(advertentie)
(advertentie)
Retailgigant H&M lanceert eerste winkel op Chinees e-commerceplatform Tmall

H&M verdiept de samenwerking met de Alibaba groep om meer Chinees terrein te winnen. In de lente van 2018 wordt de eerste H&M-winkel op het b2c-platform Tmall gelanceerd.

Het is tien jaar geleden dat H&M zijn eerste winkel opende op Chinese grond. Vandaag de dag levert het land via fysieke winkels en de onlinekanalen de modegroep een jaarlijkse omzet van ongeveer 1 miljard op.

Monki, onderdeel van H&M groep, heeft sinds de lancering op Alibaba's Tmall een sterke ontwikkeling in China doorgemaakt. Dit wil de modegroep nu ook bewerkstelligen voor H&M en H&M Home. Er worden momenteel gesprekken gevoerd hoe de overige merken van H&M ook op het e-commerceplatform te lanceren.

H&M verdiept Alibaba Tmall samenwerking

"Als een van 's werelds meest innovatieve modebedrijven past H&M perfect bij het Tmall-platform van Alibaba", laat Michael Evans, president van Alibaba Group via een persbericht weten. "We voelen ons vereerd de samenwerking met H&M uit te breiden en hun flagshipstore te mogen hosten, zodat H&M-merken via onze website met een half miljard consumenten kunnen communiceren."

We zijn erg blij dat we de H&M-merken nog beter toegankelijk kunnen maken in China. Tmall is een belangrijke aanvulling op onze bestaande fysieke en digitale winkels. We zien een groot potentieel voor substantiële toekomstige groei en Tmall zal hier een belangrijk deel van uitmaken", zegt Karl-Johan Persson, CEO van de H&M groep.

H&M zal de komende tijd meer winkels gaan sluiten en minder winkels openen, zo onthulde de Zweedse groep in een persbericht over tegenvallende Q4 resultaten.

Beeld:H&M