Quelle/Neckermann nieuwe catalogi
bezig met laden...
Quelle AG, het Duitse catalogusbedrijf van detailhandel- en catalogusgigant KarstadtQuelle, staat op het punt twee grote catalogi te publiceren. In plaats van de voormalige universele catalogus, zullen vanaf het najaar van 2005 twee catalogi van zo'n 1100 pagina's worden uitgegeven. Er zal een "Big Book" worden uitgegeven, gericht op de 50-plus doelgroep, met moderne en klassieke mode, en een tweede catalogus voor moderne en klassieke lifestyle en technologie.
Gebhard Stammler, Sales en Marketing Directeur van het in Fuerth gevestigde bedrijf, benadrukte het feit dat de hoofdcatalogus gewoon blijft voortbestaan. Deze verdeling zal ook toegepast worden op het zusterbedrijf Neckermann Versand AG, waar de aandacht op jonge mode en liefestyle en grote maten zal worden gevestigd.
Beide bedrijven willen zich ontwikkelen tot veelzijdige specialisten met de expertise van een specialistische winkel. "De catalogusbranche wordt fundamenteel opnieuw gepositioneerd," aldus een woordvoerder. Het publicatiepatroon zal ook veranderen, hoewel nadere details hierover nog niet bekend zijn. Er zijn ook plannen de catalogus, de speciale catalogus en de online distributiekanalen beter te synchroniseren.