De denim streetstyle van Paris Fashion Week FW25
bezig met laden...
Nog niet zo lang geleden zouden bezoekers van modeshows geen jeans of andere denim items hebben gedragen. Ze werden als te casual beschouwd. Dat veranderde allemaal toen bepaalde ‘edgy’ ontwerpers denim begonnen op te nemen in hun ready-to-wear collecties halverwege de jaren 2000. Daaronder vielen Vetements, Off-White en Y/Project. Tegenwoordig zijn denim outfits net zo alomtegenwoordig bij showbezoekers als op de catwalks.
Bezoekers speelden met proporties; ze demonstreerden de huidige trend voor wijde en baggy jeans gecombineerd met jassen met brede schouders. Daarnaast waren cut-offs en bewerkte denim populair.
Een bezoeker droeg een jeans van María Escoté voor Desigual met veters, schetsen en geplooide zomen op uitlopende lagen, die ze combineerde met een lange faux fur jas. Ze droeg een ‘Socket Boston’ tas.
Een bezoeker droeg de Loewe ‘draped loose mohair wool’ jeans met een Loewe ‘Holywood’ T-shirt en een groene bomberjack.
Een bezoeker droeg een bezaaide denim broek van Sonia Rykiel met een rode en witte cropped rib top en een wit shirt onder een blauwe jas.
Een bezoeker droeg afgesneden denim shorts over visnetten en cowboylaarzen met mouwen van R13 met een zwart leren jack over een wit T-shirt.
Emili Sindlev draagt een beige wit bruine polo nek top, beige jas, lichtblauwe versierde denim shorts, allemaal van Casablanca.
Een bezoeker droeg stonewashed donker denim wijde pijpen jeans en een groene vintage Carhartt jas.
Een bezoeker droeg een denim maxi rok met een split aan de achterkant die Miu Miu ondergoed aan de voorkant onthulde, met een leren bomberjack, Gucci platform sandalen en een Miu Miu tas.
Een bezoeker droeg een Altuzarra ‘Turner’ kraagloos denim jack met rechte pijpen jeans en spectator slingbacks.
Dit artikel is in het Nederlands vertaald met behulp van een AI-tool.
FashionUnited gebruikt AI taaltools om het vertalen van (nieuws)artikelen te versnellen en de vertalingen te proeflezen om het eindresultaat te verbeteren. Dit bespaart onze menselijke journalisten tijd die ze kunnen besteden aan onderzoek en het schrijven van eigen artikelen. Artikelen die met behulp van AI zijn vertaald, worden gecontroleerd en geredigeerd door een menselijke bureauredacteur voordat ze online gaan. Als je vragen of opmerkingen hebt over dit proces, stuur dan een e-mail naar info@fashionunited.com.