Artikelen door Jule Scott
Zalando versterkt managementteam, co-CEO Schröder neemt tijdelijk de financiële afdeling over
Zalando heeft enkele veranderingen doorgevoerd in het managementteam. Het bedrijf maakt twee nieuwe toevoegingen bekend: James Rothwell en Graeme Smith, en Co-CEO David Schröder neemt tijdelijk een extra rol op zich. Samenvatting • Zalando breidt zijn leiderschapsteam uit met twee nieuwe Senior Vice Presidents: een voor Marketing en een voor...
Mensenbezig met laden...
Mandatory CPH: Een intiem en efficiënt alternatief voor grote modebeurzen?
Op een moment dat het landschap van modebeurzen snel verandert en veel traditionele concepten aan relevantie verliezen, wil Mandatory CPH zich positioneren als een antwoord op de veranderende behoeften van de industrie. De beurs, die in juni 2024 werd gelanceerd, presenteert zich als een intiemer, kostenefficiënter en tijdsbesparender...
Businessbezig met laden...
'Detox Society' SS26: Een nieuw modieus tijdperk van intellect en mindfulness
Mode weerspiegelt de verlangens en uitdagingen van de maatschappij - en wanneer de tijden donkerder worden, zoeken we steeds vaker naar licht. In een tijdperk dat wordt gekenmerkt door nepnieuws, eindeloos doemscrollen en een alomtegenwoordige negativiteitsbias, is een dringende herstart essentieel. De Zeitgeist-analyse voor het komende...
Modebezig met laden...
Noodleshops en showrooms op CIFF: Hoe krijgen merken aandacht in een overvolle markt?
Kopenhagen - Modefabriek in Vijfhuizen en de Düsseldorfer Ordertage waren nog maar net voorbij, of de modebranche trok alweer naar de Copenhagen International Fashion Fair (CIFF) in Kopenhagen. Ondanks de strakke beurzenplanning en iets minder merken en bezoekers op CIFF, was er tijdens de 64e editie op de beursvloer geen sprake van vermoeidheid...
Beurzen|verslag bezig met laden...
Moederbedrijf Mytheresa verandert naam naar LuxExperience na overname YNAP
Mytheresa, de mode-retailer uit München, bereidt zich voor om na de overname van Yoox Net-a-Porter onder een nieuwe naam te opereren. MYT Netherlands Parent BV wil zich omdopen tot LuxExperience BV, een wijziging die wordt verwacht na goedkeuring van de aandeelhouders in maart. Het tickersymbool op de New York Stock Exchange wordt dan LUXE. De...
Businessbezig met laden...
Birkenstock benoemt nieuwe CFO
Birkenstock stelt Ivica Krolo aan als de nieuwe Chief Financial Officer (CFO), zo maakt het schoenenmerk vandaag bekend. Krolo begint op 1 februari en volgt Erik Massmann op. Erik Massmann stopt op 31 januari als CFO. Daarna begeleidt hij actief de overdracht om de overgang soepel te laten verlopen. Op 20 februari presenteren Massmann en Krolo...
Mensenbezig met laden...
Modebeurs Seek ziet gros managementteam vertrekken
Sinds maandag presenteert Seek zich in Berlijn met een nieuw beursconcept, maar de herstart wordt overschaduwd door meerdere persoonlijke vertrekken binnen het managementteam. Creatief directeur Maren Wiebus, Sales Manager Damien Winpenny en Senior Sales & Project Manager Ellie Moreno maakten op het zakelijke netwerk LinkedIn hun vertrek bij de...
Mensenbezig met laden...
Wolford-CEO Regis Rimbert verlaat het bedrijf
Regis Rimbert, Chief Executive Officer van Wolford AG, verlaat de raad van bestuur van de Oostenrijkse kledingfabrikant. De huidige CEO zal zijn functie op 17 januari neerleggen, zo maakt het bedrijf vandaag bekend in een ad hoc-mededeling. Samenvatting • Regis Rimbert treedt op 17 januari 2025 af als CEO van Wolford AG, na minder dan een jaar...
Mensenbezig met laden...
Constante veranderingen en geruchten: Het komen en gaan van creatief directeuren in 2024
Verandering is de enige constante – het klinkt misschien cliché, maar de mode-industrie bewijst het jaar na jaar, vooral als het gaat om haar creatief directeuren. Hoewel verandering in de mode al een tijdje de boventoon voert, waren de creatieve veranderingen van 2024 vrijwel ongekend in hun frequentie. FashionUnited blikt terug op een jaar...
Mensenbezig met laden...
‘De toekomst van mode’: Wat eist de jonge generatie van de mode-industrie?
De mode is altijd al geobsedeerd geweest door de jeugd, maar terwijl ontwerpers de jongere generatie als inspiratiebron zien, is de beoogde generatie zelden vertegenwoordigd als het gaat om concrete vragen en beslissingen. Op trendseminars en retailcongressen wordt weliswaar steeds benadrukt hoe belangrijk het is om Generatie Z – geboren tussen...
Businessbezig met laden...