De detailhandel heeft in februari 2018 2,6 procent meer omgezet dan in februari 2017, dat meldt het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). Het totale verkoopvolume was in die maand 2 procent hoger. Zowel de foodsector als de non-foodsector realiseerde een hogere omzet.

De omzet van winkels in non-food groeide in februari met bijna 1 procent. De winkels in meubels en woninginrichting en de drogisterijen realiseerden in februari de grootste omzetstijging. Ook de omzet van de winkels in kleding groeide; van -0,3 procent in januari 2018 naar 1,9 procent in februari.

Winkels in doe-het-zelfartikelen, waaronder ook de keukenwinkels en bouwmarkten, kampten voor het eerst sinds juli 2016 met een omzetverlies. Ook de omzet van de winkels in schoenen en lederwaren en van de winkels in consumentenelektronica en witgoed was lager dan een jaar eerder. De schoenen en lederwarenbranche zag in januari 2018 ook al een omzetdaling van 5,8 procent.

De online omzet lag in februari 17,5 procent hoger dan in dezelfde maand een jaar eerder. Webwinkels zetten bijna 16 procent meer om. De online omzet van multichannelwinkels groeide met bijna 21 procent.

Lees ook: CBS: Schoenenbranche zet 5,8 procent minder om in januari

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN