• Home
  • Nieuws
  • Business
  • Prada schrapt seizoenskortingen, ziet nettowinst stijgen met 56,5 procent

Prada schrapt seizoenskortingen, ziet nettowinst stijgen met 56,5 procent

Door AFP

2 aug. 2019

Business

Italiaanse luxegroep Prada heeft laten weten dat de beslissing om te stoppen met seizoensgebonden kortingen in haar winkels heeft geholpen de financiële resultaten te verbeteren. Onder andere het netto inkomen steeg. Dat heeft het bedrijf donderdag bekendgemaakt in een verklaring.

"Onze strategische beslissing om een einde te maken aan de seizoensgebonden kortingen en de wholesale efficiënter in te richten is goed ontvangen door de markt,” aldus Patrizio Bertelli, CEO van de Milanese groep, in een verklaring.

De nettowinst steeg in het eerste halfjaar met 56,5 procent tot 155 miljoen euro (171 miljoen dollar).

"De volledige prijs van de detailhandelsverkoop steeg in de belangrijkste geografische en productcategorieën. Wij zijn van mening dat het verbeteren van de prijs consistentie de relatie met de klanten zal versterken en de waarde van de producten zal verhogen," aldus Bertelli.

De omzet van de modegroep steeg met 2,0 procent, dat in lijn was met de marktverwachtingen. Het bedrijfsresultaat bedraagt 152 miljoen euro.

De verkoop in Europa, Noord- en Zuid-Amerika, het Chinese vasteland en Japan steeg, terwijl de sociale onrust in Hongkong de verkoop in dat land belemmerde. De omzet van Prada steeg in 2018 voor het eerst in vier jaar tijd, nadat Bertelli en Miuccia Prada het merk wilden verjongen. (AFP)

Dit artikel verscheen eerder op FashionUnited.uk. Vertaling en bewerking door Esther Hut.

Beeld: Prada