesvol zijn, weten precies wie ze zijn en...
ModeFeaturedbezig met laden...
Onder een nieuwe regie: SS26 zet nieuwe maatstaven op social media
Het ware succes van een ontwerpersdebuut is vaak pas in het derde seizoen meetbaar, wanneer de eerste collectie in de boetieks ligt. Maar al daarvoor zijn er subtiele signalen die aangeven of een modehuis met de keuze voor een nieuwe creatief directeur de juiste snaar raakt. De spanning was zelden zo groot als dit seizoen. De Lente/Zomer...
ModeFeaturedbezig met laden...
Tussen verandering en vertrouwd: de 10 belangrijkste trends voor lente/zomer 2026
Het woord ‘historisch’ was dit seizoen zo aanwezig dat het bijna als een onofficiële titel boven de SS26-collecties hing. En terecht, want in de top van de modewereld vond een enorme stoelendans plaats. Maar liefst veertien ontwerpers en ontwerpsters presenteerden hun eerste collecties als de nieuwe creatief directeuren van enkele van de meest...
ModeFeaturedbezig met laden...
De stille kracht: Hoe Véronique Nichanian bijna vier decennia de herenmode van Hermès vormgaf
In een branche die zichzelf continu vernieuwt, is Véronique Nichanian decennialang een baken van rust. Als artistiek directrice van de herenmode bij Hermès geeft ze bijna veertig jaar lang vorm aan de collecties van het Franse luxehuis. Ze is een constante factor in een modewereld die om haar heen steeds sneller verandert. Nu stopt ze ermee....
MensenFeaturedbezig met laden...
Overname Closed: Duitse mededingingsautoriteit geeft groen licht
Niets staat de overname van Closed door de ondernemersfamilie Böck en modemanager Dieter Holzer nog in de weg. De Duitse mededingingsautoriteit heeft ingestemd met de overname van de Closed Group, die zich in een insolventieprocedure bevindt. De overname wordt gedaan door capital-Home GmbH, die ook het meerderheidsbelang in de Marc O’Polo-groep...
BusinessMemberbezig met laden...
SS26-Streetstyle: Roodkapje, rugbyspelers en charmante details
Het duurt nog even voordat de trends van de huidige Fashion Weeks voor SS26 echt vorm krijgen, maar dat is geen reden om de modesteden uit het oog te verliezen. Terwijl ontwerpers in Parijs, Milaan, Londen en New York hun zomercollecties presenteren, bieden de gasten van de shows al een boeiend voorproefje van hoe trends in het dagelijks leven...
ModeFeaturedbezig met laden...
Bonprix: CEO Torben Hansen vertrekt – Nicolai Johannsen wordt de nieuwe Chief Marketing Officer
Wisseling aan de top bij Bonprix. Chief Executive Officer Torben Hansen verlaat het bedrijf per 31 oktober. Een verschil van inzicht over de strategische koers van het bedrijf is de reden voor het vertrek. De scheiding is in goed overleg, zo meldt de dochteronderneming van de Hamburgse retailgroep Otto Group woensdag. Hansen bekleedde de functie...
Mensenbezig met laden...