Minder winst uit modeartikelen voor LVMH
Door FashionUnited
bezig met laden...
De
Omzet LVMH stijgt 6 procent
In de divisie Fashion & Leather Goods leek het wel wat moeilijker te gaan dan voorheen. De winst van modeartikelen daalde met 1 procent, van 1,51 miljard naar 1,49 miljard euro. De divisie boekte wel een autonome omzetgroei van 5 procent. Vooral het merk Louis Vuitton doet het goed, laat het Franse concern weten in een persbericht. Het modehuis kon groeien door de opening van twee Maisons in Venetië en Muchen. Ook Céline breidde het afgelopen half jaar het retailnetwerk uit."Innovatie, extreem goede kwaliteit en een sterke distributie versterken onze modehuizen," zegt CEO Arnault. "We kijken de tweede helft van het jaar met vertrouwen tegemoet. We vertrouwen op de creativiteit en kwaliteit van onze producten en op onze teams."
De topman geeft aan dat het bedrijf zowel in traditionele markten als opkomende markten moet groeien. In Europa, waar de economie slecht is, ziet LVMH kansen voor nieuwe producten. In Azië wil het concern groeien door meer winkels te openen.
Foto’s: Céline
Louis Vuitton
LVMH
Moet Hennessy Louis Vuitton