Meest gelezen
- 1
Zeeman rectificeert diamant-campagne na kort geding
Modebezig met laden... - 2
Van prikkelstress naar plezier: Een gids om de winkel neuro-inclusiever te maken
Retailbezig met laden... - 3
‘Sculpting the Senses’: thuiskomst van Iris van Herpens grensverleggende mode
Cultuurbezig met laden... - 4
Jumpsuits, zout en strepen: de key-looks van Milan Fashion Week
Modebezig met laden... - 5
Staande ovatie voor de eerste damesshow van Jonathan Anderson voor Dior
Modebezig met laden... - 6
Medewerkers C&A distributiecentrum te Lisse de straat op
Retailbezig met laden...
Net Binnen
Failliet modemerk Closed heeft nieuwe eigenaar
Het failliete Duitse modemerk Closed is voorlopig gered. Donderdag kondigt het bedrijf het succesvolle einde aan van de bijna twee maanden durende zoektocht naar investeerders. De nieuwe eigenaren van Closed zijn de ondernemersfamilie Böck, tevens eigenaar van kledingaanbieder Marc O'Polo, en de ervaren manager Dieter Holzer. Het hoofdkantoor...
BusinessMemberbezig met laden...
FS Live Webinar: FW 27/28 Must-Have Colors
What if a single shade could shift perception? Join our global color experts for a live webinar where we’ll decode three of our five FW 27/28 Color Shifts—spotlighting the hues set to define the season. We’ll explore how color is evolving alongside today’s cultural currents, uncover the intelligence behind each shift, and share practical ways to...
ModePartner Contentbezig met laden...
Waarom zo weinig hennep in de denimindustrie? Fashion for Good start onderzoek
Over hennep wordt al jaren lovend gesproken in de denimindustrie. Waarom schaalt het dan niet op? Fashion for Good kondigt een nieuw project aan om dat uit te zoeken met innovatieve startups en commerciële partners Bestseller, C&A, Reformation, PDS Limited en Target. Er doen ook twee denim producenten mee: Bossa (Turkije) en Nice Denim...
BusinessMemberbezig met laden...
Waarom verkoopt Vestiaire Collective carbon credits?
De vermindering van de milieu-impact is al jaren een belangrijk marketingargument voor bedrijven in tweedehands mode. Maar met de aankondiging van de verkoop van koolstofkredieten (of carbon credits), zet platform Vestiaire Collective een nieuwe stap. Een originele aanpak “Het is veel meer dan een financiële innovatie: het is het bewijs dat...
BusinessMemberbezig met laden...
Japanse supermarktketen FamilyMart opent eerste kledingwinkel in Tokio
De Japanse supermarktketen Family Mart, met landelijk meer dan 15.000 winkels, opent op 1 september 2025 zijn eerste modezaak. De winkel van 62 vierkante meter is volledig gewijd aan het ‘Convenience Wear’-segment. De lijn is in 2016 ontwikkeld in samenwerking met ontwerper Hiromichi Ochiai, tevens oprichter van het Japanse merk Facetasm. Het...
Retailbezig met laden...
Brunello Cucinelli: omzet groeit ook in derde kwartaal met dubbele cijfers
Het Italiaanse modehuis Brunello Cucinelli SpA zet zijn groeikoers in het derde kwartaal van het lopende boekjaar 2025 voort. Volgens een woensdagavond gepubliceerde tussentijdse mededeling bedroegen de opbrengsten in de periode van juli tot september 335,5 miljoen euro. Dit is een stijging van 12 procent ten opzichte van hetzelfde kwartaal...
BusinessMemberbezig met laden...
Stella McCartney pakt ‘barbaarse’ verenindustrie aan
De Britse modeontwerpster Stella McCartney presenteert in haar nieuwste collectie plantaardige alternatieven voor echte veren. Hiermee pakt de dierenrechtenactiviste de ‘barbaarse’ vogelhouderij voor kleding aan. “Ik voer al meer dan 30 jaar het gesprek over het niet doden van koeien, geiten, slangen of welk levend dier dan ook voor de productie...
Modebezig met laden...
PFW: Julie Kegels geeft schwung aan Marie Jo-lingerie
Voor de zomercollectie van 2026, tevens de aftrap van Paris Fashion Week (PFW), kreeg Julie Kegels hulp bij het maken van lingerie-geïnspireerde showstukken. In het persbericht stelt Marie Jo dat Kegels expertise zocht voor het ontwerpen van lingerie, en dat de productie van die stukken duurzaam moest zijn. Ze kreeg toegang tot de voorraad met...
Modebezig met laden...
Leena Nair: De ‘menselijke vonk’ die de volgende eeuw van Chanel inluidt
In de gesloten wereld van de Parijse luxe is erfgoed een betaalmiddel en creatieve afkomst van het grootste belang. De benoeming van een buitenstaander kan dan ook een schokgolf door de industrie teweegbrengen. Toen het Franse luxemerk Chanel in januari 2022 Leena Nair benoemde tot haar wereldwijde CEO, werd die stap als ronduit revolutionair...
Mensen|CEO-profiel FeaturedMemberbezig met laden...
Shein kondigt de opening van permanente winkels in Frankrijk aan, een wereldwijde primeur
Parijs - Het Aziatische platform Shein kiest Frankrijk voor de opening van zijn eerste permanente fysieke winkels. Dit is een wereldwijde primeur en volgens het merk een ‘inzet voor de revitalisering van stadscentra’. Shein wordt regelmatig beschuldigd van oneerlijke concurrentie door de markt te overspoelen met online verkochte...
BusinessFeaturedMemberbezig met laden...
Staande ovatie voor de eerste damesshow van Jonathan Anderson voor Dior
De Paris Fashion Week veranderde opnieuw in de etalage van de modewereld toen Dior het debuut van Jonathan Anderson als creatief directeur presenteerde. Alle ogen waren gericht op de Jardin des Tuileries, waar traditie en innovatie samenkwamen. Nog voordat de modeshow begon, konden toeschouwers live op sociale media of op de website van het merk...
Mode|In Beeld Featuredbezig met laden...
Brand Radar: Boho-chic erfgoed ontmoet moderne momentum bij Sessùn
In het huidige, drukke consumentenlandschap weet Sessùn trouw te blijven aan zijn roots en tegelijk gestaag te groeien. Het Franse damesmodelabel, opgericht in 1996 in Marseille door Emma François, staat bekend om zijn boho-chic esthetiek, gekenmerkt door aardetinten, natuurlijke stoffen en ontspannen silhouetten, verfijnd door een vrouwelijk...
Modebezig met laden...