Artikelen door Partner
Nieuw Nederlands merk op Schiphol: My Jewellery opent in Lounge 1
Schiphol heeft haar winkelaanbod verder uitgebreid met de komst van een nieuw Nederlands succesverhaal: het populaire sieraden- en lifestylemerk My Jewellery heeft haar deuren geopend in Lounge 1. De boutique is volledig ingericht in de herkenbare stijl van het merk en biedt een geselecteerd assortiment van sieraden, accessoires en cadeaus. De...
RetailPartner Contentbezig met laden...
OFM. opent in Hoofddorp feestelijk de 25e winkel
In het hart van winkelcentrum Vier Meren is op woensdagavond 10 september het nieuwste OFM. clubhuis feestelijk geopend. Met deze vestiging in Hoofddorp bereikt de Nederlandse mannenmoderetailer een bijzondere mijlpaal: de 25e winkel in Nederland. OFM. breidt hiermee zijn landelijke aanwezigheid verder uit en onderstreept de ambitie om dé...
RetailPartner Contentbezig met laden...
Duurzaamheid in de modeketen: verder dan stof alleen
De mode-industrie bevindt zich in een fundamentele transitie. Jarenlang stond de materiaalkeuze centraal in discussies over duurzaamheid, maar nu groeit het besef dat het vraagstuk veel breder is. Europese regelgeving stelt hoge eisen: in 2030 moet vijftig procent van de gebruikte textielmaterialen recyclebaar zijn en vijfentwintig procent...
ModePartner Contentbezig met laden...
Morgen: Circular Textile Days — Vorm de circulaire toekomst van textiel
Heb je vragen over duurzaamheid of circulariteit in textiel? Dit is je kans. Circular Textile Days is opgezet voor dialoog, kennisdeling en het smeden van nieuwe samenwerkingen om verandering te versnellen. Belangrijkste programma-onderdelen op 11 september: • Matchmaking via Stichting UPv Textiel – presentatie en rondetafels om spelers in de...
BeurzenPartner Contentbezig met laden...
Summum FW25: Shadows of Glamour
Aan het einde van het jaar introduceert Summum Capsule 9, Effortless Motion, een collectie die vloeiende stoffen combineert met gestructureerd maatwerk. Rijke tinten zoals Merlot, Zwart, Prosecco en Ivoor harmoniëren perfect met feestelijke stoffen, luxe knitwear en een subtiele glans. Kanten blouses en lurex worden geherinterpreteerd en gaan...
ModePartner Contentbezig met laden...
Van magazijnvloer tot Cloud: hoe TCOG en MontaWMS fashionbedrijven helpen groeien
De fashionindustrie verandert in rap tempo. Waar vroeger brands en retailers orders zelf handmatig verwerkten, kiezen steeds meer fashionbedrijven ervoor om hun logistieke processen te automatiseren of uit te besteden. De samenwerking tussen TCOG en MontaWMS speelt hierop in, door het beste van twee werelden te combineren: een sterk...
BusinessPartner Contentbezig met laden...
Profuomo opent tiende Brandstore in hartje Groningen
Profuomo opent op donderdag 18 september een nieuwe Brandstore aan de Brugstraat in Groningen. Met deze tiende winkel markeert het Nederlandse modemerk een belangrijke mijlpaal in zijn landelijke dekking, van Maastricht in het zuiden tot nu ook Groningen in het noorden. De keuze voor Groningen is logisch en strategisch: als bruisende...
RetailPartner Contentbezig met laden...
De mode in Europa herzien qua maten
Alvanon, een pionier in datagestuurde maattechnologie van de volgende generatie, breidt zijn aanwezigheid in Europa uit om merken en retailers te helpen hun aanpak van kleding te transformeren. De missie: modebedrijven in staat stellen consistente maatstrategieën te ontwikkelen die efficiëntie ontsluiten, duurzame innovatie mogelijk maken en...
BusinessPartner Contentbezig met laden...
Klaar voor de seizoensuitverkoop? Dit is ons stappenplan naar omnichannel succes
De voorbereiding op grote uitverkoopevenementen kan behoorlijk complex zijn voor mode- en lifestylemerken, vooral voor merken die werken met een omnichannel model dat zowel fysieke als online winkels omvat. Hoewel deze piekverkoopperiodes vaak leiden tot pieken in de vraag en een verhoogde druk op voorraad- en fulfilmentoperaties, zijn het ook...
BusinessPartner Contentbezig met laden...
Pictured: Aurelién HW25–26 collectie
Met een verfijnd gevoel voor verfijning en erfgoed benadert luxemerk Aurélien het herfst/winter 2025–26 seizoen vanuit een visie gebaseerd op zintuiglijke rijkdom, verfijnde eenvoud en commerciële precisie. Deze collectie biedt een kijkje in de filosofie van Smart Luxury, een moderne uitdrukking van tijdloze elegantie, comfort en veelzijdigheid....
ModePartner Contentbezig met laden...