• Home
  • Nieuws
  • Mode
  • Lage dollar doet Quiksilver geen goed

Lage dollar doet Quiksilver geen goed

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more
Mode

Beursgenoteerd Quiksilver Inc. presenteerde deze week de kwartaal- en jaarcijfers, die minder goed waren dan verwacht. Tevens maakte het concern bekend in de herfst van 2008 dameskleding van het merk Quiksilver op de markt te brengen.

De omzet van het concern, met merken als Quiksilver, Roxy en Rossignol, waarbij het boekjaar van 1 november tot eind oktober loopt, groeide in het vierde kwartaal met 6 procent tot $779,2 miljoen. Dit was in het laatste kwartaal van 2006 $ 731,8 miljoen. Maar door onvoorziene kosten kwam het toch op een jaarlijks verlies van $104,9 miljoen te staan. Dit in vergelijking met een winst van 65,8 miljoen vorig jaar.

"De staat van de markt, samen met de fluctuerende waarde van de dollar van het afgelopen jaar, heeft ons bedrijf geen goed gedaan," lichtte directeur van Quiksilver Inc., Bernard Mariette, toe. "Toch blijven we erin geloven dat het de komende seizoenen beter zal gaan." Het bedrijf verkocht eerder deze week Cleveland Golf. Volgens het concern komt het verlies door de tegenvallende verkoop van ski's, snowboards en andere wintersportbenodigdheden vanwege de ongunstige weersomstandigheden van het afgelopen jaar.

Quiksilver Inc. is bekend om zijn buitensportartikelen. De kleding en schoenenmerken van het bedrijf (Quiksilver, DC Shoes, Roxy en Hawk) staan voor een lifestyle die samenhangt met de surf-, skate- en snowboardcultuur. De wintersportmerken die onder Quiksilver Inc. vallen, zoals Rossignol en Dynastar, zijn leiders in de ski-kledingmarkt. Ook vallen de watersportmerken Raisins, Radio Fiji en Lailani onder het concern. Quiksilver Inc. bezat al een funsportmerk voor jonge meisjes, Roxy, maar gaat nu ook dameskleding maken onder de merknaam Quiksilver voor de (surf-)vrouw van rond de twintig. Overigens hoef je de kleding niet per se op een surfboard te dragen; de creatieve, artistieke vrouw kan er eventueel ook mee naar het werk. "De collectie is gemaakt voor de edgy , onafhankelijke jonge vrouw wiens creatieve kijk op mode een bepaalde nonchalance heeft," zegt Mariette.

De producten van het concern worden verkocht in meer dan negentig landen wereldwijd. Binnenkort openen ook winkels van Roxy in Duitsland.

Quiksilver