s.Oliver
bezig met laden...
s.OLIVER - LET'S CREATE THE FUTURE TOGETHER
s.Oliver positioneert zich op de markt met een nieuwe strategie en versterkt hiermee het overkoepelende merk. Met een emotionele lancering onderstreept het label de sterke nieuwe strategie.
s.Oliver is als wereldwijd succesvol mode- en lifestyleconcern bekend om zijn aantrekkelijke producten. Het familiebedrijf maakt vanaf voorjaar/zomer 2015 de filosofie "Van de familie voor de familie" via een nieuwe merkstrategie waar en versterkt hiermee het overkoepelende merk s.Oliver.
De strategie is een afspiegeling van het samenspel tussen de verschillende facetten van het moderne gezinsleven. s.Oliver gaat met veel inspiratie en mode-expertise terug tot de kern: modern en authentiek, liefdevol tot in de details en tevens ongecompliceerd.
s.OLIVER - EEN SUCCESVERHAAL
In 1969 opende oprichter en eigenaar Bernd Freier in Würzburg zijn eerste winkel met de naam "Sir Oliver" aan de Herrnstraße 5 in Würzburg. De naam "Sir Oliver" is geïnspireerd op Oliver Twist uit de gelijknamige roman en werd later veranderd in s.Oliver. De producten van s.Oliver zijn in meer dan 30 landen verkrijgbaar. Dagelijks werken wereldwijd circa 7.500 medewerkers samen aan het succes van het internationale concern. De teamgeest, de moderne bedrijfscultuur en tegelijkertijd de aandacht voor de eigen herkomst maken s.Oliver uniek.
Wat in al die jaren is gebleven, is de ontwikkeling van dat ene idee: het combineren van goede kwaliteit met individualiteit, trends, stijlvastheid en een uitstekende prijs-kwaliteitverhouding. Op 26 juli 2014 presenteerde het mode-en lifestyleconcern zijn nieuwe strategie in het kader van een emotioneel Family & Friends-event. Een grote modeshow laat zien welke route voor de toekomst is uitgestippeld.
WE ARE FAMILY - DE MERKSTRATEGIE
Onder het motto "We are family" presenteert s.Oliver op de beurs in Düsseldorf de nieuwe indeling waarbij verschillende stijlwerelden onder één merk worden verenigd, waarmee duidelijk gescheiden op verschillende doelgroepen en gelegenheden wordt gericht. CEO Reiner Pichler verlegt de grenzen en zet al sinds zijn aantreden in januari 2014 samen met de raad, de volledige bedrijfsleiding en de familie vaart achter deze strategie.
"We richten ons met deze strategie op een sterk overkoepelend merk en zorgen daarmee niet alleen voor een efficiënte marktpenetratie, maar verhogen tevens de aantrekkelijkheid van het label", legt Reiner Pichler de doelstelling uit. De presentatie van de nieuwe strategie, met prominente gasten uit de mode- en mediawereld, luidt de lancering van de nieuwe merkwereld in.
COLLECTIES
De nieuwe strategie komt tot uiting in de introductie van het merk s.Oliver als kern van de onderneming, de duidelijk gescheiden stijlwerelden en hun individuele collectie statement. Zo blijft s.Oliver thuis in de wereld van casual kleding en biedt het de laatste modetrends voor iedere dag. SIR OLIVER wordt s.Oliver PREMIUM en presenteert zich als hoogwaardig segment met een collectie die varieert van mode voor speciale gelegenheden tot een elegante, sportieve outfit. QS by s.Oliver wordt s.Oliver DENIM. Dit sublabel zal in de toekomst staan voor een sierlijke en trendy uitstraling, en zich onderscheiden door kortdurende flash-programma's en een kortere time-to-market.
"Met s.Oliver als overkoepelend label en de bijpassende sublabels spreken we met één merk een brede klantenkring aan. We investeren meer dan ooit tevoren in de merkcommunicatie en de aantrekkelijkheid van de nieuwe wereld van s.Oliver", aldus Pichler. Ook de uitbreiding van s.Oliver moet in de nieuwe structuur nog consequenter worden aangepakt. Mathias Eckert, algemeen directeur Wholesale en Franchise, legt uit:
"s.Oliver blijft wereldwijd een sterke partner." De merken comma, TRIANGLE by s.Oliver en LIEBESKIND Berlin blijven onafhankelijk bestaan.
WINKELBOUW
Ook de winkelbouw krijgt een nieuw gezicht, dat is afgestemd op de toekomstige organisatie van de merken. s.Oliver komt voor de dag met vlakken van gelakt dennenhout. Houtversiering door gefreesde of bedrukte patronen onderstrepen de casual-stijl. Bij s.Oliver PREMIUM stralen verlichte marmeren wanden achter kozijnelementen en lamellen exclusiviteit en purisme uit. Blauwgelakte achterwanden en betonelementen zorgen bij s.Oliver DENIM voor een urban sfeer. De verschillende sublabels worden verenigd door een stelling die enerzijds toont dat de merken met elkaar verbonden zijn en anderzijds de ruimte van de afzonderlijke werelden definieert. De daadwerkelijke scheiding wordt gecreëerd met het imago, de middenmeubels en de al eerder genoemde achtergrond.
De actuele collectie staat centraal. De open inrichting van de ruimte wordt alleen op bepaalde plaatsen door wanden onderbroken en zorgt zo voor een lichte en uitnodigende sfeer. Het creëert een lichte, ruime uitstraling met ruimte voor decoraties. De plafonds zijn naar boven toe afgedekt met laagjes zeildoek en helpen zo de sfeer te bepalen. "De investeringen in het merk s.Oliver in combinatie met de verdere internationalisering en de uitbreiding van het filiaalportfolio, zowel in Duitsland als internationaal, zullen zeker vruchten afwerpen. We kijken uit naar een succesvolle toekomst voor het merk s.Oliver, de hele onderneming en zijn medewerkers, en naar voortzetting van de succesvolle samenwerking met onze partners," legt CEO Reiner Pichler uit.
CONTACT
Showroom Nederland
Modecentrum Almere
Veluwezoom 7
1327 AA Almere
Tel. +31 (0)36 – 53 59 616
Nederland Marketing en PR
Nieltje van der Pol
Tel. +31(0)43 - 36 59 970
nieltje.pol @nl.soliver.com
Showroom België
Fashion Gardens
ATOMIUMLAAN PB 110
1020 LAKEN
Tel. +32 (0)2 – 474 17 20
België Marketing en PR
Elke Mondelaers
Tel. +31(0)43 – 36 59 971
elke.mondelaers @nl.soliver.com
Kantoor s.Oliver Benelux BV
Amerikalaan 2
6199 AE Maastricht-Airport
Tél.: +31 (0)43 365 9999
Fax: +31 (0)43 365 9990
Coporate website: www.soliver.com
Webshop Nederland: www.soliver.nl
Webshop België: www.soliver-online.be
Vrouwelijk en sportief – de herfst-/wintercollectie 2015/16 van s.Oliver women wordt zowel qua materialen, modellen als looks modern en klassiek tegelijk. Stoffen als wol, gekookte wol en verscheidene breisels spelen hierbij een belangrijke rol. Texturen en effecten zijn beeldbepalend. Nieuwe moderne snits kunnen zowel voor binnen als buiten met elkaar worden gecombineerd. Hoogwaardige basics vormen samen met bijzondere stukken de perfecte look.
URBAN ARTIST
Met de coole vibe van de moderne straatkunst als inspiratiebron biedt s.Oliver women aan het begin van het seizoen een mix van stijlvolle en sportieve items. Bij Urban Artist worden getextureerde breisels gecombineerd met gladde jersey stoffen voor een comfortabele, ready-to-wear look – ideaal voor de moderne vrouw die de hele dag door perfect voor de dag wil komen. Wijde broeken worden gedragen onder korte, rechte jassen en comfortabele gebreide vesten worden gecombineerd met skinny broeken en lichte lange tops. Met spannende details, zoals dubbele, open randen of gekleurde gebreide inzetstukken op mouwen wordt een interessante touch toegevoegd aan de verder vrij eenvoudige look. Het kleurenpalet van vrouwelijke pastels reikt van verschillende grijsnuances en zachtroze en lila tot aan rokerige blauwtinten. Met zilver en geel worden kleuraccenten gezet.
THE FACTORY
Andy Warhol - New York City - The Factory. Popart op zijn best. Bij de looks van dit thema komen kunst en mode op glamoureuze wijze samen in de posterachtige prints, opgebouwd uit strepen en stippen in de ‘non colours’ zwart en wit, maar ook in een helder rood, groen en lila. De focus ligt op het silhouet uit de Swinging Sixties. De s.Oliver-vrouw flaneert door de stad in soepel vallende A-lijnjurken met een all-over print uit kleine stipjes. De coltrui is terug en wordt effen of in kleurblokken gedragen met een eenvoudige A-lijnrok en een aansluitend jasje. Een vleugje rock wordt ingebracht met gecoat leer, grote glinsterende lovertjes en stoere ritsdetails.
NAUTICAL NAUGHTY
De ruige schoonheid van een winters zeegezicht – die komt tot uiting bij Nautical Naughty, in een mix van een stoere legerlook en soepel vallende, vrouwelijke items. Dikke mantels met een dubbele rij knopen en joppers met revers worden als contrast voorzien van vrouwelijke details en gedragen met lichte jurken uit chiffon, in crème, ijsblauw of lichtroze. Oversized coltruien, gebreid in maritieme strepen en grote eivormige mantels in petrol en marineblauw bieden de nodige warmte op die koude, winderige dagen aan de kust. Met gebreide mouwdetails aan dunne crêpejurken of leren inzetstukken op dikke winterjassen ontstaat een spannende mix van materialen.
URBAN NATURE
Voor Urban Nature is de natuur de grootste inspiratiebron. De focus ligt op breisels. Met dynamische 3D-effecten op grof gebreide wollen capes of jassen worden natuurlijke oppervlakken, zoals boomstructuren, nagebootst. Stiksels, borduursels en details in fake fur zetten accenten op truien en vesten. Voor de nodige afwisseling zorgen soepel vallende, vrouwelijke blouses met een jacquardeffect. Hoogtepunten in de collectie zijn moderne ‘dégradé’-effecten op gebreide jurken. Het kleurenpalet reikt van zacht abrikoos tot een krachtig bordeaux. Beige, karamel en kaki maken de natuurlijke look van Urban Nature compleet. Nieuw zijn de innovatieve parkamodellen die in korte rechte jassen veranderen door het onderste deel af te ritsen.
FROZEN ART
Het wordt een witte winter. Frozen Art haalt zijn inspiratie uit de schoonheid van het weidse, Scandinavische sneeuwlandschap. Om goed warm te blijven hult de s.Oliver-vrouw zich in dit jaargetijde in warme capes en doeken in wit, crème en rokerige blauwtinten. Complete gebreide outfits creëren een moderne, comfortabele look. Zo wordt een grote gebreide mantel casual gedragen over een coltrui en een gebreide joggingbroek. Houtje-touwtjejassen en donsjassen met interessante gebreide details zijn de perfecte begeleiders voor de koude dagen van het jaar.
SURREAL FESTIVE CAPSULE
De speciale collectie Surreal Festive presenteert: het kleine zwarte s.Oliver-jurkje! Voor de feestdagen heeft s.Oliver Women complete looks in zwart, met ironische surrealistische details als zoenmondjes of ogen uit felgekleurde siersteentjes. Accessoires met dierenprints zorgen voor een vleugje glamour. En daarbij draagt de s.Oliver-vrouw een elegante donsjas met een compleet nieuwe snit.
BELANGRIJKE OUTFITS
- De outfit wordt sportief met een lichtgrijze gebreide trui met 3D-effect, gedragen op een casual joggingbroek in een bijpassend grijs. Een grof gebreide grijze sjaal maakt de look compleet.
- Op koudere dagen draagt de s.Oliver-vrouw een warme donsjas met een rand uit fake fur en een gebreide trui – zeer elegant in bij elkaar passende crèmetinten.
- Een warme gebreide poncho over een dunne blouse en een skinny jeans.
Herfst/winter 2015/16 staat bij s.Oliver men in het teken van het ontspannen Amerikaanse leven in de Hamptons. Met behulp van nieuwe materialen weet de collectie van s.Oliver men het gevoel van een weekend of zomer op Long Island perfect te vangen. Voor die laatste warme herfstdagen aan het strand, knusse middagen thuis op de bank of een avondje uit staat alles in het teken van ‘zacht en comfortabel’. Stretch en elastaan zijn hierbij zeer belangrijk en met s.Oliver-rood wordt iedere maand een mooi accent toegevoegd.
Eerste stop … een biertje in West Hampton
s.Oliver men begint het seizoen cool en relaxed met een collegelook die perfect is voor een ontspannen vriendenavond in de kroeg of op het strand. Sportieve jeans of twill joggingbroeken met stretch worden gecombineerd met een T-shirt, trui of hoodie en voor een casual look gedragen met een typische Amerikaanse blouson of een colbert. Een hoogtepunt zijn de ontelbare nieuwe materiaalcombinaties, zoals twill met imitatieleer. Camouflage blijft belangrijk, aangevuld met nieuwe artistieke details. In augustus komen de mannen goed voor de dag in geweven broeken, zoals chino's. Daarnaast beginnen breisels een grotere rol te spelen. Overhemden zijn er ook in een casual variant voor buiten. Deze kenmerken zich door hun specifieke textuur en de manier waarop de stof beweegt. Bekende, traditionele vormen zien we dit seizoen in nieuwe, ongebruikelijke materialen.
Kleuren: blauwtinten, licht- en donkergrijs en zwart. Accenten worden gezet met fel tot donker rood en een zandkleurig beige, geel en groen.
Tweede stop … een kop koffie in Bridge Hampton
Het seizoen gaat voor de mannen verder met warme stoffen en jassen. Materiaalcombinaties met breisels, melanges, ribeffecten, fake fur, gevlamde en niet-geweven stoffen en getextureerde wol zijn perfect voor een gezellige koffieafspraak. Een van de focuspunten is denim, bij voorkeur met ‘destroyed’ effecten en gedragen met veel wol, gebreide outdoorvesten en gebreide colberts. Spannende nieuwe outfits ontstaan door cargobroeken te combineren met een blazer. Echte eyecatchers zijn niet afgewerkte randen, lamswollooks of kragen met een patroon aan gebreide jasjes in een blousonstijl. Texturen en stiksels zijn belangrijk en zien we ook terug in gewatteerde voeringen.
Kleuren: grijsnuances en ‘non-colours’ als zwart en wit, en daarnaast bruin en blauwtinten, vooral petrol. Geel, donkerrood en zelfs lila voor contrast. Olijfgroen is belangrijk bij de jassen.
Derde stop … een glas wijn in East Hampton
Aan het eind van het seizoen zijn de looks klassiek, maar comfortabel. Stoere denim items worden gecombineerd met nauw aansluitende jassen. Tijdens de feestdagen spelen klassiekere snits de hoofdrol. Ook hoodies zijn terug van weggeweest. Nieuw dit seizoen zijn truien en vesten met fake fur en glanzende ritsdetails. De vrij formele, minimalistische look krijgt een spannende touch met bijvoorbeeld geborstelde en getextureerde oppervlakken op katoen of badstof. Een chique, doch coole outfit wordt gecreëerd met een combinatie van melangebreisels en een klassieke das. Door klassieke items uit te voeren in nieuwe stoffen of zelfs dubbelzijdig met verschillende materialen en ongebruikelijke breipatronen voelt de s.Oliver-man zich niet alleen goed gekleed, maar ook helemaal op zijn gemak, zowel tijdens de feestdagen als een gezellige avond uit met vrienden.
Kleuren: elegant wit en beige, lichtbruin, donkerblauw, donker kerstgroen en ‘klassiekers’ als grijs en zwart. Roodaccenten zijn een must.
Belangrijke outfits:
- Een camouflagebroek, gedragen onder een grijs gebreid vest met blazermodel en opgestikte zakken. Daarbij stevige bruine boots, een sjaal in marineblauw en een warme parka voor de koudere dagen.
- Een beige cargobroek met een lichtblauw denim overhemd onder een klassieke sweatblazer in koninklijk blauw of, als alternatief, een lamswollen vest. De look wordt afgerond met een paar stevige bruine boots.
- Een casual broek uit sweatstof in een elegant donkerblauw, gecombineerd met een rood geruit overhemd en een blauwe hoodie. s.Oliver-mannen dragen deze outfit met een geruite jas in donkere tinten, een grijze muts en brogues.
Deze herfst/winter verkennen de jongens in trendy outfits de Amerikaanse wildernis en de stedelijke jungle. Na een leuke herfstdag op het strand van Coney Island zetten ze koers naar New York voor een ëAdventure in the Cityí. Maar de wildernis blijft roepen en dus zien we ook tijdens ëThe Call of the Urban Wolvesí veel urban looks met een rustieke touch. Aan het begin van de winter gaan de jongens eindelijk echt de natuur in en wordt er in de kleding gespeeld met een combinatie van outdoor- en technische elementen. Tegen het einde van het jaar worden de looks weer urban en retro, met voor de feestdagen een stijlvolle touch.
Overhemden
Bij de jongens wordt gekozen voor smalle modellen in ruiten, visgraat of dobby. Vooral gewassen varianten en stoere denim overhemden zijn helemaal in. Verder is er een duidelijke focus op contrasterende kleuren, bijzondere knopen en een mix van materialen.
T-shirts
T-shirts worden smaller en eenvoudiger. Voor de look wordt gebruik gemaakt van speciale materialen als slubgarens, melanges, gestreepte texturen en gewassen effecten. Tekst- en fotoprints veranderen mee met de look en worden uitgevoerd in bijpassende tinten. Casual items zien we met een V- of ronde hals, een Henley-look of een sjaalkraag.
Sweaters
Net als in de andere segmenten luidt ook bij de sweaters het motto 'minder is .... coolerí. Een stijlvolle touch wordt toegevoegd met trendy stoffen. Vooral binnenstebuiten-effecten, slubgarens en melanges zijn populair. Ze worden gecombineerd met technische details in neopreen, mesh en fleece en spannende kleuraccenten in koorden en ritsen. Hoodies zijn er met verschillende halzen. Naast de hoodies spelen ook blazers en vesten een grote rol. Een trui met ronde hals mag dit seizoen in geen enkele kledingkast ontbreken.
Jassen
Gewatteerde nylon jassen zijn een absolute trend voor de komende winter. Daarnaast is nylon in een mix met flanel een nieuw alternatief voor de koudere dagen. Ook nieuw: jassen in een lamswollook.
Breisels
Ook dunne breisels zijn in de winter onmisbaar. Tweekleurig of in een gewassen look: de jongens komen altijd modieus voor de dag.
Broeken
Nauw aansluitende vormen blijven belangrijk. Wassingen variÎren van donker denim tot grijs. Chino's zijn een goed alternatief en zien er met bretels supercool uit. Nieuw en helemaal trendy zijn O-vormen en gekleurde joggingbroeken. Visgraatmotieven geven de look een rustieke touch.
Accessoires
Sjaals en mutsen worden afgestemd op de stoere outdoorjassen, en snapbacks zijn een must!
Voor de meiden begint het nieuwe seizoen ëHippy & Happyí. Daarna brengt ëDear Karmaí dromerige pastelkleurige outfits. Dankzij het leven in de stad keren ze echter al snel terug naar het ëHere & Nowí, met urban, casual looks. Aan het begin van de winter kunnen de meiden hun creativiteit de vrije loop laten en spelen met mannelijke elementen. Denim en zwart-wit spelen daarbij een grote rol. Vervolgens wordt het onder het motto ëCampfire Storiesí knus en rustiek. Bij een knapperend kampvuur komen ze met ikatpatronen en comfortabele stoffen helemaal in de stemming voor de koudere dagen. Aan het eind van het seizoen sluit s.Oliver Junior het jaar feestelijk af met een interessante combinatie van stoere metallic effecten en winterse pastels.
Blouses
Blouses worden eenvoudiger en casual. Klassieke overhemdblouses, zowel in rechte als wijdere varianten, zijn weer helemaal in. Denim overhemden zijn een must-have en vooral populair in grijs en gewassen lyocell. Ook geruite overhemden zijn dit seizoen geliefd.
T-shirts
Hier gaat de voorkeur uit naar effen varianten en een mix van materialen. Melanges, slubgarens en lurex details zijn belangrijk. Kleine kraaltjes en lovertjes zorgen daarbij voor een vleugje ëblingí. Prints hebben tekst en worden overwegend uitgevoerd in folie, lak en flock. Fotoprints worden in een vlak op de items geplaatst.
Sweaters
Boothalzen en ronde halzen staan centraal bij de sweaters, die met hun gewatteerde materialen in melanges of met gewassen effecten veel warmte geven. Met aansluitende manchetten of inzetstukken uit neopreen en mesh wordt een sportieve touch toegevoegd. Sweatjacks zijn deze herfst/winter voorzien van pluche in plaats van fleece. Verder is geen garderobe compleet zonder een bikermodel in bouclÈ of neopreen. Blazers uit sweatstof zijn er in melanges en jacquards. Nieuw: een watervalhals met cool imitatieleer aan de voorzijde.
Jassen
Een must-have deze winter is een hippe poncho. Ze zijn verkrijgbaar met uiteenlopende patronen en bieden perfecte bescherming op de koudere winterdagen. Bikerjacks, wollen mantels en varianten in imitatieleer zijn andere bestsellers voor onze fashionista's in spe. Veel fake fur is goed, vooral bij nieuwe parkaís in marineblauw of mokka en gewatteerde versies. Lange jassen zien we vooral in een mix van materialen, zoals flanel en nylon.
Breisels
Breisels spelen voor de meiden een grote rol. In de oppervlakken wordt beweging gebracht met bouclÈ, gewassen katoen en patronen als jacquards, ikat en ruiten.
Broeken
Het belangrijkste model is nog steeds de skinny. Denim krijgt een winterse look in grijs, zwart en blauw, nu en dan voorzien van patches uit imitatieleer. De meiden hebben daarnaast de keuze uit gekleurde boyfriends en comfortabele joggingbroeken. Die laatste zijn er in een gewassen look of in melanges. Heerlijk comfortabel zijn de leggings, die we dit seizoen zien in jacquard of effen, of in een all-over print.
Jurken en rokken
Rokken zijn smal gesneden en uitgevoerd in jersey. Jurken zijn cool in sweatstof met lange mouwen, of gebreid met coole motieven. Feestelijke jurken zijn essentieel aan het eind van het jaar.
Accessoires
De gebreide mutsen, sjaals en handschoenen passen bij de jassen. Verder is een cape een absolute must-have. Nieuw zijn de trendy sieraden, waarbij grote statementkettingen de show stelen.
THEMA’S
MAIN STREET – augustus/september
Een urban en authentiek thema bestaande uit rechtlijnige, stoere looks met de stad, zijn straatkunst en muziekscene als inspiratiebron. De outfits zijn simpel, waarbij traditionele elementen worden gecombineerd met opnieuw geïnterpreteerde sportieve items. De collectie als geheel voelt echter niet te sportief. Grafische fotoprints, teksten die op de stof lijken gespoten en spannende statements blazen de silhouetten nieuw leven in en geven ze een relaxte, casual uitstraling.
BLOG TROTTER – oktober/november
s.Oliver DENIM reist in oktober/november af naar de Noordpool, zonder natuurlijk het contact te verliezen met de rest van de wereld. Het gevoel van het wilde, rustieke land en zijn bewoners komt terug in een ultramoderne stijl met een focus op innovatieve materialen en looks.
UNDER CONTROL – december/januari
De klassieke dandylook, maar dan anders. Nieuwe snit, perfect voor in de stad. s.Oliver DENIM liet zich voor dit thema inspireren door een combinatie van rechte looks en traditionele patronen. De mix is cool en clean met mooi afgewerkte items, glinsterende materialen en interessante silhouetten. De collectie speelt met mannelijk versus vrouwelijk, rechte vormen versus soepel vallende stoffen en een nieuwe interpretatie van de laagjeslook.
BLOUSES
Bij de blouses is een mix van materialen essentieel. Transparante materialen worden gecombineerd met ondoorzichtige stoffen, textuur met gladde oppervlakken en glanzende elementen met matte items. Daarnaast zien we varianten met een all-over print of geheel in denim. Met coatings, patches en decoraties, zoals studs en siersteentjes, wordt dit klassieke item naar een compleet nieuw niveau getild. De modellen blijven langer of zijn gebaseerd op het klassieke blousemodel met kraag en knopen.
SHIRTS & SWEATERS
Ook bij de sweaters en shirts wordt gespeeld met innovatieve stoffen en nieuwe details in verschillende designs. Belangrijke combinaties zijn leer en leerlooks of driedimensionale texturen met gladde oppervlakken. Ook glanzende metallic stoffen of metallic prints en details blijven een grote rol spelen. Deze winter zijn decoratieve details op shirts en sweaters het helemaal. Franjes hebben een winterse make-over gekregen en jersey en sweatshirtstoffen een denimaccent. s.Oliver DENIM Women laat ook in de winter het thema ‘transparantie’ de revue passeren en interpreteert het met een mix van materialen of items met dubbele lagen. Stoffen hebben een gewassen look die perfect aansluit bij de vereiste vintage stijl. Bij de snit van casual items ligt de focus op lange vormen en asymmetrische naden.
BREISELS
Bouclé all the way. Dit veelzijdige garen is deze herfst/winter een sterke speler, op zichzelf of in combinatie met andere garens. Daarnaast zien we looks met geborstelde en gekookte wol, harige garens, fake fur, grote lussen, tweedgarens en glanzende metallic oppervlaken. En dat alles kan ook met elkaar worden gecombineerd in één gebreid item. Snits zijn asymmetrisch of spelen met verschillende lengtes en zomen. Rechte vormen en kortere modellen met wijdere halzen zijn absolute must-haves voor de winter. Ook coltruien zijn terug van weg geweest en mogen niet in de kledingkast ontbreken. Een andere belangrijke rol is weggelegd voor ribbreisels, in alle soorten en maten. Nieuw zijn leren riem- en gespdetails. Naast blousons en varianten op het bikerjack blijft het belangrijkste model een lang of middellang vest zonder knopen of rits dat over alles heen gedragen kan worden.
FLATS
s.Oliver DENIM Women kiest dit seizoen voor een interessant spel tussen verschillende geweven texturen. Glinsterende materialen worden gecombineerd met leerlooks en doorstikte stoffen met een 3D-look. Ruiten en ‘mannelijke’ patronen als tweed, glenchecks, visgraat en pied-de-poule zien we terug in broeken en rokken. Met oogjes, ritsen en siersteentjes worden de items in echte eyecatchers getransformeerd. Joggingbroeken en skinny’s zijn zeer populair. Mannelijke broekmodellen worden met sierlijke details omgetoverd in nieuwe vrouwelijke varianten. Rokken zijn er met plooien, een kokermodel en asymmetrische naden.
DENIM
Herfst/winter zien we de s.Oliver-vrouw naast in ultraskinny modellen met smalle pijpen en soms een hoge taille – een zeer populaire keuze – ook in modellen met rechte, hoog omgeslagen pijpen, uitlopende varianten en ruime boyfriends in jaren '90-stijl. Ook de alom bekende 'boyfriend' en 'slim fit' zijn nog steeds populair. Een absolute innovatie bij s.Oliver DENIM is superstretch, in alle varianten: de stoffen zijn extreem elastisch en ultrazacht, soms zelfs met een shapewear-effect. Wassingen lopen uiteen van gitzwart en grijs, lichtgrijs en marine tot aan ruigere looks. Bijvoorbeeld extreme vintage wassingen met een ‘dirty’ effect of een extra kleuraccent in paars en intens blauw. Een ‘medium’ blauw blijft ook in de winter belangrijk en wordt aangevuld met patches en kleurblokken. Met coatings en leerlooks krijgen de items een unieke uitstraling. Nieuw zijn prints op zwart denim, voor een interessant schaduweffect. ‘Used’ wassingen, geborstelde oppervlakken en decoratieve elementen worden ingezet om ieder item zijn eigen, unieke karakter te geven.
JURKEN
Ook bij de jurken zien we een mix van materialen: transparante inzetstukken worden gecombineerd met leren details en imitatieleren jurken in een nauw aansluitend of licht uitlopend model worden casual gecombineerd met een sweatshirtstof of jersey. Gebreide jurken zijn weer helemaal in, waarbij een belangrijke rol is weggelegd voor spannende materialen en ritsdetails. Denim jurken zien we in klassieke snits, maar dan met nieuwe lengtes en wassingen.
JASSEN
Wol is deze herfst/winter hét materiaal en zet een echt fashion statement in combinatie met leer of nylon, met print en driedimensionale oppervlakken als bouclé of met een mix van kleuren. Parka’s blijven bestsellers en zien we nu onder andere met een gewassen look en randen uit fake fur of all-over prints in een bijpassende kleur. Randen met studs of een print op de rug zijn echte eyecatchers, maar ook eenvoudige varianten in één enkele kleur spelen een glansrol. Met ritsdetails en een mix van materialen krijgen nylon jassen en mantels een nieuwe look. Bomberjacks en blousonmodellen zijn ook een must dit seizoen en zijn onder andere te zien in spannende materiaalcombinaties, zoals nylon met geruite wol of nylon met wol en leer in kleurblokken. Bikerjacks met bontrand of gecombineerd met nylon en jersey zijn een interessant alternatief. Het palet is compleet met mantels en omslagmodellen met soepel leer.
T-SHIRTS + PRINTS
Fotoprints worden opnieuw geïnterpreteerd met behulp van effecten als reflecties en vervagen. Met nieuwe fonts en een vernieuwende manier van opmaken, geïnspireerd door blogs en Instagram, wordt deze look nieuw leven ingeblazen. En ook uit het midden geplaatste prints en folie- of leerprints spelen een grote rol. All-over prints met bloemen of afbeeldingen van steden blijven eveneens belangrijk. Nieuwe hoogtepunten vormen kleurblokken in bij elkaar passende tinten of een mix van materialen met polyurethaan of mesh. De look wordt extra kracht bij gezet met verschillende vormen, naden en ritsdetails. Nieuwe trendsetters zijn lange shirts, modellen met een langer achterpand en afgeronde zomen en dubbellaagse varianten.
OVERHEMDEN
Ook bij de overhemden zien we langere modellen. Kleine kragen, opstaande kragen en verborgen knoopranden zijn bepalend voor de look. Voor de winter is er een grote rol weggelegd voor de ruit, in twee tinten, een melange van kleuren of verschillende nuances van dezelfde kleur. Grote bijrollen zijn er voor details in indigo, casual polyurethaan en leer. Warme outdooroverhemden met een hoog wolpercentage zijn op koudere dagen een goed alternatief voor een jas. Daarbij is een iets fletsere, ‘used’ look zeer belangrijk.
SWEATERS
Sweaters scoren met interessante materiaalcombinaties in mesh, polyurethaan, nylon, leer en neopreen, waarbij een focus ligt op doorstikte, gewatteerde looks. In de oppervlakken is beweging gebracht met lussen, folieprints en flock. Langere modellen, open randen, ritsen en bikerdetails vormen de nieuwe highlights. 'Cold-dye’, ‘garment-dye’, spray- en all-over coatings blijven belangrijk.
BREISELS
Getextureerde garens, kabel- en ribbreisels worden gecombineerd met ritsdetails en coatings in leer en polyurethaan. Kleurverlopen worden met effecten als ‘garment-dye’ en ‘space-dye’ naar een compleet nieuw niveau getild. Ronde halzen en langere modellen zijn belangrijk.
DENIM & FLATS
Nieuwe chinomodellen met dikke, geribde omslag uit verschillende materialen kunnen het hele seizoen worden gedragen. Joggingbroeken uit sweatstof blijven een hot item en krijgen een nieuwe look met ritsen, polyurethaan en bikernaden. Denim zien we nog steeds in uiteenlopende wassingen, in een stoere 'destroyed' look, ‘rinse-washed’, met leren coatings in skinny modellen en varianten met een laag kruis. Grijs en zwart denim worden uitgevoerd in elastische stoffen en nauw aansluitende skinny items. De donsversie is een coole nieuwe variant voor modebewuste mannen.
JASSEN
Leer in uiteenlopende variaties is een must-have voor het komende seizoen, bijvoorbeeld in blousons of als leren kleurblokken op parka's. Naast leer zien we ook veel wol, klassiek geïnterpreteerd als jopper en mantels met een mooie snit en smalle kragen. Een bijzonder hoogtepunt zijn de parka’s met een uitneembare lichte donzen voering.
s.Oliver Accessoires brengt herfst/winter 2015/16 een spannende mix van warme, trendy materialen met dynamische oppervlakken. Bij de sjaals, doeken en tassen zien we dit seizoen grote, rondere modellen, technische details en eenvoudige, rechtere vormen. Breisels winnen nog meer aan terrein, zowel in sjaals als tassen en vooral als exclusieve, grotere oversized items. De collectie van s.Oliver Accessoires heeft een unieke eigen signatuur die ook perfect aansluit bij de look van de outerwear voor vrouwen.
URBAN ARTIST
s.Oliver Accessoires begint het seizoen met het thema Urban Artist, een combinatie van stijlvolle en sportieve items met de moderne straatkunst als inspiratiebron. Met een slimme mix van materialen als tweed, leer en 'burn-out'-effecten wordt een spannende touch toegevoegd aan de qua kleuren vrij ingetogen look. Grote oversized sjaals en doeken in vergrijsde pasteltinten als roze, wit en citroen worden gecombineerd met truien en palazzobroeken. De look is comfortabel en clean, met ingetogen grafische prints op zachte, soepel vallende viscose. Tassen zien we in grote, rondere modellen en zachte materialen. Bij de oversized shoppers worden accenten gezet met zilveren coatings en grove stiksels in contrasterende kleuren. Tailleriemen met metalen elementen worden gebruikt om ruimer vallende items meer vorm te geven. De s.Oliver-man draagt compleet op elkaar afgestemde looks met trui en sjaal in vervormde grafische ruiten. Een eenvoudige work bag met rechtere vormen is de perfecte keuze voor naar zijn werk.
THE FACTORY
Andy Warhol - New York City - The Factory. Popart op zijn best. Bij de looks van dit thema komen kunst en mode op glamoureuze wijze samen in de opvallende prints, opgebouwd uit strepen en stippen in de ‘non colours’ zwart en wit, maar ook pasteltinten in een zacht lila en mint. Elegante stola’s uit schapenvacht en harig bont worden losjes om de schouders gedrapeerd. Daarbij draagt de s.Oliver-vrouw, geheel in de stijl van de Swinging Sixties, een pukkeltas in leerlook of een kleine minibag met decoratieve kettingdetails. Voor de komende winter zijn kralen belangrijk, net als elegante kettingen uit glazen stenen in pasteltinten en stralende kleuren die van de hals af knallen. De mannen gebruiken kleur om hun look eigen te maken. Met effect geweven stoffen, zoals een opnieuw geïnterpreteerde ruit in een slimme patchworklook, voegen modieuze accenten toe.
NAUTICAL NAUGHTY
De ruige schoonheid van een winters zeegezicht – die komt tot uiting bij Nautical Naughty, in een mix van een stoere legerlook en soepel vallende, vrouwelijke items. Grote vierkante sjaals en poncho’s in verschillende grijsmelanges, sterke blauwtinten en wit worden gebruikt in losse breisels, soms voorzien van trekkoorden. Met effect geweven stoffen uit garens met verschillende diktes creëren dynamiek in de oppervlakken. Op lichtgewicht sjaals prijken fotoprints met maritieme patronen. Ze worden gecombineerd met soepele hobotassen en grote, soepele shoppers met details in contrasterende kleuren, zoals ritssluitingen of biezen in een fel mosterdgeel. Lange geknoopte kettingen maken de marinelook compleet.
URBAN NATURE
De inspiratiebronnen voor Urban Nature zijn de natuur, het bos en zijn bewoners. Donkere, mysterieuze edelsteentinten, zoals diepgroen, zwart en bordeaux, en sterke kleuraccenten in oranje en blauw bepalen de look. Aan gebreide sjaals en doeken is een lichte glans toegevoegd, bijvoorbeeld met effectgaren of lovertjes. Decoratieve elementen staan eigenlijk bij alles centraal. Ook clutches zijn afgewerkt met lovertjes en siersteentjes. Broches in de vorm van kevers met stralende edelstenen worden gedragen op bonten stola’s, capes, poncho’s en extra lange sjaals. En daarbij: tassen in een klassiek bouclé of in een spannende materiaalmix van bont en slangenleer. Ook hier maken kettingdetails en siersteentjes de look compleet. Voor de mannen krijgt het thema een sportieve touch. Hoogtepunten zijn nauw aansluitende gebreide tunnelsjaals in meerdere, ingetogen kleuren en moderne winterse petten met oorflappen.
FROZEN ART
Het wordt een witte winter. Frozen Art haalt zijn inspiratie uit de schoonheid van het weidse, Scandinavische sneeuwlandschap. Om zichzelf warm te houden, hult de s.Oliver-vrouw zich in de winter van 2015/16 in warme capes en extra lange, grof gebreide sjaals in wit, crème en rokerige blauwtinten. Met 3D-effecten, gebobbelde texturen en garens met lange vezels worden spannende accenten gezet. Grote capes worden voorzien van bontapplicaties. Items als mutssjaals en gebreide mutsen met oorflappen maken de warme winterlook helemaal compleet. Bij de sieraden kiest s.Oliver Accessoires voor armbanden met kristallen applicaties en grote statementkettingen met een heldere kristallook. Voor de mannen wordt het thema functioneler geïnterpreteerd. Sportieve rugzakken in technische materialen met een flessenhouder zijn ideaal voor een stevige hike door het prachtige winterlandschap. Met fleece gevoerde kragen en warme gebreide handschoenen zijn daarbij de perfecte handlangers.
BOOM ME FANCY
Klaar voor kleur? De speciale Boom me Fancy-collectie presenteert breisels en tassen in felle tinten. Tassen in Chanel-stijl, clutches, hobotassen en sets van sjaals, handschoenen en mutsen zien we in felgekleurd bouclé en visgraatmotieven. Met franjes, stiksels en gebobbelde effecten worden accenten gezet. Alle items van Boom me Fancy hebben één ding gemeen: ze brengen iedereen in de ban van de mode!
MODERN ART
Aan het einde van de herfst/winter van 2015/16 zorgt het thema Modern Art voor een sportieve, dynamische look met een helder kleurenpalet van zwart en koninklijk blauw, grijs en lila tot aan wit. De kleuren worden met elkaar gecombineerd of als kleurblokken gedragen. Tassen hebben lasercuts en gestikte effecten, met neopreen als populaire materiaalkeuze. De praktische rugtas is ideaal voor iedere dag. Er wordt een vleugje kleur toegevoegd met spannende details als contrasterende ritsen, sluitingen of gecoate metalen elementen. Bij de mannen spelen sportieve, functionele details de hoofdrol. Rugzakken zien we in technisch nylon met gekleurde ritsdetails en banden – zoals de contrasterende geweven band aan de praktische weekendtas.