Online warenhuis V&D is van de baan; het nieuwe plan heet V&D Concepthouse
bezig met laden...
Er komt toch geen online warenhuis van V&D. Ook komen er geen fysieke winkels. Dat zegt Ronald van Zetten in de Telegraaf. Wel komt er het 'V&D Concepthouse'.
Vorig jaar kocht Van Zetten samen met Roland Kahn en Jaco Scheffers alle merkrechten op, voor 500.000 euro. Een deel van de winst zou later komen. Het plan was om een online warenhuis van V&D te maken, maar door een ‘gammele ICT’ was dat niet haalbaar. Ook een vernieuwing mislukte, volgens Van Zetten.
“Na een gedegen onderzoek en veel gesprekken met leveranciers besloten we helemaal opnieuw te beginnen. Je moet voorop lopen en niet achteraan hobbelen,’’ aldus Van Zetten in de krant. Volgens hem gaat het nu 'een hele andere kant op'.
Op de website van V&D wordt al meer duidelijk over het nieuwe plan, dat V&D Concepthouse gaat heten. Daar wordt het 'het nieuwe platform voor jonge ondernemers met ideeën' genoemd, waar 'concepten en merken een springplank naar de toekomst vinden'. "V&D Concepthouse is niet de terugkeer van het warenhuis of de webshop, maar een ommekeer. Een nieuw initiatief dat voortbouwt op de pioniersgeest die zo veel bekende merken en retail-events heeft voortgebracht. Merken en events die een enorme waarde hebben in de retailwereld." Het platform wordt gefaciliteerd in een solide retailomgeving.
"Het V&D Concepthouse werkt met jonge professionals om merken als Schoolcampus, Prijzencircus, en modelabels als Liv, Soho en Frendz nieuwe vaart en energie te geven, met nadruk op online. (...) De pioniersgeest van toen, gecombineerd met de bouwers & makers van nu," valt er te lezen op de website.
Van Zetten licht aan de krant toe: “Er komt een innovatieve app met een platform, dat geïnspireerd is op de nieuwste technologische ontwikkelingen op het gebied van de sociale media en de e-commerce.” Het is duidelijk dat het nieuwe plan zich focust op de nieuwe ontwikkelingen in de markt en nieuwe technologie. Alleen past de naam V&D niet meer bij. “V&D heeft wel een enorme naamsbekendheid. Iedereen heeft er een gevoel bij, maar het is niet echt de naam van een moderne start-up.’’
En daarmee komt er definitief een einde aan het merk V&D. De nieuwe app met platform zal ‘halverwege dit jaar’ gelanceerd worden.
Beeld: Facebook V&D