• Home
  • Nieuws
  • Business
  • Dior bevestigt datalek: Geen financiële informatie in gevaar

Dior bevestigt datalek: Geen financiële informatie in gevaar

Door AFP

bezig met laden...

Scroll down to read more
Business
Dior-winkel in Jio World Centre Mall, Mumbai. Credits: FashionUnited

Parijs – Het luxemerk Dior, onderdeel van de LVMH-groep, is het slachtoffer geworden van een cyberaanval. Een ‘niet-geautoriseerde’ partij heeft toegang gekregen tot ‘bepaalde gegevens’, maar niet tot ‘financiële informatie’. Dit blijkt uit een verklaring van het bedrijf aan persbureau AFP op woensdag.

“La Maison Dior heeft recentelijk ontdekt dat een niet-geautoriseerde derde partij toegang heeft gekregen tot bepaalde klantgegevens. We hebben direct maatregelen genomen om dit incident te beheersen”, aldus Dior in een verklaring.

“Er bevond zich geen financiële informatie, waaronder bankgegevens, IBAN-nummers of creditcardinformatie, in de betreffende database”, aldus het merk. Dior stelt dat het incident verder wordt onderzocht met “experts in cybersecurity”.

Volgens de Franse krant Le Monde ontvingen klanten van Dior in Azië op 13 mei een bericht waarin ze werden gewaarschuwd voor de datadiefstal. In dit bericht stond dat de hack zou hebben plaatsgevonden op 26 januari. De gestolen gegevens betroffen de namen, postadressen, e-mailadressen en telefoonnummers van de getroffen klanten.

Dior is, samen met Louis Vuitton, een van de twee belangrijkste couturemerken van LVMH, de nummer één in de wereld van luxe.

De omzet in 2024 bedroeg 8,7 miljard euro, volgens de bank HSBC. Dit vertegenwoordigt 10 procent van de omzet van LVMH. De omzet van Louis Vuitton vertegenwoordigt 25 procent.

Dit artikel is in het Nederlands vertaald met behulp van een AI-tool.

FashionUnited gebruikt AI taaltools om het vertalen van (nieuws)artikelen te versnellen en de vertalingen te proeflezen om het eindresultaat te verbeteren. Dit bespaart onze menselijke journalisten tijd die ze kunnen besteden aan onderzoek en het schrijven van eigen artikelen. Artikelen die met behulp van AI zijn vertaald, worden gecontroleerd en geredigeerd door een menselijke bureauredacteur voordat ze online gaan. Als je vragen of opmerkingen hebt over dit proces, stuur dan een e-mail naar info@fashionunited.com.

Dior
LVMH