• Home
  • V1
  • Leads
  • Minder winst uit modeartikelen voor LVMH

Minder winst uit modeartikelen voor LVMH

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Leads

Voor LVMH (Moët Hennessy Louis Vuitton) is de economisch barre tijd geen excuus. Het Franse modeconcern boert nog altijd goed. In de eerste helft van het jaar steeg de omzet met 6 procent tot 13,7 miljard euro. “Dit bewijst de uitzonderlijke

aantrekkingskracht van onze merken,” aldus CEO Bernard Arnault.

De

winst van het Franse concern voor luxe artikelen – met modemerken als Louis Vuitton, Givenchy en Fendi en champagne als Moët & Chandon - groeide met 2 procent tot 2,7 miljard euro. De nettowinst bedroeg 1,6 miljard euro. Het bedrijf zegt zowel in de Verenigde Staten en Azië als in Europa meer inkomsten te hebben gegenereerd.

Omzet LVMH stijgt 6 procent

In de divisie Fashion & Leather Goods leek het wel wat moeilijker te gaan dan voorheen. De winst van modeartikelen daalde met 1 procent, van 1,51 miljard naar 1,49 miljard euro. De divisie boekte wel een autonome omzetgroei van 5 procent. Vooral het merk Louis Vuitton doet het goed, laat het Franse concern weten in een persbericht. Het modehuis kon groeien door de opening van twee Maisons in Venetië en Muchen. Ook Céline breidde het afgelopen half jaar het retailnetwerk uit.

"Innovatie, extreem goede kwaliteit en een sterke distributie versterken onze modehuizen," zegt CEO Arnault. "We kijken de tweede helft van het jaar met vertrouwen tegemoet. We vertrouwen op de creativiteit en kwaliteit van onze producten en op onze teams."

De topman geeft aan dat het bedrijf zowel in traditionele markten als opkomende markten moet groeien. In Europa, waar de economie slecht is, ziet LVMH kansen voor nieuwe producten. In Azië wil het concern groeien door meer winkels te openen.

Foto’s: Céline

Louis Vuitton
LVMH
Moet Hennessy Louis Vuitton