Infographic serie: de belangrijkste modecijfers over luxe handtassen

De wereldwijde mode-industrie is een leading industrie, die bekend staat om zijn grote spelers als Inditex, LVMH, H&M en Nike. De internationale kledingmarkt is op dit moment zo’n 3 biljoen dollar waard. In de achtste aflevering van de Infographic Serie neemt FashionUnited de industrie van de luxe handtassen onder de loep.

In de jaren ‘90 werd de ’It-bag’ het symbool van status en smaak. Merken als Coach, Gucci, Louis Vuitton hadden een monopoliepositie op de luxury handbag markt, met hun designertassen vol logo’s. Zij maakten de weg vrij voor de opkomst van andere merken, zoals Céline. In het laatste decennium van de 20e eeuw explodeerde de markt voor luxe handtassen en werden de tassen een must-gave voor veel shoppers. Kom meer te weten in de infographic hieronder en lees waarom de Hermès Birkin Bag een betere investering is dan goud.

Infographic serie: de belangrijkste modecijfers over luxe handtassen

Dit is de achtste aflevering van een nieuwe serie, gebaseerd op de modestatistiekpagina’s, die een product zijn van FashionUnited Business Intelligence. Deze pagina’s bevatten data van nationale markten over kleding en schoenen, feiten en marktwaardes van de grootste modebedrijven en statistieken over arbeidsplaatsen in de mode-industrie. Heb je interesse in meer data over de denim-industrie, neem dan contact op via [email protected]

De Infographic Serie over de modestatistieken bestaat uit 10 afleveringen waarin 10 verschillende landen worden belicht. De negende aflevering wordt op maandag 24 oktober gepubliceerd op Fashionunited.nl en Fashionunited.be. Om de week wordt er een aflevering gepubliceerd. Op de hoogte blijven? Schrijf je dan nu in voor onze nieuwsbrief.

Infographic: FashionUnited

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN