Artikelen door Partner
“We Are MOS MOSH”: drie merken, één visie
Van keukentafel tot internationaal modehuis In 2010 richtte Kim Hyldahl MOS MOSH op. Dit was niet alleen het begin van een nieuw merk, maar ook een nieuw begin. De eerste schetsen werden gemaakt aan zijn keukentafel en ontwikkelden zich uiteindelijk tot een debuutcollectie van zeven jeans en broeken met perfecte snit. De visie was vanaf dag één...
ModePartner Contentbezig met laden...
Top 5 menswear trends voor SS26: In gesprek met het designteam van No Excess
De lente/zomer van 2026 belooft een seizoen te worden waarin comfort, kleur en karakter samenkomen. De moderne man kiest voor kleding die zowel stijlvol als functioneel is, met een relaxed silhouet en oog voor detail. Het designteam van No Excess, Joost, Edwin, Michelle, Janneke en Roel delen hun inzichten, over de belangrijkste trends voor het...
ModePartner Contentbezig met laden...
Raizzed opent tijdelijke pop-upstore in Batavia Stad Fashion Outlet
Sinds half mei is Batavia Stad Fashion Outlet een retailconcept rijker: de tijdelijke pop-upstore van Raizzed. Tot en met september biedt de winkel een compleet aanbod aan streetwear voor kids en volwassenen, met aantrekkelijke uitverkoopprijzen en een energieke, toegankelijke sfeer die past bij het karakter van het merk. De pop-upstore richt...
RetailPartner Contentbezig met laden...
Business Fashion Academy (BFA) stelt topadviseurs aan ter voorbereiding op internationale groei
De Business Fashion Academy (BFA) benoemt per 1 juni 2025 vier vooraanstaande professionals als leden van haar nieuwe advisory board. Met deze strategische stap onderstreept BFA haar groeiende positie binnen de mode- en onderwijswereld én haar internationale ambities, die eerder dit jaar concreet zijn geworden met de opening van de Antwerpse...
BusinessPartner Contentbezig met laden...
Nieuwsgierig zijn is de eerste stap naar duurzaamheid
Radar drukte ons weer met de neus op de feiten, we vertellen te vaak iets anders dan wat we doen. Zes artikelen ingeleverd bij H&M en Primark, die daarna een reis maken van 85.000 km om in Afrika op stapels terecht te komen, waar 40% in een baai wordt toevertrouwd aan de zee. Gelukkig gaan C&A en Zara iets beter om met de hen toevertrouwde...
ModePartner Contentbezig met laden...
Ontwerpen met impact: studenten en BYBORRE bundelen krachten
Hoe leid je studenten op tot ontwerpers die niet alleen creatief zijn, maar ook wendbaar, nieuwsgierig en maatschappelijk bewust? Door ze vanaf dag één in aanraking te brengen met de praktijk. Bij Artemis Academie geloven we dat praktijkervaring onmisbaar is in de ontwikkeling van zowel hard skills als soft skills. En soms komt er zo’n...
ModePartner Contentbezig met laden...
Waar vakmanschap leidt: De originele Yacht Loafer van Aurélien
De Yacht Loafer van Aurélien is een verfijnde heruitvinding van de klassieke bootschoen, opnieuw vormgegeven vanuit het kenmerkende perspectief van ingetogen luxe en mediterrane elegantie. In Italië met de hand gemaakt door meesterambachtslieden, verenigt dit model maritiem erfgoed met hoogstaand design, een silhouet dat tegelijk tijdloos en...
ModePartner Contentbezig met laden...
Kipling Footwear maakt comeback in zomer 2026
Na een jaar afwezigheid keert het iconische merk Kipling terug in de schoenenwereld. Voor zomer 2026 lanceert Kipling, nu onder de vleugels van de nieuwe licentiehouder Shoesme International BV, een frisse, inspirerende zomercollectie. Deze collectie combineert vernieuwende ontwerpen met de vertrouwde, iconische modellen waar Kipling om bekend...
ModePartner Contentbezig met laden...
Hoe STUDIO 9 internationale retail-expertise naar Nederland brengt
Met 25 jaar ervaring in de mode-branche heeft Femke van der Gugten een brede expertise opgebouwd. Ze begon haar carrière in de kledingproductie en bezocht regelmatig fabrieken in Europa en Azië. Later specialiseerde ze zich in garment accessories en packaging – een vakgebied dat ze omschrijft als “bijzonder veelzijdig en rijk aan...
BusinessPartner Contentbezig met laden...
De werkelijke waarde van gerecycled polyester: Misvattingen over rPET aanpakken
Er bestaan veel misvattingen over gerecycled polyester (rPET) in de mode-industrie. Hoewel de discussie over gesloten systemen en verbeterde recyclingtechnologieën belangrijk is, is het cruciaal om deze misvattingen aan te pakken. Dit is nodig om de kwaliteit en duurzaamheid van rPET beter te begrijpen. Bij Waste2Wear vonden we het tijd om een...
BusinessPartner Contentbezig met laden...