• Home
  • Press
  • Business
  • Nieuws over duurzame mode gelanceerd om kennis in de sector te delen

Nieuws over duurzame mode gelanceerd om kennis in de sector te delen

PRESS RELEASE
Door FashionUnited PR

bezig met laden...

Scroll down to read more

Business

Image Credit: Canva

Nu de vraag naar duurzame mode blijft groeien, worden steeds meer organisaties, waaronder federaties, modeweken, luxe huizen en fast fashion merken, uitgedaagd om hun inspanningen op het gebied van maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO) en transparantie dienovereenkomstig aan te passen.

Sociale en ecologische duurzaamheid in de mode werpt een licht op verschillende problemen, variërend van overproductie en merk vervuiling tot de slechte omstandigheden waarmee veel kledingarbeiders worden geconfronteerd. Daarom hebben onafhankelijke mode organisaties zoals: Schone Kleren Campagne, Fashion for Good, Remake en Fashion Revolution het op zich genomen de aandacht te vestigen op de urgentie van dergelijke kwesties. Deze collectieve actie stimuleert een massale transformatie in de modesector in de richting van circulariteit, die uiteindelijk de mode nieuwsagenda van mediaplatforms bepaalt.

Gezien de relevantie van dit onderwerp heeft FashionUnited een speciale pagina gelanceerd om professionals en bedrijven een overzicht te bieden van het laatste nieuws op het gebied van duurzaamheid. De nieuwe sectie geeft lezers gemakkelijk toegang tot al het meest relevante nieuws dat onder andere duurzame stoffen, nieuwe regelgeving en wetgeving, grondstoffen, circulaire mode en greenwashing omvat.

Als een toonaangevend B2B modeplatform dat maandelijks meer dan een miljoen professionals uit de sector met elkaar in contact brengt, wordt de nieuwe speciale duurzaamheidspagina de plek waar professionals de laatste trends, ontwikkelingen en nieuws over duurzame mode kunnen ontdekken, zodat ze op de hoogte zijn van de snel ontwikkelende sector.

Aangezien het internationale B2B-netwerk blijft groeien, heeft FashionUnited een belangrijke verantwoordelijkheid om deze cruciale kwesties onder de aandacht te brengen om de transparantie in de mode-industrie te verbeteren. Bewustzijn over duurzaamheid en circulariteit is belangrijker dan ooit, aangezien de huidige bedrijfspraktijken de natuurlijke omgeving en de levensomstandigheden van alle mensen die deel uitmaken van de mode-industrie enorm in gevaar brengen.

Lees hier meer over duurzaam modenieuws op.

B2B
Duurzaamheid
FashionUnited