• Home
  • Nieuws
  • Retail
  • Fokke de Jong: “Suitsupply moet in natuurlijk tempo groeien”

Fokke de Jong: “Suitsupply moet in natuurlijk tempo groeien”

Door Anne Buis

bezig met laden...

Scroll down to read more

Retail

Sinds 2011 opent Suitsupply de ene winkel na de andere. Dit jaar komen er alleen al twaalf winkels bij in de Verenigde Staten. Maar als het aan CEO Fokke de Jong ligt, zal er niet exponentieel gegroeid worden. Dat zegt hij tegen de Telegraaf.

Sinds 2011 opende Suitsupply meer dan 25 winkels, zowel in Europa als in China. Volgens De Jong is ‘executie heel belangrijk’. “We proberen dat in een natuurlijk tempo. Je kunt dat best versnellen, maar niet zonder risico’s. Zodra wij de spelden op de verkeerde hoogte in de broekspijp zetten, is het snel afgelopen,” zegt hij in de krant. “Personeelstraining en service moeten perfect zijn. Het gaat om de juiste mensen vinden die goed met klanten communiceren en verstand van zaken hebben.”

De focus voor uitbreiding ligt momenteel in Europa, Amerika en China, en daar heeft Suitsupply ‘zijn handen vol aan’. Ook wordt er een winkel in Mexico-stad geopend. Daar had Suitsupply al eerder een winkel, maar nadat de uitbater de huur niet meer betaalde, maakt de pakkenspecialist daar nu een nieuwe start in eigen beheer. Een ‘startschot voor Latijns-Amerika’ is het zeker niet. “De import is lastig. Je moet er bijna een eigen productie opzetten,” aldus De Jong. In februari opende Suitsupply tevens de eerste winkel in Dubai. Hiermee zetten ze voor het eerst een voet in de markt van de Verenigde Arabische Emiraten.

In boekjaar 2015 zag Suitsupply de omzet met bijna 39 procent stijgen tot 173,4 miljoen euro. Er werd echter wel een verlies van ruim 600.000 euro gerapporteerd, terwijl er vorig jaar nog een winst van 3 miljoen euro werd behaald. De omzet bij een gelijkblijvend aantal winkels steeg met 31 procent. Fokke de Jong liet in het jaarverslag weten dat de 'groei op bestaande markten boven verwachting was'.

Beeld: Facebook Suitsupply

SuitSupply