Trendwatcher en auteur Renske Mennen heeft een nieuw trendboek uitgebracht genaamd ‘Trend Movement AW21 / 22’ waarin ze FW21 trendvoorspellingen heeft gedaan. Mennen gaf aan dat de pandemie een enorme impact heeft op de mode-industrie en dat nieuwe normen en waarden op de voorgrond treden voor modelabels. […]

JENEST heeft in december 2020 een natural lounge & nightwear lijn gelanceerd waarbij warmte en geborgenheid van familie en thuis centraal staan. De eerste collectie is voor kinderen van 1,5 - 10 jaar, de zomer gaat door tot en met 14 jaar en op korte termijn zal deze Jenest-collectie worden aangevuld […]

Pieces breidt uit. Het Deense merk lanceert in het najaar van 2021 een merk voor meiden van 6 tot en met 14 jaar: Little Pieces. Het merk voor kinderen wordt door moederbedrijf Bestseller omschreven als ‘een hoog modeniveau vermengd met commerciële trends en essentials’, aldus het persbericht. Ḧet is […]

Ook 2021 belooft een onzeker jaar te worden in verband met de coronacrisis, daarom brengt FashionUnited u een overzicht van de belangrijkste trends die het seizoen lente-zomer 2021 zullen bepalen. Een ‘best of’ voor retailers en e-retailers die op zoek zijn naar inspiratie om hun voorraad aan te vullen […]

INTERVIEWHet Spaanse merk Desigual zit in een transformatieproces dat meer dan een jaar geleden van start is gegaan. Desigual wilde de essentie van het bedrijf herstellen. Op basis van de resultaten die het bedrijf heeft geboekt, lijkt het alsof de huidige nieuwe richting zijn vruchten afwerpt. Bovendien […]

Trendstop presenteert aan de lezers van FashionUnited de essentiële accessoiretrends uit de internationale herenmodeshows die een impact zullen hebben op Voorjaar Zomer 2021 en de daaropvolgende seizoenen. Herenmode-accessoires worden uiterst functioneel, gecombineerd met een verfijnde benadering tot […]

Modemerk New Optimist laat zien dat mode sociaal, lokaal en duurzaam kan zijn. Na de lockdown opent het nieuwe merk een winkel met instore atelier in Amsterdam. Hier wordt kleding van circulaire, natuurlijke en vegan materialen, gemaakt en verkocht. New Optimist zet de makers en het maakproces weer […]

De inauguratie van Joe Biden als de 46e president van de Verenigde Staten was een gebeurtenis vol symboliek. De kledingkeuzes van president Biden, first lady Dr. Jill Biden, vicepresident Kamala Harris en second gentleman Douglas Emhoff werden door experts gezien als een toewijding aan de kledingmerken […]

Na dertig jaar vol te focussen op mannen breidt Deens merk Jack & Jones uit naar damesmode. Jack & Jones lanceert namelijk JJXX, volgens het persbericht een lijn voor ‘jonge meiden’. Een vertegenwoordiger van Jack & Jones-moederbedrijf Bestseller meldt aan FashionUnited dat het merk zich richt […]

Fashion for Good is het talent project Grow gestart, een programma van drie maanden dat begint in juli 2021, zo meldt de organisatie in een persbericht. In het programma staan innovatieve biomaterialen centraal, om de toekomst van duurzame mode te weergeven. De kledingstukken zullen achteraf worden […]

Related Products

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN