Meest gelezen
- 1
Waarom een faillissement in je winkelstraat niet meteen zorgelijk is
Retailbezig met laden... - 2
Fashionomi opent winkel in Den Bosch
Retailbezig met laden... - 3
Hoe tweedehandsmode de wereldwijde kledingmarkt verandert
Businessbezig met laden... - 4
Conceptstore Sprmrkt keert terug naar Amsterdam
Businessbezig met laden... - 5
Is de val van de microtrend aangebroken?
Modebezig met laden... - 6
Internationale groei: hoe exportmanager Danny Zwager Love For Denim wereldwijd uitbreidt
Modebezig met laden...
Net Binnen
Norah zoekt talent op de Carrièrebeurs: kom jij kennismaken?
Bij Norah, de snelgroeiende Nederlandse modeketen, draait alles om toegankelijke en stijlvolle mode waarin vrouwen zich zelfverzekerd voelen. Op 28 en 29 maart is het bedrijf te vinden op de Nationale Carrièrebeurs in de RAI Amsterdam, waar bezoekers niet alleen de carrièremogelijkheden kunnen ontdekken, maar ook de unieke bedrijfscultuur kunnen...
BeurzenPartner Contentbezig met laden...
Winkelinspiratie: Binnenkijken bij de nieuwe Printemps in New York
Frans warenhuis Printemps opent vandaag, donderdag 20 maart 2025, haar flagshipstore in New York. De eerste beelden van het nieuwe pand zijn eindelijk vrijgegeven. Printemps, eigendom van Qatar Divine Investments SA, een Qatarees investeringsfonds, koos 1 Wall Street, een wolkenkrabber in Lower Manhattan, als locatie voor haar eerste stap op de...
Retail|In Beeld bezig met laden...
Achter de schermen met Pauline Evers: Sales Representative van Studio.Clique bij Fashion Club 70
De modeindustrie als sales representative navigeren is een veelzijdige rol – een rol die een scherp gevoel voor markttrends, sterke klantrelaties en een strategische aanpak voor merkgroei vereist. Pauline Evers, Sales Representative bij Fashion Club 70, speelt een centrale rol in de uitbreiding en positionering van Studio.Clique, een opkomend...
Mensen|Interview Partner Contentbezig met laden...
Hoe tweedehandsmode de wereldwijde kledingmarkt verandert
De wereldwijde tweedehands kledingmarkt bevindt zich op een ongekend groeipad en zal naar verwachting 367 miljard dollar (omgerekend 338,33 miljard euro) bereiken tegen 2029, volgens het jaarlijkse Resale 2025 rapport van ThredUp. Deze sector groeit 2,7 keer sneller dan de bredere wereldwijde kledingindustrie, wat een aanzienlijke verschuiving...
BusinessFeaturedbezig met laden...
Europese retailmarkt herstelt: meer bezoekers, minder leegstand en stijgende verkoopcijfers
De Europese retailmarkt heeft in 2024 een groei doorgemaakt. Volgens het European Retail Market Summary van vastgoedadviseur CBRE stegen de verkoopcijfers met 5 procent, terwijl het aantal bezoekers met 3 procent toenam. De positieve trend wordt voornamelijk gedreven door hogere reële inkomens en een afnemende inflatie. Daarnaast daalde de...
Retailbezig met laden...
Winkel Hul le Kes verhuist
De winkel van Nederlands modemerk Hul le Kes verhuist. De verhuizing heeft een persoonlijk tintje aangezien de winkel in het oude huis van Hul le Kes-oprichters Sjaak Hullekes en Sebastiaan Kramer komt, zo blijkt op social media. “Dit is slechts de eerste van vele stappen die we nemen om Hul le Kes nog persoonlijker en verfijnder te maken”, zo...
Retailbezig met laden...
Conceptstore Sprmrkt keert terug naar Amsterdam
Terug van weggeweest: Conceptstore Sprmrkt van ondernemers Nelleke Strijkers en Annika Beekmans heropent in Amsterdam. Juli 2025 opent de vestiging, zo blijkt uit een persbericht. Sprmrkt zal een ‘innovatieve, multidisciplinaire ruimte’ worden ‘waar creativiteit en maatschappelijke impact samenkomen’. De focus van het concept zal mode en design...
BusinessFeaturedbezig met laden...
BESTSELLER op de Carrièrebeurs: een kijkje achter de schermen bij een mode-imperium
Op zoek naar een dynamische werkomgeving in de mode-industrie? Op 28 en 29 maart opent de Nationale Carrièrebeurs in de RAI Amsterdam haar deuren, en een naam die je daar zeker niet mag missen is BESTSELLER. Dit Deense familiebedrijf is uitgegroeid tot een van de meest invloedrijke modeondernemingen ter wereld. Met een indrukwekkend portfolio...
BeurzenPartner Contentbezig met laden...
Ook modemerk Renewed by Jungl stopt
Nadat badmodemerk Jungl in 2024 stopte, komt er nu ook het einde voor zustermerk Renewed by Jungl, zo laten de ondernemers achter het merk aan FashionUnited weten. In eerste instantie werd gemeld dat Renewed by Jungl wel nog door zou gaan. Renewed by Jungl richtte zich op het vermaken van tweedehandskleding tot nieuwe items. Zo werden er...
Businessbezig met laden...
Hoger beroep afgeketst: DHL-bezorgers mogen niet op stoepen of fietspaden parkeren
Bezorger DHL wil het mogelijk maken dat bezorgers een vrijstelling krijgen van de verkeersregels. Hierdoor zouden ze op stoepen en fietspaden mogen parkeren zodat ze pakketten kunnen bezorgen zonder telkens een parkeerplek hoeven te zoeken. DHL heeft deze week in hoger beroep opnieuw gehoord dat de bezorgers geen vrijstelling krijgen. De zaak...
Businessbezig met laden...
Slim groeien: hoe TCOG Atelier Content helpt met efficiëntie en schaalbaarheid
Eenvoud, tijdloosheid en vakmanschap, dat zijn de kernwaarden van het Belgische schoenen- en handtassenmerk Atelier Content. Opgericht in 2014 door Nele Content, groeide het merk van een kleinschalige onderneming uit tot een gevestigde naam in de luxeschoenensector. De productie vindt plaats in Italië, terwijl het ontwerp en de organisatie in...
BusinessPartner Contentbezig met laden...
Hoe modemerken kunnen winnen in het tijdperk van eindeloos scrollen
De opkomst van korte content heeft het consumentengedrag fundamenteel veranderd en presenteert zowel uitdagingen als kansen voor modemerken die strijden om aandacht in een oververzadigd digitaal landschap. Cristiano Winckler van Somebody Digital deelt met FashionUnited hoe merken met deze realiteit kunnen omgaan en scrollgedrag in hun voordeel...
ModeFeaturedbezig met laden...