Nissan komt met een wel heel opmerkelijke gadget: zelfrijdende pantoffels. De Japanse autofabrikant heeft sloffen voorzien van wielen aan de onderkant met dezelfde aandrijftechniek als de nieuwe elektrische auto van het merk, de Nissan Leaf.

Het doel van Nissan is om consumenten bewuster te maken van de mogelijkheden van robotisering. Hiervoor werkt Nissan de komende jaren aan een aantal futuristische projecten, waaronder de pantoffels. Bezoekers van een traditionele Japanse herberg in de stad Hakone zijn de eersten die de zelfsturende pantoffels mogen testen.

De sloffen zijn uitgerust met twee wielen, een elektromotor en sensoren die gebruik maken van Nissan’s ProPilot-techniek. Met een druk op de knop komen de pantoffels in beweging, rijden ze automatisch naar de deur om zich daar kaarsrecht tussen de rest van de schoenen te parkeren. In traditionele Japanse panden is het gebruikelijk om bij het betreden van het gebouw de schoenen uit te trekken en op pantoffels naar binnen te stappen. Naast de sloffen zijn ook de kussens en tafels in het hotel zelfrijdend.

Het is overigens niet de eerste keer dat schoeisel zich leent voor een niet alledaagse reclamecampagne. Afgelopen maand werd in Berlijn een nieuwe schoen van Adidas gelanceerd in de kleuren van het Berlijnse vervoersbedrijf. Wie een paar wist te bemachtigen kreeg daar meteen een jaarabonnement van het vervoersbedrijf bij.

 

Related Products

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN